الیاس نادران:

تا حزب نداشته باشیم، توقع شفافیت از نمایندگان بعید است

الیاس نادران گفت :در طرح شفافیت، تغییراتی داده شده، مثلا بخشی به هیئت رئیسه واگذار شده که تصمیم به علنی بودن جلسه بگیرد یا نه.نمایندگان ما هنوز در مورد این طرح نیاز به توجه بیشتری دارند.تا حزب نداشته باشیم، توقع شفافیت از نمایندگان بعید است.

تا حزب نداشته باشیم، توقع شفافیت از نمایندگان بعید است

الیاس نادران، اقتصاددان و نماینده مجلس در برنامه جهان آرا گفت: بودجه 1401 در اعتبارات دستگاه‌های دولتی و اجرایی 40 درصد افزایش یافته و انبساطی است همچنین تغییر ندادن برخی حمایت‌ها هم به برخی اقشار آسیب خواهد زد.

وی افزود: کم کردن ردیف‌ها در بودجه، هم حسن دارد (مدیریت بهتر) و هم عیب (چانه‌زنی با دستگاه‌ها به جای چانه زدن با سازمان برنامه)

این اقتصاد داد بیان داشت: آنچه در لایحه بودجه دیدم، افزایش مبلغ درآمد دولت و یارانه به مردم از محل حذف ارز 4200 تومانی است ولی شکل حمایت‌ها مشخص نیست؛ اگر به شکل یارانه‌های نقدی باشد پیش‌بینی آثار تورمی بیشتری می‌کنیم

نادران اظهار کرد: (آیا عواض خروج از کشور 5 میلیون تومان می‌شود؟) اصل استناد در خبر مربوط به افزایش عوارض خروج از کشور اشتباه بوده؛ اگر 30 درصد هم افزایش یابد به 520 هزار تومان خواهد رسید.

وی در آخر گفت: دولت پیش‌بینی کرده که گردشگری در سال آینده افزایش می‌یابد و به همین دلیل پیش‌بینی درآمدی بیشتری هم در این زمینه داشته است.