برخورد متناقض همتی با ویژه‌خواری‌های خودی و غیرخودی!

وام عشقی و وام کارکنان شبکه بانکی؛ هر دو خارج از عدالت می باشد اما کدام ویژه‌خواری عیان‌تر است؟

برخورد متناقض همتی با ویژه‌خواری‌های خودی و غیرخودی!

به گزارش جهت پرس؛ سید مصطفی موسوی نژاد طی یادداشتی در صفحه مجازی خود نوشت: این روزها جریان وام عشقی پر سروصدا شده و قطعاً دریافت چنین وامی هر چند قانونی است، اما منصفانه نیست. چه بسا اگر شهید رئیسی امروز حضور داشت با این پدیده برخورد می‌کرد. اما واکنش همتی نسبت به این جریان بسیار جالب است.

همتی که چند روز پیش وام کارکنان شبکه بانکی را حق و حقوق آن‌ها می‌دانست، در مورد وام عشقی می‌گوید آمده‌ایم تا با همین ویژه‌خواری‌ها مبارزه کنیم.

حال سوال دقیقاً اینجاست که تفاوت وام عشقی با وام کارکنان بانکی چیست که یکی حق و حقوق آن‌هاست و دیگری ویژه‌خواری؟ بیایید بررسی کنیم:

۱. وام عشقی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود.

۲. در مقابل وام بانک مرکزی به کارکنان خودش طبق قانون ۲.۳ میلیارد تومان و برای هیأت عامل بانک مرکزی بالای ۳ میلیارد تومان بوده است.

۳. وام عشقی طبق مصوبه اخیر شورای بورس و در ادامه مصوبات سال‌های قبل و با تایید معاون دادستان کل بوده است. وام کارکنان بانکی نیز طبق آیین نامه تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها بوده است.

پ.ن: لذا هر دو قانونی اما خارج از انصاف و عدالت است!

تفاوت دیگر و اساسی میان این دو نوع وام این است که وام بورس از منابع خود بورس است و نه از منابع مردم، اما وام کارکنان شبکه بانکی از منابع عمومی مردم است.

لذا اگر بخواهیم بگوییم کدام یک در ویژه‌خواری اولویت است، قطعاً «وام شبکه بانکی» که از منابع عمومی مردم است ویژه‌خواری بزرگتری محسوب می‌شود!

اینکه بعد از فشار افکار عمومی به همتی بابت موضع نادرست او در باب وام کارکنان بانک‌ها، ناگهان چنین نامه‌ای منتشر می‌شود و بلافاصله نیز همتی با ژست مبارزه با ویژه‌خواری وارد ماجرا می‌شود، این امر را بیش از پیش مشکوک می‌کند.