پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جدال بر سر کاخ سفید/

در ادامه مناظره دونالد ترامپ و جوبایدن بر سر رقابت برای رسیدن به ریاست جمهوری آینده آمریکا  بایدن  اقتصاد فروپاشیده آمریکا و افزایش نرخ بیکاری را به دولت ترامپ نسبت داد و ترامپ  هم گفت بایدن بدترین دوران اقتصادی را رقم زده است.

منتشر شده در 8 تیر 1403
به گزارش جهت پرس؛ در ادامه مناظره دونالد ترامپ و جوبایدن بر سر رقابت برای رسیدن به ریاست جمهوری آینده آمریکا  بایدن  اقتصاد فروپاشیده آمریکا و افزایش نرزخ بیکاری را به دولت ترامپ نسبت داد و ترامپ  هم گفت بایدن بدترین دوران اقتصادی را رقم زده است.
اقتصاد فروپاشیده در دولت ترامپ
مجری پرسید: جو بایدن به رای دهندگانی که احساس می‌کنند «وضع‌شان بدتر است» چه خواهد گفت؟
بایدن فورا صحبت را به ترامپ کشاند و گفت که دولت قبلی یک اقتصاد فروپاشیده و افزایش نرخ بیکاری را «تحویل او داد». او گفت «ما مجبور بودیم دوباره اوضاع را سامان دهیم» و افزود که اوضاع در دوران ترامپ «وحشتناک» بود و او «اصلا کار زیادی برای اقتصاد نکرد.» او چند بار از کلمه «هرج و مرج» استفاده کرد.
بایدن بدترین دوران اقتصادی را رقم زده است
ترامپ:بایدن «بدترین دوران اقتصادی را رقم زده است» دونالد ترامپ در پاسخ به اولین سوال مناظره که درباره اقتصاد بود مدعی شد که در دوران او «بهترین اقتصاد» وجود داشته است. اما از نظر او با آمدن ایدن بر سر کار ، اقتصاد و تورم به بدترین وضع خود رسیده است.
بایدن:  بایدن در واکنش به ادعاهای ترامپ دایر بر ایجاد بهترین اقتصاد گفت که اقتصاد ترامپ «به ثروتمندان پاداش داد.» از آقای ترامپ سوال شده بود به سوالی درباره اینکه آیا تعرفه به افزایش قیمت منجر خواهد شد پاسخ دهد! ترامپ گفت که او بزرگترین تخفیف مالیاتی در تاریخ را به رای دهندگان اعطا کره است.
تورم دارد ما را می‌کشد
ترامپ در این مناظره گفت که بایدن وقتی به قدرت رسید «وارث هیچ تورمی نبود» و حالا «تورم دارد ما را می‌کشد.»
زمانی که بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ وارد کاخ سفید شد تورم براساس رایج‌ترین ملاک محاسبه یعنی «شاخص بهای مصرفی» – متکی بر یک سبد عادی کالاهای خانگی – ۱.۴ درصد بود. تورم در دو سال اول دولت بایدن به طور قابل توجهی بالا رفت و در سال ۲۰۲۲ به ۹.۱ درصد رسید.
این قابل مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای غربی بود که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تورم بالایی را تجربه کردند که علت اصلی آن مشکلات در زنجیره عرضه در نتیجه همه‌گیری کووید و جنگ در اوکراین بود. از آن زمان تورم در آمریکا پیوسته در حال کاهش بوده و آخرین رقم ماهانه در ماه مه آن را ۳.۳ درصد نشان می‌دهد. از زمانی که بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ به قدرت رسید، بهای کالاها در مجموع حدود ۲۰ درصد بالا رفته است.
اخلاق ترامپ «در سطح یک گربه ولگرد» است
برای اولین بار در این شب بایدن محکومیت ترامپ در دادگاهی در نیویورک براساس ۳۴ فقره اتهام جعل اسناد کسب و کار را مطرح کرد. او گفت: «فقط یک نفر هست که در دادگاه مجرم شناخته شده و من اکنون دارم به او نگاه می کنم.» بایدن در اشاره به روابط ترامپ با استورمی دانیلز، بازیگر سابق فیلم های پورن، افزود که اخلاق ترامپ «در سطح یک گربه ولگرد» است. ترامپ رابطه با دانیلز را رد می کند.
جو بایدن گفت «حتما دلیلی هست که نه معاون ریاست جمهوری و ۴۴ عضو سابق کابینه» ترامپ حاضر به حمایت از او در کارزار فعلی نشدند. در مقابل دونالد ترامپ هم برای چندمین بار بایدن را بدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا خواند.
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/174945

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی