پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بعد از انتخابات و با افت درصد رشد بورس تهران برخی از افراد با ربط دادن این موضوع به کاندیدهای انتخابات سعی در تخریب صحت انتخابات را دارند.

منتشر شده در 11 تیر 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ تالار شیشه‌ای بعد از گذراندن مسیر رشد مثبت در شاخص کل خود در روز 10 تیر با کاهشی چشم گیر مواج شد. شاخص کل با کاهش ۲۳ هزار واحدی به رقم دو میلیون و ۷۲ هزار واحد رسید.

بعد از انتخابات دوره اول ریاست جمهوری بازار بورس در روز 9 تیر دارای رشدی 10 واحدی بود اما فردای همان روز یعنی 10 تیر ماه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۲۳ هزار و ۹۱ واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و ۷۲ هزار و ۹۳۳ واحد رسید.

اما اتفاقی عجیب‌تر آنکه در فضای رسانه طرفداران کاندیدها دلیلی غیر ولقع را برای این اتفاق بیان نمودند.

صادق الحسینی، کارشناس مسائل اقتصادی از گروه اصلاح‌طلبان و حامی پزشکیان در صفحه ایکس خود دلیل افت چشم گیر بورس را نتیجه انتخابات و شرکت کردن آقای جلیلی در انتخابات دانست.  این درحالی است که اگر قرار باشد واکنش بورس به فرد رای آورنده باشد باید به آقای پزشکیان باشد که نفر اول اعلام آرا باشد.

کارشناسان اقتصادی در خصوص این تحلیل تعجب‌برانگیز حامی آقای پزشکیان در صفحات خود خطاب به این نگرش اشتباه اوضاع بورسی ایران برای ایجاد تنش دربین مردم و از بین بردن امنیت روانی مردم نوشتند.

این درحالی است برخی از طرفدران با اعلام اینکه اگر آقای پزشکیان بیایند اوضاع اقتصادی تغییری نمی‌کند ولی با آمدن آقای جلیلی اوضاع اقتصاد رو به افول می‌رود با تکیه بر اطلاعات و آمار نادرست و حدس و گمان سعی در تفرقه افکنی و مشارکت کم مردم در انتخابات را دارند.

در ایام مهم انتخاباتی ایران هر طیف و گروهی سعی دارد با ربط دادن موضاعات به این مقوله مردم را نسبت به رای دادن و انتخابات بد بین کنند. با آگاهی و نگاهی هوشمندانه می‌توان از انتشار مطالب خطا در جامعه جلو گیری شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/175722

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی