در جهت پرس بخوانید

کمک انقلابی مردم ایران از جبهه مقاومت/ تکرار تاریخ دفاع مقدس

این روزها با شدیدتر شدن جنگ در میدان حق و باطل، مردم ایران با کمک‌های خالصانه خود به مردم لبنان و فلسطین یاد و خاطره حمایت‌های 8 سال دفاع مقدس، از رزمندگان انقلاب را در شهرها زنده کردند.

کمک انقلابی مردم ایران از جبهه مقاومت/ تکرار تاریخ دفاع مقدس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ لبنان و فلسطین و تکرار حکایت نه چندان دور جنگ تحمیلی ایران. این روزها که لبنان و فلسطین درگیر جنگ میدانی شدید با رژیم جعلی اسرائیل هستند، از گوشه و کنار ایران نیز به یاری این جبهه شتافتند. این روزها یادآور 8 سال جنگ تحمیلی ایران است. زنان و مردان پشت خط مقدم با ارسال هر آنچه که میتوانست یاری گر رزمندگان میدان جنگ حق علیه باطل باشد، حمایت دلگرم کننده خود را از رزمندگان اسلام برنداشتند.

این روزها هم مردم ایران که تجربه خوب یاری گر بودن جبهه مقاومت را در پرونده استقامت خود دارند، به کمک رزمندگان و مردم مبارز لبنان و فلسطین آمدند.

ایران همدل

ایران همدل پویشی است که در بین مردم ایران دست به دست در حال گردش است و مردم با شرکت در این پویش یاری گر مظلومان شدند. این حمایت نور امید را در جبهه مقاومت بیشتر از قبل کرد و رزمندگان حزب الله دانستند که در میدان مبارزه حق و باطل تنها نیستند.

در بین کمک‍های خالاصانه مردم به جبهه مقاومت کمک زوج جوان که بعد از مدت‌ها صاحب خانه شده بودند دیدنی بود.

«۱۰۶ متری، دوخوابه، کلید نخورده. ۱۲ سال است که منتظر تحویلش هستیم. از سال ۹۱ در مسکن مهر ثبت‌نام کردیم ولی همین هفته خانه را تحویل گرفتیم. الان ۵ میلیارد تومان قیمت دارد.»

این‌ها شرایط منزل علیرضا جلولی و همسرش است که برای کمک به حزب‌الله لبنان، آن را به فروش گذاشته‌اند.

یا کمک خالطانه یک کشاورز به جبهه مقاومت که خبر ساز شد.

«ما که دست‌مان به دهان‌مان می‌رسد باید به همنوعان خود کمک کنیم. مخصوصا مسلمانان باید به هم کمک کنند. باید به میدان بیاییم همان‌طور که همیشه به مردم بی‌بضاعت دور وبرمان کمک کردیم. هیچ وقت فقط به فکر خودمان نبودیم و همیشه دیگران هم در درآمد و کسب و کار ما سهیم بودند. این راه و رسمی است که کشاورزی به من یاد داده.»

کمک بانوی تبریزی که داد برخی از براندازان را نیز درآورد. قدرت یک زن را نباید دست کم گرفت؛ اگر یک زن بخواهد می‌تواند حتی تن و بدن جهان را به لرزه درآورد؛ همان‌طور که این روزها زنان ایرانی دارند لرزه بر وجود بی‌خاصیت صهیونیست‌ها می‌آورند.

کار من کار خاصی نیست که بخواهم بزرگش کنم، بنده صرفا یک انفاق برای شیعیان کرده‌ام و اصلا نمی‌خواهم این کارم را بزرگنمایی کنم. او ادامه می‌دهد: بنده خیلی خوشحالم که توانستم یک کاری بکنم که لبیک به رهبر معظم مقام گفته باشم.

عصبانیت اسرائیل از خیل کمک رسانی مردمی

با انتشار خبر موج کمک های مردمی به لبنان، اسراییل طبق روال همیشگی از کمک به مردم مظلوم  و بی دفاع عصبانی شد. تا جایی که یک افسر نظامی ارتش این رژیم با زبان فارسی شروع به دروغ پراکنی و تهدید مردم ایران کرد.

کمک های مردم در فضای مجازی

این شور و حمایت خدا پسندانه مردم از دید فعالان فضای مجازی دور نماند. برخی از ریشه انتقاد براندازان در فضای مجازی به این همدلی بزرگ مردم گفتند. برخی انتقاد به هنرمندانی که با مبلغ میلیاردی در قابل این همه ظلم سکوت کردند اما در برخی روزها دهان به انتقاد کمک های مردمی باز می کنند. برخی هم از قدردان این شور انقلابی مردم بودند.

نمونه‌ای از روحیه عالی ایثار و احساس مسئولیت مردم متدین ایران اسلامی

راه های ارسال کمک و همیاری مردم مظلوم لبنان و فلسطین

پویش ایران همدل از سوی دفتر مقام معظم رهبری که به چهارمین مرحله پویش مردمی رسیده است. دفتر مقام معظم رهبری در پی لبیک گفتن به ندای رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان، چهارمین مرحله‌ی پویش مردمی «ایران همدل» به‌منظور جمع‌آوری مشارکت‌های نقدی هموطنان عزیز برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان آغاز به کار کرد.

هم وطنان عزیز می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۱۴*
با واریز مبلغ کمک خود به شماره کارت  ۰۰۰۷ ۰۰۰۰ ۹۹۸۲ ۶۰۳۷
و شماره شبای IR۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶
در این پویش ملّی، مشارکت کنند.

در این مرحله نیز همانند سه دوره‌ی قبل، همه کمک‌های مردمی واریزی به حساب پویش، توسط جمعیت هلال احمر و گروه‌های مردمی فعّال در این حوزه‌ برای رفع نیازهای ضروری و حیاتی مردم مظلوم فلسطین و لبنان هزینه می‌شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند هرگونه تبلیغ که برای کمک به آوارگان لبنانی و اسکان آنها در ایران و یا سرپرستی کودکان مجروح یا یتیم لبنانی و دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی منتشر می‌شود غیر واقعی نامعتبر و عاری از صحت بوده و احتمالاً به نیت کلاه برداری یا مقاصد جاسوسی است.

لطفاً هرگونه کمک‌های نقدی و یا غیر نقدی خود را برای ملت لبنان و جبهه مقاومت به مراکز رسمی همچون هلال احمر یا کمیته امداد و یا مراکز کاملاً معتبر اهدا فرمائید.»