خداحافظی پیمان پاک از وزرات جهاد کشاورزی/ عامل ثبات در بازار مرغ

مراسم تودیع علیرضا بیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد و دوره مدیریتی سه ساله پیمان پاک در وزارت جهاد پایان یافت.

خداحافظی پیمان پاک از وزرات جهاد کشاورزی/ عامل ثبات در بازار مرغ

به گزارش جهت پرس؛  علیرضا بیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و برخی از مسئولان و مقامات وزارت جهاد کشاورزی تودیع شد.

همچنین پیمان پاک در پیامی توییتری نوشت: «۳ سال پیش با مدد از امام هشتم شروع کردیم و امروز با او به پایان رساندیم. توفیق خدمت در دولت یکی از بهترین بندگان خدا، بهترین هدیه سلطان خراسان بود. امید که در یوم الحسره خود دستگیر ما باشد. بِکُمْ فَتَحَ الله وَبِکُمْ یَخْتِمُ…»

خداحافظی پیمان پاک از وزرات جهاد کشاورزی

همچنین به گفته شبکه صنایع غذایی ایران، غلامرضا نوری، وزیر کشاورزی از تلاش‌ها و زحمات پیمان‌پاک در طی دوره مسئولیتش قدردانی کرد.

یکی از حوزه های مهم مدیریتی پیمان پاک بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و  تأمین‌ نهاده بود که طی یک سال اخیر تلاش شده بود با تنوع بخشی مبادی واردات نهاده،‌ بازار تولید گوشت و مرغ به ثبات برسد.

عليرضا پيمان پاك در يكى از سخت ترين و پرحرف و حديث ترين دوران، سمت قايم مقام وزير جهاد كشاورزى در امور تجارت و تنظيم بازار را بر عهده گرفت و توانست در اين شرايط حتى با در نظر گرفتن دو قطبى مديريتى ايجاد شده در زمان وزارت نيكبخت، نقش موثرى را در تنظيم بازار محصولات كشاورزى به ويژه كالاهاى اساسى داشته باشد

عملكرد پيمان پاك طى بيش از يكسال اخير عملا نشان داد كه مى توان با انتصاب افراد توانمند و مناسب، ضعف وزرات جهاد كشاورزى در بخش بازرگانى و تنظيم بازار، به خصوص بعد از اجراى قانون انتزاع را تا حد زيادى كاهش داد و تعادلى بين بخش توليد و بازرگانى به منظور تنظيم بازار ايجاد كرد.

از همین جهت شاهد آن بودیم که به گفته خود فعالان حوزه مرغ و گوشت، انحصار واردات نهاده های دامی (عامل اصلی گرانی گوشت و مرغ) شکسته شود و تولیدکنندگان زودتر از موعد حتی نهاده دریافت کنند و بعد از شش ماه پول آن را پرداخت کنند، همین موضوع راز ثبات بازار مرغ و گوشت بود.