حاجی دلیگانی، عضو هیئت‌ رئیسه مجلس در گفت‌وگو با جهت:

در نظر گرفتن شعب تخصصی برای پیگیری مسائل بورس/ مشارکت مردم در انتخابات موجب تولید قدرت برای کشور است

نماینده مردم شاهین شهر گفت: در طرحی پیش‌بینی کرده‌ایم که قوه قضائیه شعب اختصاصی را برای پیگیری و حل مسائل مرتبط با بورس تشکیل دهد و افرادی که جرمی مرتکب شده‌اند را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

در نظر گرفتن شعب تخصصی برای پیگیری مسائل بورس/ مشارکت مردم در انتخابات موجب تولید قدرت برای کشور است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جهت درباره ضرورت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه، اظهار کرد: مردم بایستی در عرصه انتخابات حضور مؤثر و چشمگیر داشته باشند و از این حق خود برای رقم زدن تغییر و تحولات اساسی در شرایط فعلی استفاده کنند. از سوی دیگر، باید تبيين شود که عدم استفاده از حق رأی و عدم مشارکت سیاسی مردم عملاً هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه به مشکلات فعلی نیز می‌افزاید و آثار منفی به دنبال خواهد داشت.

کاهش تهدیدات با افزایش مشارکت
حسینعلی حاجی دلیگانی تصریح کرد: درواقع، افزایش مشارکت مردم در انتخابات موجب تولید قدرت برای کشور است و همین تولید قدرت از طریق مشارکت سیاسی می‌تواند کاهش تهدیدات دشمنان علیه کشور را در پی داشته باشد. البته دور از نظر نیست که مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری خود، با مشارکت و حضور بالای خودشان برخی پیش‌بینی‌های موجود را به چالش بکشند.

می‌توان بورس را مدیریت کرد
عضو هیئت‌رئیسه مجلس همچنین درباره وضعیت بحرانی بازار بورس و ریزش‌های بی‌سابقه آن، ادامه داد: متأسفانه پس از تمام موارد و راهکارهایی که نمایندگان به دولت اعلام کردند، دولت تاکنون نتوانسته مدیریتی صحيح بر بورس داشته باشد. البته مدیریت صحیح و خروج از بحران کنونی و بهبود شرایط سرمایه سهام‌ داران، اقدامی امکان‌پذیر و قابل تحقق است اما دولت و به‌ ویژه شخص وزیر اقتصاد به دلایل نامعلوم در این‌ باره تلاش جدی و مؤثری ندارند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس بیان کرد: این در حالی است که ما در مجلس نیز طرحی را در رابطه با همین موضوع پیشنهاد داده و مطرح کردیم باید مبلغ 130 هزار میلیارد تومانی که از جیب افراد سهامدار خرد در بورس خارج شده است، به‌ نوعی به جیب آنان بازگردانده و جبران خسارات شود.

وی گفت: علاوه بر آن، باید این پول‌ها از افرادی که آن را از بورس خارج کرده‌اند، پس گرفته و با آنان برخورد قاطع شود. همچنین این پول‌ها باید بین افرادی که این مبالغ را از دست‌ داده‌اند، باز توزیع گردد. همچنین در این طرح پیش‌بینی کرده‌ایم که قوه قضائیه شعب اختصاصی را برای پیگیری و حل مسائل مرتبط با بورس و بازار سرمایه تشکیل دهد و از طریق آن افرادی را که ترک فعل کرده‌اند یا جرمی مرتکب شده‌اند را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.