پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشت یک فعال رسانه‌ای نسبت به فقدان شهید رئیسی در نزدیکی ماه محرم را در ادامه میخوانید.

منتشر شده در 11 تیر 1403
در سرویس
آقا سید ابراهیم خوب پرچم علمدار کربلا را بالا نگه داشتی، خوب درد مردم را فهمیدی، خوب از خودت گذشتی تا لبی تشنه نماند. سقاها همیشه فدایی اهل حرم‌اند. دستان بریده سقای کربلا پشت و پناهت سقای جمهوری اسلامی ایران.
چهل روز گذشته و هنوز نتوانستیم باور کنیم آقای رئیسی بین ما نیست. چند روزی بود مدام به انتخاب فرد اصلحی فکر می‌کردم که بتواند راه شهید جمهور را ادامه دهد. بعد با خودم گفتم اصلا من چقدر از آقای رئیسی می‌دانم جز اینکه ۲ بار در سفرهای استانی با ایشان هم‌کلام شده بودم و طی همان سفرهای کوتاه منش ایشان را دیده بودم. شهید رئیسی را کم می‌شناختم اما همان کم هم خیلی بود برایم، تنش آبی و تنش امنیتی اصفهان چهارمحال و یزد با تدبیر دولت شهید حل شد. هر روز تجمع و درگیری بین ۲ استان در دولت قبل به حال خودش رها شده بود و تبدیل به یک بحران امنیتی شده بود.
استان ما با داشتن ۱۱ درصد آب شیرین کشور در فقر آب دست و پا می‌زد. خوب یادم هست تنش‌های آبی پی در پی اتفاق می‌افتاد و کسی توان نداشت کاری کند، اصلا مگر می‌شد این موضوع حل شود. روز به روز تنش‌ها بالا می‌گرفت، مردم عادی به جان هم افتاده بودند، شوخی‌بردار نبود. مردم استان من کنار آب لب‌تشنه بودند و برای تامین آب شرب هم در مضیقه بودند چه برسد آب کشاورزی.

دولتی که مشکل آب‌ را به تحریم‌ها گره می‌زد!

خوب به یاد دارم ۲ سال پیش وسط تابستان آب شرب مردم قطع شد. تانکرها آب می‌رساندند و سوپرمارکت‌ها آب معدنی به فروش می‌رساندند. دستمان به جایی بند نبود مردم داشتند هلاک می‌شدند اما همین دولت شهید رئیسی کاری کرد کارستان، طرح انتقال آبی که به رویاها پیوسته بود را با سه شبانه روز کار به مرحله اجرا رساندند. در حال حاضر هم مشکل آب خوردن حل شده است و هم آب هر فصل به صورت مدیریت شده از زیر سی و سه پل زاینده رود جاری می‌شود برعکس آن موقع‌هایی که دولت تدبیر و امید، حتی آب خوردن را هم به تحریم‌ها گره می‌زدند و می‌گفتند تا تحریم‌ها از بین نرود مشکل آب‌ هم حل نمی‌شود.

رئیس جمهوری از جنس مردم

آقای رئیس جمهور در ۲ سفر استانی به بام ایران پای درددل مردم لب‌تشنه نشست، حرفشان را شنید و قول داد مشکلات آبی استان را حل کند. یکی یکی طرح‌های انتقال غیرقانونی آب که نَفَس محیط زیست کشور را در بلند مدت بند می‌آورد جمع شدند و آب به صورت عادلانه به خانه‌های مردم رسید.مردم استان من تازه دلشان آرام گرفته بود، تازه داشتند می‌فهمیدند یک نفر از جنس خودشان کنارشان که باشد دنیا گلستان می‌شود. مردم استان من تازه داشتند از پس سال‌ها نشنیدن و دیده نشدن، بالا می‌آمدند و فرصت زندگی عادلانه پیدا می‌کردند. مردم استان من با شنیدن خبر شهادت، شکستند، انگار که هر چه رشته بودند دوباره پنبه شد.

سفرهایی که تماما خیر و برکت بود

دوست داشتم از بقیه استان‌ها بدانم اینکه حالا با گذشت چهل روز از این داغ، در دلشان چه می‌گذرد. جست‌وجو کردم تا ببینم آقای رئیسی در بقیه سفرهای استانی چه کرده بودند، دوست داشتم بیشتر بدانم این‌بار بیشتر از همیشه تشنه دانستن بودم.طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی که عملیات اجرایی مرحله نخست آن از مهر سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در دولت سیزدهم در ۲۴ نقطه با حضور ۱۴ پیمانکار در حال تکمیل است. عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان هم، هفتم مهر سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور آغاز شده بود و اکنون در سه شیفت و سه جبهه در حال پیش‌روی است.
طرح انتقال آب غدیر خوزستان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه، تزریق آب دز به طرح غدیر، ابر پروژه آبرسانی غدیر که از ۱۰ سال پیش در خوزستان آغاز شده بود طی یک‌سال اول دولت سیزدهم با دستورات رئیس جمهور محقق شده بود.
با اجرای این طرح ۱۸ شهرستان در غرب و جنوب خوزستان از آب شرب با کیفیت و کمیت بالا برخوردار شده که علاوه بر شهرها، روستاهای آن نیز از این آب بهره‌مند شدند.
کمی آن‌طرف‌تر آب‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت هفت‌هزار مترمکعب وارد مدار تولید شده و مشکل کمبود و کیفیت آب بوشهر حل شده بود.در سیستان و بلوچستان هم بزرگترین آب‌شیرین‌کن غیرساحلی دنیا افتتاح شده بود.
در همدان آب سد تالوار به تنش‌ها پایان داده و در ارومیه هم حال دریاچه ارومیه بهبود پیدا کرده و رونق دوباره گردشگردی با انتقال آب پروژه عظیم‌ تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه صورت گرفته بود.
با پیگیری بی‌وقفه شهید رئیسی، طرح تامین آب ۲۶ شهر و یک‌هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان، ظرف ۱۰ ماه به سرانجام رسیده و شهریور ۲ سال قبل، مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.
مردم سنندج از سال۹۳ با مشکل آب‌ با کیفیت مواجه‌ بودند. طرح انتقال آب سد آزاد به سنندج، از بهمن ۹۹ آغاز شده بود و تا ابتدای ۱۴۰۰، فقط ۱۵ درصد پیشرفت داشت. با این سرعت، ۳ تا ۴ سال دیگر زمان لازم بود. اما طرح با کار شبانه‌روزی ۶۰۰ نفر ظرف ۸ ماه به ثمر نشسته بود.
با بهره‌برداری از سد چمشیر در استان کهگیلویه و بویراحمد، بلندترین سد بتنی غرب آسیا پس از ۲۸ سال انتظار، آب شرب ۲/۵ میلیون نفر در ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا تامین شده بود.
بنا بر اعلام وزیر نیرو، در طول هزار روز دولت آیت‌الله رئیسی، روزانه بیش از سه کیلومتر خط لوله آب اجرا شده است. و این، غیر از خدمات مربوط به پایدارسازی تولید و تامین برق و گاز مورد نیاز در کشور است.

آخرین سفر برای سقایی

و اما آخرین سفر، بعد از اینکه تنش‌های آبی در جای جای ایران سرافراز را حل کرده بودند برای افتتاح سد قیر قلعه سی راهی مرز ایران و جمهوری آذربایجان شده بودند که در راه سقایی مردم حرم جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.سرم را از صفحه لپ‌تاب بلند می‌کنم، صدای مداحی حاج محمود توی گوشم می‌پیچد: بیا برگرد خیمه ای کس و کارم، منو تنها نگذار ای علمدارم… آب به خیمه نرسید فدای سرت، فدای سرت…

سقاها همیشه فدایی اهل حرم‌اند

چقدر دیر این شهید را شناختم. مانند عمویش عباس، سقای یک ملت شده بود. سقاها همیشه دلشان برای اهل حرم پر می‌زد، دلشان نمی‌آید حتی یک نفر از اهل حرم لبش از بی‌آبی ترک برداشته باشد. آقا ابراهیم خوب پرچم علمدار کربلا را بالا نگه داشتی، خوب درد مردم را فهمیدی، خوب از خودت گذشتی تا لبی تشنه نماند. سقاها همیشه فدایی اهل حرم‌اند. دستان بریده سقای کربلا پشت و پناهت سقای جمهوری اسلامی ایران. آقا ابراهیم حالا که بیشتر در موردتان فهمیده‌ام، از شما می‌خواهم کمکمان کنید. این مردم هنوز به یاری شما نیاز دارند. من هنوز شب شهادتتان یادم نرفته همان شبی که اهل حرم دعا می‌کردند که برگردید، مردم خوب شما را شناخته بودند بر خلاف من، حالا در این روز مهم تنهایمان نگذار. به آبروی جدت دستمان را بگیر تا اصلح را انتخاب کنیم کسی که مثل خودتان از جنس مردم باشد و دغدغه مردم داشته باشد.
خبرگزاری فارس‌ چهارمحال و بختیاری؛
نرجس سادات موسوی
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/175602

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی