حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

گریه جزء دین است و گریه بر امام حسین (ع) سبب تقرب به خداوند می‌شود

حجت الاسلام انصاریان گفت: گریه جزء دین خداوند است گریه برای پروردگار عالم که شامل ترس از عذاب، عظمت و عشق به خدا باشد در اوج ارزش است. گریه بر امام حسین (ع) اوج ارزش بوده و انسان را مقرب درگاه خداوند متعال می کند.

گریه جزء دین است و گریه بر امام حسین (ع) سبب تقرب به خداوند می‌شود

 حجت الاسلام حسین انصاریان در جلسه سوگواری دهه اول محرم حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: طبق فرمایشات همه پیامبران و اهل‌بیت(ع) خیر دنیا و آخرت انسان در درست دینداری کردن است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه بدون دینداری درست انسان به سعادتی که دنبال آن است نخواهد رسید، عنوان کرد: زندگی افراد بی‌دین در طول تاریخ این امر را ثابت کرده است که انسان بدون دین به هیچ نوع سعادتی دست پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: شکوفا شدن تمام حقایق وجودی انسان با دین میسر می‌شود زیرا خداوند به عنوان مخلوق انسان دین را مهندسی کرده است. این دین تمام فرشتگان، موجودات، انبیاء الهی، ائمه اطهار (ع) و سعادتمندان را شامل می شود.

حجت الاسلام انصاریان در خصوص دین تشریعی و دین تکوینی، یادآور شد: دین تشریعی انسان را در برمی گیرد اما دین تکوینی شامل موجودات است که در عالم هستی خواه یا ناخواه باید دیندار باشند و در انتخاب اختیاری از خود ندارند. اما در دین تشریعی انسان دارای اختیار است و خداوند متعال انسان را به دینداری مجبور نمی‌کند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه برای انسان در پذیرفتن دین پروردگار عالم جبری وجود ندارد اگرچه راه خیر و شر را به او نشان داده است. عنوان کرد: اگر دین اجباری باشد بعثت انبیاء الهی، امامت امامان، بهشت و جهنم و مغفرت معنا پیدا نمی کند، همه این موارد محصول دین اختیاری است.

وی با بیان اینکه شناخت واقعی دین اسلام مبتنی بر سه ملاک قرآن کریم، اهل بیت(ع) و اولیاء الهی است. اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در آخرین لحظات عروجشان از دنیا نسبت به مودت و اطاعت از اهل بیت(ع) اصرار وافری داشتند زیرا بدون اهل بیت(ع) شناخت دین خداوند متعال از متن قرآن کریم به طور کامل امکان ندارد. در واقع بدون اهل‌بیت(ع) سراغ قرآن رفتن سبب گمراهی انسان می‌شود.

حجت الاسلام انصاریان در خصوص اولیاء الهی ابراز کرد: پروردگار عالم دین و منش اخلاق ائمه اطهار(ع) را در قرآن امضا و آنها را به عنوان اولیاء خود معرفی کرده‌ است.

این استاد اخلاق افزود: تعداد بندگان حقیقی خداوند بسیار کم است و بیشتر افراد تحت سرپرستی ائمه کفر قرار دارند. اما شیعیانی که روح و جانشان به اباعبدالله الحسین(ع) پیوند خورده است در مسیر هدایت قرار دارند زیرا اباعبدالله الحسین(ع) امام هدایت است.

وی ادامه داد: اسلام تجلیگاه قرآن و اهل بیت (ع) است هر دینی غیر اسلام برچسب دین بر خود زده و دین واقعی نیست. برخی در باطن نسبت دین اسلام کافر هستند و ناسپاسی دارند، کفر صرفا به معنی منکر خداوند شدن نیست بلکه در قلب آنها قرآن و اهل بیت (ع) جایی ندارند.

وی در خصوص  اهمیت و اشک،  بیان کرد: گریه کردن جزء دین خداوند است گریه برای پروردگار عالم  که شامل ترس از عذاب، عظمت و عشق به خدا باشد در اوج ارزش است. گریه یک عبادت دینی هست بنابراین برای پروردگار عالم از ارزش بی نهایتی برخوردار است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: گریه بر ابا عبدالله الحسین (ع) اوج ارزش است. در واقع وسایل قرب الهی شامل روزه، نماز ، انفاق و غیره است. اما گریه بر امام حسین (ع) انسان را مقرب به درگاه خداوند متعال می کند.