در گزارش جهت پرس بخوانید

گاف بزرگ پزشکیان دردسرساز شد/ ادعای مرام حیدری داشتن تا دست برادری با آمریکا

پزشکیان به عنوان حافظ نهج البلاغه و مرید کتب حضرت علی (ع) در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران آمریکا را برادر خواند که مردم به او انتقادات زیادی وارد کردند.

گاف بزرگ پزشکیان دردسرساز شد/ ادعای مرام حیدری داشتن تا دست برادری با آمریکا

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم در دولت چهاردهم انتخاب شد، او پیش از نماینده مجلس و وزیر دولت خاتمی بود، این سابقه سیاسی او نشان می‌دهد از اوضاع و احوال کشور و عناد آمریکا با ایران آگاه است، جز افراد بیگانه و غیر بومی نیست که تازه وارد ایران شده باشد و از کارشکنی‌ها، تحریم‌ها، بلوکه شدن منابع مالی کشور، همدستی در ترورهای صورت گرفته در کشور و حتی در جنگ افروزی علیه جمهوری اسلامی بی‌خبر باشد.

مسئله تلخ و قابل اهمیت اینست که چرا در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران آمریکا برادر خواند؟ آیا برادری خاصی از او دیده است؟ یا خون شهیدان دیگر به سرخی گذشته نیست؟ اصلا خبری از تلفات انسانی و غیرانسانی ایران در جنگ نرم و سختی که سال‌ها به کشور تحمیل شد، دارد؟

این سوالات ذهن مردم را مشوش کرده و دائما با نگرانی از خود می‌پرسند چرا باید به فردی که آمریکا با این سوسابقه را برادر می‌خواند، اعتماد کنند؟

علاوه بر همه این مسائل، نکته‌ای که مردم و کاربران را ناراحت و دلخور کرده، ادعای پزشکیان در پیروی از مکتب حضرت علی (ع) است چراکه از هر سمت به ماجرا نگاه می‌کنند برادر خواندن دشمن خبیثی مثل آمریکا کاملا با مکتب و مشی حیدری منافات دارد و در تضاد است.

رسانه‌های داخلی و خارجی و حتی برخی از نمایندگان مجلس هم به این حرف نسنجیده پزشکیان واکنش نشان دادند و این اصلا در شان رئیس‌جمهور ایران نیست.

اخیرا اکانت منتسب به دکتر پزشکیان شعری در وصف حضرت علی (ع) از شهریار منتشر کرد که باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی باز هم جمله نسنجیده و اشتباه او را درباره برادری با آمریکا یادآوری کنند.

نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی زیر این توییت پزشکیان کاملا نمایانگر شدت ناراحتی و عصبانیت مردم از او به عنوان رئیس‌جمهور است که تعدادی از آن‌ها را در ادامه می‌توانید بخوانید.

آقای پزشکیان از اطرافیان مغرض فاصله بگیرید!

کیهان در مطلبی با عنوان بازتاب اظهارات نسنجیده پزشکیان در نشست خبری نوشت: پایگاه‌های خبری و شبکه‌های انگلیسی زبان بین‌المللی و رسانه‌های عرب زبان منطقه‌ای به طور گسترده‌ای سخنان مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران را پوشش داده و به آن پرداختند.

در این میان برخی از رسانه‌های عربی همچون العربیه با تمرکز ویژه بر سخنان پزشکیان درباره برادری با آمریکا با سوءاستفاده از این جمله و موضع‌گیری پزشکیان سعی در تبلیغات منفی علیه کشورمان در اذهان عمومی در جهان اسلام و القای دروغ همکاری پشت پرده ایران و آمریکا دارند.

العربیه در همین راستا سخن پزشکیان را این‌گونه پوشش داد: «ما برادر آمریکایی‌ها هستیم.»

اعتراض آقای نماینده به رئیس جمهور

امیرحسین ثابتی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: روز گذشته رئیس جمهور در نشست خبری خود اعلام کرد که ما به دنبال صدور انقلاب نیستیم. آقای پزشکیان! شما مجری قانون اساسی هستید و موضوع مذکور در قانون اساسی آمده است.  آقای رئیس جمهور! شما قسم خورده‌اید که قانون اساسی را اجرا کنید و سوال بنده از شما آن است که آیا قرار است به اسم وفاق قانون اساسی را تغییر دهید یا به آن عمل کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه رئیس جمهور به قانون اساسی گفت: رئیس جمهور گفته با آمریکا برادر هستیم در حالی که آمریکایی‌ها ثابت کردند نمی‌خواهند با ما برادر باشند و می‌خواهند با ما دشمنی کنند. در همان دوره قبل نیز آنان تحریم‌ها را بیشتر کردند و ما عقب نشینی کردیم. آقا این عشق یک‌طرفه است و فقط شما می‌خواهید با آمریکا برادر باشید و آنها نمی‌خواهند و می‌خواهند با شما دشمنی کنند.

تا کنون پزشکیان مطلبی مبتنی بر عذرخواهی یا توضیح یک سوتفاهم منتشر نکرده است گویا سخن مقام آمریکایی که خود را برادر ایران نمی‌داند یا نظرات مردمی که با رای آن‌ها به چنین جایگاهی رسیده یا حتی انتقادات تند رسانه‌های داخلی هم در نظر ایشان تاثیری نداشته و همچنان بر موضع اشتباه خودشان ایستاده‌اند، کاش از مشاوران و اطرافیان مغرضشان کمی فاصله بگیرند تا بتوانند برای صلاح و مصلحت ایران گامی بردارند نه برای صلاح و منفعت آمریکا!