پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هنوز هم در باورمان نیست شهادت مظلومانه مردی از تبار خدمت را که تا پای جان برای حل مشکلات و مسائل کشور تلاش کرد؛ مردی که به باور همگان خستگی ناپذیر و نستوه بود و گفتمانش شاخص های ویژه ای داشت.

منتشر شده در 5 خرداد 1403
در سرویس

هنوز هم در باورمان نیست شهادت مظلومانه مردی از تبار خدمت را که تا پای جان برای حل مشکلات و مسائل کشور تلاش کرد؛ مردی که به باور همگان خستگی ناپذیر و نستوه بود و گفتمانش شاخص های ویژه ای داشت.

حسین کنعانی مقدم، کارشناس سیاسی در خصوص گفتمان غالب شهید رییسی به جهت پرس گفت: گفتمان غالب شهید جمهور و خادم الرضا یک گفتمان کاملا بر مبنای مطالبات به حق رهبری بود؛ مطالباتی در مورد اینکه کارگزاران نظام باید با مردم و در بین مردم و همراه و همدل مردم باشند و به مطالبات آنها پاسخ دهند.

وی ابراز کرد: باید عنوان کرد در این ماموریت شهید رییسی کاملا موفق عمل کردند و توانستند با حضور در بین مردم و سفرهای استانی که نزدیک به ۴۰هزار کیلومتر بود رکورد حضور در میان مردم و حل مسائل آنها از نزدیک را به خود اختصاص دهد؛ شاید لقب شهید جمهور هم برای این است که ایشان برای تحقق این که رییس جمهور مردم باشد تمام تلاشش را کرد و در این مسیر هم به شهادت رسید.

این کارشناس با اشاره به شناختی که از گذشته با شهید آیت الله رییسی داشته، گفت: در مقاطع مختلف و به لحاظ مسائل کاری و در مجمع تشخیص و مسائل مختلف شناخت بسیاری از ایشان داشتم و باید بگویم ایشان خود را وقف خدمت به مردم کرد و از حاشیه ها کناره گیری کرد و وارد دعواهای سیاسی خیلی از گروه ها و حتی اطرافیان نشد و در موارد اختلافی تلاش کرد هم انتقاد پذیر باشد و هم به دنبال حل مسئله بود نه اینکه صورت مسئله را پاک کند.

کنعانی مقدم ابراز کرد: شهید رییسی تا حل مسئله نمی‌کرد و مشکلی را حل نمی‌کرد دست بردار نبود و این خصلت ویژه ایشان بود که خسته نمیشد و رییس جمهوری بود که نمی‌خواست با کنترل از راه دور کشور را مدیریت کند بلکه با حضور در میدان و صحنه اقدام می کرد.

این کارشناس با تاکید بر اینکه شهید رییسی یک رییس جمهور میدانی بود، گفت: ایشان آدم میدان عمل بود و خیلی تلاش کرد که ساختارهای اجرایی کشور را برای عبور از موانع و حل مشکلات فعال کند؛ در برخی جاها همراهی نشد و در برخی جاها دوستانی همراهی کردند و موفقیت هایی هم نصیب ایشان شد.

وی با نام بردن سرفصل ها و شاخصه های گفتمان شهید رییسی ابراز کرد: اگر بخواهیم به صورت سرفصل در این خصوص بحث کنیم می توانیم به نخستین شاخصه ایشان با عنوان مردمی بودن و همراه مردم بودن، در بین مردم و برای آنها بودن اشاره کرد و بعد هم از خستگی ناپذیر و نستوه و دلسوز بودن ایشان گفت و اینکه تقوای سیاسی را رعایت می کرد.

کنعانی مقدم با اشاره به گفتمان خاص شهید رییسی افزود: ایشان دارای بینشی خاص در خصوص حل مسئله بود و دنبال حاشیه سازی و رقابت های سیاسی کاذب نبود و در انتخاب کارگزاران نظام خیلی دقت می کرد و مگر اینکه در شرایطی خاص مجبور میشد با کسی همکار باشد، تحملش میکرد.

وی با تاکید براینکه سه سال خدمت شهید رییسی در قامت رییس جمهور شاخصه ای برای دولت های بعد از ایشان شد، عنوان کرد: رییس جمهور آینده می بایست حداقل هایی که امروز آقای رییسی در عملکردش داشته را داشته باشد و در عین حال فزون تر از آن هم باید به حل مسائل کشور ورود پیدا کند.

وی اظهار داشت: این شاخصه نشان‌دهنده این است که رییس‌جمهور آینده ترازش بایستی خیلی از تراز آقای رییسی بالاتر باشد چراکه مردم عملکرد آقای رییسی را دیدند و قضاوتشان نسبت به مسئولین خیلی فراتر رفته و دیگر حرکات پوپولیستی و تبلیغاتی و اقداماتی که خیلی ها برای اینکه نماینده مردم تلقی شوند، دنبال می کنند اما کارکرد حزبی و جناحی داشته باشند، پاسخگو نیست.

وی با اشاره به رییس جمهوری دولت نهم گفت: آقای احمدی‌نژاد هم سفرهای استانی می رفتند اما به نظر همه جنبه تبلیغاتی داشت تا حل مسائل در حالیکه شهید رییسی اصلا به دنبال تبلیغ نبود و مدام تلاش می کرد تا از نزدیک و در میدان حضور جدی برای حل مسائل داشته باشد.

وی با اشاره به پایان کار مجلس یازدهم و همزمان لزوم برگزاری انتخابات برای انتخاب رییس جمهور جدید و شرایط خاص در کشور گفت: من این شرایط را قبلاً هم تجربه کرده ام و اصل ۱۳۱قانون اساسی یکی از بهترین بندهای قانون اساسی است که در شرایط خاص کشور در بن بست قرار نگیرد.

وی ادامه داد: در زمان شهادت شهید رجایی و شهید باهنر خیلی سریع انتخابات انجام شد و در شرایطی که کشور در داخل با منافقین درگیر بود و در جبهه با دشمن بعثی درگیر بود اما خیلی سریع یک اجماع و وحدت ملی برای عبور از آن بحران شکل گرفت و مقام معظم رهبری آن زمان رییس جمهور شدند و پایه گذاری خیلی مهمی اتفاق افتاد و این بار هم به نظر می رسد که این شهادت ها این وحدت و انسجام را ایجاد کرده و حضور مردم با نرمش قهرمانانه شورای نگهبان که فضای کشور را رقابتی و مشارکتی کنند می توان بخوبی از این بحران عبور کرد و قطعا خیر و برکات زیادی هم در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171026

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی