پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از آغاز نبرد زمینی غزه در روز بیست و هفتم اکتبر ۲۰۲۳ طی عملیات های کمین متعددی، توانسته شمار زیادی از نظامیان صهیونیست را به هلاکت برساند.

منتشر شده در 2 تیر 1403
در سرویس

به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، کمین‌های گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس توانسته تلفات و خسارات سنگینی به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران صهیونیست وارد کند که بخشی از آن به طور رسمی اعلام شده است.

طبق اعتراف‌های رسمی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا به این لحظه ۶۵۰ نظامی صهیونیست کشته شده و هزاران نظامی نیز مجروح شدند.

منابع اسرائیلی چند روز پیش فاش کردند که از ۷۰ هزار معلول ثبت شده در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نزدیک به ۲۰ هزار نفر در جنگ علیه غزه معلول شده اند که این نشانگر شدت درگیری‌ها با مقاومت فلسطین در این باریکه است.

مقاومت فلسطین در جنگی که وارد نهمین ماه متوالی شده بر ایجاد کمین‌های متعدد و آتش بالا با استفاده از کمترین تعداد مبارزان تکیه کرده است که نبردهای مقاومت را به جنگ چریکی تبدیل می‌کند. دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بارها به سخت بودن نبرد در نوار غزه در سایه درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین به ویژه گردان‌های قسام که دارای شبکه‌ای از تونل‌های گسترده است، اعتراف کرده است.

اما بارزترین کمین‌های گردان‌های قسام را می توان به صورت زیر برشمرد؛

کمین شجاعیه

یکی از برجسته‌ترین کمین‌های مقاومت فلسطین در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ در جریان حمله زمینی رژیم صهیونیستی به محله شجاعیه در شرق شهر غزه بود که اشغالگران به کشته شدن ۱۰ افسر و نظامی صهیونیست اعتراف کردند که اکثر آنها از تیپ گولانی بودند.

بررسی مهمترین کمین‌هان قسام از آغاز نبرد زمینی غزه

کمین المغازی

اشغالگران آن را «فاجعه المغازی» توصیف کردند؛ عملیاتی که طی آن مبارزان گردان‌های قسام در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ ساختمانی را در شرق اردوگاه المغازی منفجر کردند و ۲۱ نظامی صهیونیست را کشتند و تعدادی دیگر را زخمی کردند. مجموع تلفات نظامیان صهیونیست در آن روز به ۲۴ نفر از جمله سه افسر در نبردهای خان یونس رسید که این بیشترین تلفات ارتش رژیم صهیونیتسی در یک روز از آغاز حمله زمینی به غزه بوده است.

کمین الزنه

یکی از مشهورترین کمین‌های قسام که صحنه‌هایی از آن پخش شد، کمین الزنه بود که طی آن مبارزان قسام ۴ نظامی صهیونیست از جمله یک افسر را در خان یونس به هلاکت رساندند.

کمین جبالیا

در ۲۵ می ۲۰۲۴، گردان‌های قسام گروهی از نظامیان صهیونیست را به داخل یکی از تونل‌های مقاومت کشانده و همه این نیروها را کشته، زخمی و اسیر کردند.

کمین بیت حانون

گردان‌های قسام اعلام کرد که این کمین یکی از طولانی‌ترین کمین‌های تاریخ این گردان‌ها بوده که ۲۶ ساعت مداوم به طول انجامید و در سه مرحله در شهری واقع در شمال نوار غزه انجام شد که به دنبال آن، اشغالگران به کشته شدن سه نظامی خود و توقف کامل پیشروی نیروهایشان در محور بیت حانون اعتراف کردند.

این کمین با منفجر کردن یک بمب رعدیه و پرتاب نارنجک دستی به سمت گروهی از نیروهای پیاده انجام شد، سپس یک بمب شواظ در میان نیروهای کمکی صهیونیست منفجر شد و پس از آن نیز سه نظامی صهیونیست از گردان نیتسح یهودا وابسته به تیپ کفیر که به داخل بیت حانون نفوذ کرده بودند، در همان منطقه توسط تک‌تیراندازان قسام هدف قرار گرفتند.

بررسی مهمترین کمین‌هان قسام از آغاز نبرد زمینی غزه

کمین نابلسی

یکی از کمین‌های اخیر در غرب شهر غزه که طی آن مبارزان قسام یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند و اشغالگران به کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن شماری دیگر اعتراف کردند.

کمین تل السلطان در رفح

یکی از کمین‌هایی که توسط قسام در ماه ژوئن در شهر رفح انجام شد که طی آن اشغالگران به کشته شدن هشت نظامی پس از هدف قرار گرفتن یک نفربر با موشک ضدزره اعتراف کردند.

منبع : مهر
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/174085

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی