کتاب «کارنامه سیاه حقوق بشر آمریکایی علیه ملت ایران» رونمایی شد

در همایش نیمه پنهان حقوق بشر غربی که در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد، از کتاب “کارنامه سیاه حقوق بشر آمریکایی علیه ملت ایران” که به همت “موسسه صیانت از حقوق زنان” تدوین شده، رونمایی شد.

کتاب «کارنامه سیاه حقوق بشر آمریکایی علیه ملت ایران» رونمایی شد

به گزارش جهت پرس؛ در حاشیه همایش نیمه پنهان حقوق بشر غربی که در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد، از کتاب «کارنامه سیاه حقوق بشر آمریکایی علیه ملت ایران» که به همت موسسه صیانت از حقوق زنان تدوین شده، رونمایی شد.

حسن رحیم پور ازغدی در همایش «نیمه پنهان حقوق بشر غربی» با بیان مولفه‌هایی درخصوص حقوی بشر غربی، اظهار داشت: حقوق بشر غربی در حوزه دموکراسی در بسیاری از کشورها به این صورت است که اختیارات وسیعی در دست کسی است که به هیچ کسی پاسخگو نیست و در هیچ انتخاباتی انتخاب نشده است. آنها ظاهرشان آزادی و دموکراسی است ولی خط قرمزهای بسیار دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان مواردی درخصوص ساختار سیاسی انگلستان، افزود: تمام مردم انگلستان و کشورهایی که تحت قیمومت انگلستان هستند رعایای پادشاه انگلستان به حساب می آیند، و نه شهروند. و هر قانونی در انگلستان کانادا و استرالیا بخواهد تصویب و اجرا شود حتما باید در ابتدا تصریح شود “به نام نامی پادشاه” و اگر این عبارت گفته نشود اصلا قانون نیست!

رحیم پور تصریح کرد: سرود ملی انگلیس هیچ مضمونی در مورد کشور انگلستان ندارد و تمام محتوای آن در مورد پادشاه است!

پژوهشگر حوزه اندیشه گفت: تمام اختیار ارتش و پلیس اختیار در اختیار شاه است. سیاست خارجی، سیاست های جاسوسی و حق اعلام جنگ و صلح و همچنین قوه مجریه و مقننه در اختیار شاه است. عالی‌ترین مقامات قضایی کشورهای تحت قیمومت انگلستان فقط به پادشاه پاسخگو هستند و حتی عالی‌ترین مقامات مذهبی کلیسا را هم پادشاه انگلستان منصوب می کند.

وی اضافه کرد: ثروت شاه و ملکه جزء اسرار است و هیچ کس حق تحقیق در مورد ثروت آنها را ندارد. ظاهرش این است که پادشاه حق رای ندارد، اما واقع آن است که پادشاه اختیارات بسیار وسیعی دارد ولی در عمل به هیچ کس پاسخگو نیست و با هیچ انتخابی بر سر کار نمی آید و تنها مبنای این جایگاه موروثی بودن پادشاهی و سلطنت در این کشور است.

رحیم‌پور بیان کرد: کل خاک انگلستان طبق قانون ملک شخصی شاه است و این به آن معنی است که تمام خانه‌های مردم، زمین های کشاورزی، معدن ها، حتی پرنده‌ها، و حیوانات متعلق به پادشاه است.