پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

پلیس فرانسه برای بار چندم به مقر منافقین در پاریس حمله و تعدادی از آن‌ها را دستگیر کرده است، کشورهای اروپایی تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند امنیت خودشان را برای این وطن فروشان آواره به خطر بیندازند.

منتشر شده در 26 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ شبکه تلویزیونی تی اف وان فرانسه در گزارشی اعلام کرد که نیروهای پلیس، ژاندارمری و سازمان مبارزه با کلاهبرداری فرانسه بعدازظهر چهارشنبه (به وقت محلی) با حمله به مقر گروهک تروریستی منافقین در منطقه سن اوئن لوآمون، اماکن متعلق به این گروهک تروریستی را تفتیش کردند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی تی اف وان فرانسه، ساختمان‌های تفتیش شده گروهک تروریستی منافقین واقع در سن اوئن لوآمون به‌ ویژه یک کانال تلویزیونی را در خود جای داده‌اند که به‌ عنوان دستگاه تبلیغاتی این گروهک تروریستی در فرانسه محسوب می‌شود.

در گزارش این شبکه تلویزیونی فرانسوی آمده است که دلیل تفتیش اماکن گروهک تروریستی منافقین هنوز از سوی پلیس این کشور به تفصیل اعلام نشده است.

یک منبع آگاه شنبه شب (۱۹ خرداد) از وضعیت وخیم جسمانی مریم رجوی سرکرده ۷۰ ساله گروهک تروریستی منافقین خبر داد. وی افزود: رجوی حین بازگشت از پاریس به سمت مقر خود در «اور سورواز» دچار حمله عصبی شدید شده و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافته است. این منبع آگاه تاکید کرد: وضعیت سرکرده گروهک وخیم گزارش شده و تیم حفاظت رجوی برای جلوگیری از نشت هرگونه خبر پیرامون او، به شدت در حال آماده باش هستند. وی با بیان اینکه سرکرده گروهک تروریستی منافقین دچار بیماری روماتیسم، سرطان روده و بیماری عصبی است، گفت: سال ۱۴۰۱ نیز حمله عصبی سرکرده گروهک موجب دو هفته غیبت کامل او شد.

گروهک تروریستی منافقین خطرناک و دژخیم است و دهه شصت از برهه‌هایی محسوب می‌شود که مردم کشورمان آماج بیشترین جنایت‌های تروریستی بودند؛ وقایعی که در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ و پس از آن اتفاق افتاد نمونه‌ای از این جنایت‌هاست. درباره رخدادهای واقعه ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ به صورت خلاصه می‌توان گفت که پس از رأی به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر توسط مجلس اول، روز ۲۹ خرداد ۱۳۶۰، مسعود رجوی رهبر وقت مجاهدین خلق، همراه بنی‌صدر که در خفا به سر می‌برد، مردم را به قیام فراخواندند و از هوادارانشان خواستند تا علیه حکومت در خیابان‌ها حضور یابند. روز بعد، تظاهرات ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در تهران و شهرهای دیگر برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق) به همراه دیگر گروهک‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی با هدف ایجاد تشنج شدید در برخی نقاط کشور قصد تجمع در شهرهای مهم را داشتند. این اتفاق تقریباً همزمان با اجتماع جبهه ملی در ۲۵ خرداد در اعتراض به لایحه قصاص در میدان فردوسی رخ داد که در نتیجه این تحولات یک هفته‌ای ۱۶ نفر در تهران جان باختند و ۱۵۰ نفر زخمی شدند. در شهرهای مختلف کشور از جمله اهواز، تبریز، اصفهان، بندرعباس، اراک و تعدادی دیگر از شهرها نیز جنگ شهری به وقوع پیوست.

گروهک تروریستی منافقین فرقه رجوی اکنون در قالب چهره دایه مهربان‌تر از مادر ظاهر شده و از بسترهای مختلف فضای مجازی و کانال‌ها بر هیجان‌ها و مشکلات مردم ایران سوار می‌شود و ملت به ویژه جوانان را تشویق به ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران می‌کند.

اعضای این فرقه جنایتکار در ظاهر حجاب را رعایت می‌کنند و خود را پایبند دستورهای اسلام می‌دانند، اما پشت پرده کثیف‌ترین اقدامات و جنایت‌ها را انجام می‌دهند، این فرقه تروریستی حجاب دارند اما شعار کشف حجاب سر می‌دهند. حرف از آزادی می‌زنند، ولی آزادی وجود ندارد، ازدواج ممنوع، حتی حرف زدن ۲ نفر با یکدیگر ممنوع، انتخاب رنگ لباس ممنوع و تصمیم‌گیری درباره مسایل مربوط به زندگی شخصی ممنوع است. حتی فکر کردن و گفتن چنین روایت‌هایی خیالی و قصه‌گویی و رویاپردازی به نظر می‌رسد، اما واقعیت است، واقعیت گروهک تروریستی منافقین فرقه رجوی.

از کشف اسناد جاسوسی تا دستگیری ۳ تروریست

در پاریس جزئیات جدیدی از حمله پلیس فرانسه به مقررگروهک تروریستی منافقین در پایتخت این کشور اعلام کرد. به گفته این منبع آگاه ساختمانی که روز چهارشنبه مورد حمله پلیس فرانسه قرار گرفته، شامل مقر سری ستاد اطلاعات منافقین ، بخش جاسوسی تلفنی و یکی از استودیوی های تلویزیون این گروهک بوده.

وی افزود: در جریان این حمله و بازرسی کامل پلیس از مقر مذکور، تجهیزات فنی همچون دستگاه‌های ترمینیشن و مستندات آرشیوی مهمی کشف و ضبط شده و این مستندات آرشیوی کشف شده مربوط به جاسوسی منافقین از ایران است. این منبع آگاه ادامه داد: همچنین بر اساس اطلاعات موجود، پلیس فرانسه تمامی مدارک، مستندات و سیستم‌های موجود در این مقر را ضبط و خارج کرده است. در این حمله ۳ نفر از اعضای این گروهک و تعدادی سلاح نیز کشف شده است. این منبع آگاه با اشاره به جلسه اخیر محاکمه منافقین در روز سه شنبه ۲۲ خرداد، گفت: نکته حائز اهمیت اینکه نماینده دادستان در این جلسه از نقش تلویزیون گروهک منافقین در تحریک و تشویق مخاطبین خود برای انجام اقدامات تروریستی و خشونت بار علیه مردم ایران پرده برداری کرد.

چرا برخورد پلیس فرانسه با گروهک منافقین مهم است؟

در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز درگیری‌های مسلحانه سازمان مجاهدین خلق و ترورهای متعدد آنها و پس از برخورد شدید با اعضای این گروهک و از بین رفتن خانه‌های تیمی و تیم‌های ترور، سران این گروهک از ایران خارج شدند و فرانسه اولین جایی بود که به آنها پناه داد.

این مسئله البته واکنش جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت و روابط دو کشور تیره شد به گونه‌ای که هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در جلسه 4 اسفند 60، حمایت‌های فرانسه از منافقین را محکوم کرد و گفت: «این جنایتکارها امروز در فرانسه جمع شده‌اند و مشترکاً توطئه می‌ریزند… آمریکا هم بوده و مراکزی را در تهران شناسایی کردیم که در همین رابطه پول از آمریکا گرفتند و در همین راه پول خرج کردند که به‌ظاهر کمونیست هم نیستند اما مسئولیت مشترک ما برای همه این جنایتکارها قائلیم و خصوصاً امروز فرانسه که مرکز تجمع این جنایتکارها شده؛ بختیار، بنی‌صدر، رجوی، اویسی، ازهاری و عبور و مرور رضا پهلوی و امثال اینها که ما می‌دانیم اینها همه آنجا هستند و این فرانسه است که اینها را با هم متحد کرده وفرانسه باید در آینده تاریخ جوابگوی ملت ما باشد و ما از فرانسه به این آسانی نخواهیم گذشت؛ اگر هم ما بگذریم مردم ما و این محرومانی که جسدهای قطعه‌قطعه شده بچه‌هایشان را از بیمارستان تحویل گرفتند و به گورستان بردند ازفرانسه نمی‌گذرند. البته فرانسه هم بدون آمریکا کار نمی‌کند.»

علاوه بر این، بعدها با افشای مکالمات و گفتگوهای مسعود رجوی و مقامات رژیم بعث عراق مشخص شد که همکاری‌های فرانسه و سازمان مجاهدین خلق فقط محدود به پناهدگی به مسعود رجوی نیست و پاریس و واشنگتن کاملاً در جریان اقدامات تروریستی آنها ازجمله انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری قرار داشتند.

مسعود رجوی در دیدار با سران رژیم بعث با اشاره به اطلاع فرانسه و آمریکا از انفجارها با افتخار می‌گوید: «همانگونه که اطلاع دارید من در سال‌های 1981 تا 1986 در پاریس بودم. در آن سال‌ها به این‌گونه با ما نبود و به ما تروریست نمی‌گفتند؛ هرچند که کاخ سفید و کاخ الیزه می‌دانستند؛ با کاخ الیزه هم ارتباط داشتیم. می‌دانستند که چه کسی حزب جمهوری را در ایران منفجر کرد و چه کسی و چرا عملیات علیه رئیس‌جمهور و علیه رئیس‌الوزرای[ایران] انجام داد. آن‌ها می‌دانستند و خوب هم می‌دانستند ولی صفت تروریست هم به ما نزدند.»

با تغییر دولت فرانسه در سال 64 و روی کار آمدن «ژاک شیراک» به عنوان رئیس جمهور جدید، دولت وقت فرانسه با حضور منافقین در این کشور مخالفت و از مقامات جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.

ارتباط با صدام از طریق فرانسه

تجمع منافقین در پاریس، آن هم در حساس‌ترین دوران تاریخی و در خلال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، زمینه‌ای برای شروع همکاری مزدوران رجوی با صدام بود. فرانسه که خود از حامیان همه‌جانبه رژیم بعثی در دوران جنگ به حساب می‌آمد، بسترهای مناسبی را نیز برای تسهیل روابط منافقین و رژیم بعث عراق فراهم کرد که ماحصل آن علاوه بر جاسوسی برای دشمن از عملیات‌ها و توانمندی‌های ایران، انجام چد عملیات نظامی نیز بود. از این مقطع بود که منافقین با ایجاد کمپ اشرف به عراق منتقل شدند.

سیاست ایران در دولت شهید رئیسی

با روی کار آمدن دولت شهید رئیسی در ایران و سپردن سکان وزارت خارجه به دست شهید حسین امیرعبداللهیان، جمهوری اسلامی ایران برنامه مدون و دقیقی با رویکرد اقتدار و عزت کشورمان در عرصه بین‌المللی را آغاز کرد که یکی از سرفصل‌های آن، همین مسئله منافقین بود.

با این پیگیری‌ها بود که تغییر بزرگی در رویکرد دولت آلبانی (که در سالهای اخیر به محل اصلی استقرار منافقین تبدیل شده است) صورت گرفت و پلیس این کشور در چند مرحله حمله به کمپ اصلی منافقین (اشرف3)، آنها را به شدت تحت فشار قرار داد و حالا با اقدام بی‌سابقه دولت فرانسه، کار برای سران این رژیم -که در نبود مریم رجوی وضعیت بهم ریخته‌ای دارد- بسیار سخت تر از گذشته خواهد بود.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/173043

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی