گزارش جهت پرس از واکنش‌ها به شگفتانه تیزپروازان جمهوری اسلامی

پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی زیباترین پارادوکس ایران/ رژیم صهیونیستی پیغام ارتش را گرفت؟/ تکمیل قدرت دفاعی ایران با شهر موشکی و هوایی در زیر زمین

در پی انتشار خبر رونمایی پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش کاربران فضای مجازی داخلی و خارجی به آن واکنش نشان دادند و آن را موضوعی حائز اهمیت در بیشتر شدن قدرت ایران دانستند.

پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی زیباترین پارادوکس ایران/ رژیم صهیونیستی پیغام ارتش را گرفت؟/ تکمیل قدرت دفاعی ایران با شهر موشکی و هوایی در زیر زمین

عطیه فکری – پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد. 

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و … این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشند.
این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت.

گفتنی است عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیازها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‍ها قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند.

این پایگاه‌ها با نگهداری جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ها به سامانه‌های جنگ الکترونیک، بمب‌ها و موشک‌ها از جمله یاسین، قائم و آصف امکان عملیات دورایستا و افزایش برد راهبردی برای اهداف دوردست را فراهم کرده است. 

واکنش کاربران داخلی به رونمایی از پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی

 در پی انتشار این خبر کاربران ایرانی فضای مجازی نسبت به آن واکنش‌های مثبت افتخارآمیز داشتند و با قلیان حس غرور ملی اینگونه نوشتند:

1

2

 

4

5

 

5

6

 واکنش کاربران و رسانه‌های خارجی نسبت به رونمایی پایگاه زیرزمینی نیروهواییی ارتش

کاربران خارجی فضای مجازی واکنش‌های متفاوتی از رسانه‌های خارجی وابسته به کشورهای مختلف از خود نشان دادند. رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی و حتی اسرائیلی مثل اینترنشنال، بی‌بی‌سی، رادیو فردا، تایمز اسرائیل و … این اتفاق مهم را آغاز تهدیدی خطرناک برای همسایگان ایران و رژیم صهیونیستی به حساب آوردند و نوشتند: «ایران تهدید کرده است که به علت نقشی که بنا به گزارش-هایی اسرائیل در حملهٔ اصفهان داشته، اقدام تلافی‌جویانه خواهد کرد و به اورشلیم هشدار داد «با آتش بازی نکنید.»»

حتی در برابر سخنان سرلشگر باقری در روز رونمایی واکنش نشان دادند و اینگونه نوشتند: «باقری روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن در این پایگاه زیرزمینی گفت که موقعیت اسرائیل تا کشور ما فاصله دارد و سران این کشور به سوخت‌گیری هواپیماها در آسمان دل بسته‌اند که این بهترین فرصت برای هدف قرار دادن هواپیماهای آن‌هاست.»

3

اما کاربران و کنشگران سیاسی در فضای مجازی نسبت به این ماجرا واکنش مثبتی داشتند و بدون اینکه آن را ابزار تهدید و فشار برای کشورهای منطقه و همسایگان جمهوری اسلامی ایران بدانند این خبر منتشر کردند و به این نکته اشاره کردند که چندی پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پایگاه زیرزمینی یا شهر موشکی زیرزمینی خود خبر داده بودند. 

12

1

 

13

14