پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

بزرگترین آب شیرین کن جهان در کشوری خشک و کم آب در استان سیستان و بلوچستان احداث شد تا مشکل آب شرب این استان کامل رفع شود که واکنش‌ها به این اتفاق بزرگ را در اینجا بخوانید.

منتشر شده در 19 خرداد 1403

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ آیت‌الله رئیسی در سفر استانی که به سیستان و بلوچستان داشت در حضور مردم وعده داد که اسرع وقت مشکل آب شرب این استان برطرف شود و تیمی را مسئول پیگیری امور حقوقی و عمرانی این مسئله کرد. دولت سیزدهم در خدمات رسانی به مردم کشور علی الخصوص مردمی که در مناطق محروم ساکن هستند، به شدت انقلابی عمل کرد طوری در مدت 3 سال علاوه بر آواربرداری ناشی از دولت قبل بسیاری از مشکلات مناطق محروم را هم حل کرد.

سیستان و بلوچستان مصداق عینی و واضح این ماجراست. شهید رئیسی با رویکردی انقلابی تمام توان خود را برای رفع محرومیت در این استان به کار بسته بود و اقدامات گسترده اقتصادی و محرومیت زدایی در پهناورترین استان کشور، با هدف زدودن غبار محرومیت، طی دوره خدمت 30 ماهه شهید جمهور عملیاتی شد. دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم پس از شهادت آیت الله رئیسی هم ادامه دارد و در این راستا بزرگ ترین پروژه آب شیرین کن غیرساحلی ایران برای تامین آب پایدار یک میلیون نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان، در کنار 41 طرح مختلف زیربنایی، روز پنجشنبه در این استان افتتاح شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در مراسم افتتاح 42 طرح عمرانی و زیربنایی در استان سیستان و بلوچستان به ارزش حدود 86 هزار میلیارد تومان که به صورت ویدئو کنفرانس و البته با حضور وزیران نفت و نیرو در استان سیستان و بلوچستان انجام شد، گفت: رئیس جمهور شهید، سفر های استانی خود را از استان های کم برخوردار آغاز کرد تا مشکلات آب، بهداشت، راه ها و گاز این استان ها به خصوص سیستان و بلوچستان، برطرف شود. شهید رئیسی فقط سه سال رئیس جمهور بود ولی خدمات و محبوبیتش با آنهائی که هشت سال رئیس جمهور بودند اصلا قابل مقایسه نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد: برای نخستین بار در تاریخ سیستان، وابستگی آب آشامیدنی ساکنان این منطقه به آب های خارج از حوزه سرزمینی ایران کاهش خواهد یافت و این موضوع التیام بخش نگرانی های 50 ساله مردم سیستان برای تامین آب آشامیدنی خواهد بود.

او افزود: همزمان با افتتاح بزرگ ترین آب شیرین کن غیرساحلی کشور، آبرسانی و رفع تنش آبی 75 روستای این استان با جمعیت 33 هزار نفر انجام و 27 هزار و 500 نفر از مردم چابهار و کنارک از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند شدند. ضمن اینکه در مجموع 2351 روستا در برنامه جهاد آبرسانی در استان در قالب سه طرح در حال اجراست که آبرسانی به 1751 روستا در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، 250 روستا توسط مجمع خیرین وزارت نیرو و 350 روستا از محل طرح ملی مجتمع های آبرسانی روستایی در برنامه اجرائی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون 401 روستا با جمعیت 148 هزار نفر آبرسانی و همچنین 536 روستا با اقداماتی از جمله حفر و تجهیز، ارتقا سیستم پمپاژ و اصلاح خطوط اضطراری رفع تنش آبی شد. همچنین تصفیه خانه مجتمع 315 روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب به بهره برداری رسید.

کدام یک از هنرمندان به احداث بزرگترین آب شیرین جهان در ایران واکنش نشان دادند؟

احداث بزرگترین آب شیرین کن غیرساحلی جهان در سیستان و بلوچستان که اتفاق بی‌نظیری در دنیاست، برخی از هنرمندان منصفی که عنادی به دولت ندارند را وادار به تشویق و تحسین کرد ولی اکثریت سلبریتی‌هایی که در ماجرای نبود آب شرب، سیل، زلزله و سایر اتفاقات اینچنینی بلافاصله شروع به خودتحقیری می‌کردند، اینبار هم مثل همیشه موضع سکوت را در پیش گرفتند!

وجود افرادی مثل محمد معتمدی که نسبت به این دستاورد بزرگ ابراز خوشحالی کرده بود، کور سوی امید را نسبت به هنرمندان روشن نگه می‌دارد. او در واکنش به این خبر نوشت: خبر بسیار خوبی است. البته همه ما ایرانی‌ها منتظر حقابه هیرمند هستیم.

واکنش کاربران و فعالان رسانه‌ای چه بود؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای برخلاف سلبریتی‌هاو اصلاح‌طلبان واکنش‌ مثبتی و متفاوتی به این ماجرا نشان دادند و هر کدام سعی داشتند دستاورد دولت سیزدهم را بزرگ و پررنگ نشان بدهند. گروهی دیگر معتقد بودند قبیله‌های وهابی نشین طرفدار عبدالحمید اجازه نمی‌دهند مردم روی آرامش و آسایش را ببیند و قطعا کارشکنی می‌کنند.

گروهی دیگر یادی از شهدای خدمت کردند که اثر اقدامات مثبت و تلاش‌های خستگی ناپذیر آن‌ها تا سال‌ها برای مردم ماندگار است. برخی دیگر دولت قبل را دولتی فشل و از کار افتاده دانستند که هیچ وقت کاری در جهت رفاه و آسایش مردم نکرد و 8 سال کشور را معطل گوشه چشمی از کشورهای غربی  کردند.

سایر کاربران به تعریف و تشویق پرداختند و انتظار داشتند که بیشتر درمورد این ماجرا و اهمیت آن برای مردم گفته شود. برخی که معتقد بودند اگر فردوسی در این زمان بود چه حماسه‌ها که از این دستاورد بزرگ می‌سرود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172403

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی