پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، توفان لحظه‌ای، گرد و خاک هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

منتشر شده در 21 خرداد 1403
در سرویس

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی‌ و اشاره به وزش باد خیلی شدید، توفان لحظه‌ای، گرد و خاک اعلام کرد: با توجه به هشدار سطح زرد ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، از ظهر دوشنبه ۲۱ خرداد تا پایان روز سه شنبه ۲۲ خرداد، در بعضی ساعات به ویژه بعد از ظهر و شب، وزش باد خیلی شدید، توفان لحظه‌ای، خیزش یا انتقال گرد و خاک در استان تهران به ویژه مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

در این شرایط جوی سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، گاهی گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، دور از انتظار نیست.

بدنبال این امر، اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه کرده تا احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در تاسیسات و مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد، عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه های ناتمام، مستحکم سازی پوشش گلخانه ها، احتیاط کامل در انجام امور عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی مد نظر قرار گیرد.

هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

منبع : ایسنا
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172795

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی