در گزارش جهت پرس بخوانید

نیلفروشان؛‌ فرمانده ای که همراه سیدحسن نصرالله شهید شد

شهید سردار عباس نیلفروشان از سرداران مجاهدی بود که در حادثه تروریستی بیروت به همراه رهبر حزب الله لبنان به مقام شهادت رسید.

نیلفروشان؛‌ فرمانده ای که همراه سیدحسن نصرالله شهید شد

به گزارش جهت پرس؛ خبر شهادت سردار پرافتخار سپاه اسلام «عباس نیلفروشان» مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونیست به مقر رهبر حزب الله لبنان، سیدحسن نصرالله شوک مضاعفی به مردم ایران وارد کرد.

سردار سرتیپ عباس نیلفروشان که بود؟

شهید نیلفروشان، همواره در صف مقدم حمایت از جریان مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای بوده است. او همچنین به عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش بسزایی در هماهنگی بین نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرده است.

نیلفروشان به دلیل تجارب گسترده‌اش در میدان‌های نبرد و تلاش‌های مستمر برای حمایت از محور مقاومت، از جمله حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی، به عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی در حمایت از آرمان‌های مقاومت شناخته می‌شود. حضور فعال او در برنامه‌ریزی‌های نظامی و دیپلماتیک به جبهه مقاومت کمک کرده تا در مقابل تهدیدات مستمر رژیم صهیونیستی و دیگر نیروهای متجاوز، توانایی خود را افزایش دهد.
او همچنین به عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش بسزایی در هماهنگی بین نیروهای مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرده است. نیلفروشان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه، از جمله مردم فلسطین و لبنان، همواره بر اهمیت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تأکید کرده و از این طریق، محبوبیت و احترام بالایی در میان نیروهای مقاومت کسب کرده است.
سردار نیلفروشان در کنار سایر فرماندهان سپاه پاسداران، همچنان به عنوان یکی از ارکان کلیدی مقاومت اسلامی در منطقه شناخته می‌شود و تلاش‌های او تأثیر مهمی در حفظ و تقویت قدرت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و نیروهای متجاوز داشته است.

مواضع سردار نیلفروشان درباره اغتشاشات 1401

مواضع سردار نیلفروشان درباره اغتشاشات هم جالبو خواندنی است. وی در پی اعتراضات ۱۴۰۱ در سخنرانی خطاب به بایدن گفت: «آقای بایدن گوش کن، اینجا کشوری نیست که با عملیات رسانه‌ای ساقط شود. برای فروپاشی ایران باید از دریای خون گذشت که شما توانایی عبور از آن را ندارید.» او چند روز بعد در سخنرانی دیگری خطاب به اسرائیل تاکید کرد: « مطمئن باشید ۸۱ ساله نمی‌شوید از درون فرو می‌پاشید و نشانه‌های این فروپاشی در تشکیل دولت پوشالی خود که با وصله و پینه به هم وصل می‌کنید، پیدا است. می‌خواهم از قول یکی از فرماندهان کریه شما بگویم که اکراه دارم نام زشت او را بر زبان بیاورم، فرمانده سلاخی که خون هزاران فلسطینی بر گردن او است. او در اوایل انقلاب گفت زلزله‌ای که در تهران با وقوع انقلاب اسلامی به وقوع پیوست پس‌لرزه‌های آن تل‌آویو را در هم می‌شکند. »

زندگی‌نامه شهید عباس نیلفروشان

عبّاس نیلفروشان سال ۱۳۴۵ در اصفهان زاده شد. او در ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در طول جنگ ایران و عراق با سمت‌های مختلفی در لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف ایفای نقش کرده است.

سردار نیلفروشان در سال‌های خدمت مسئولیت‌های مختلفی از جمله: فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشت. معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات ستاد کل سپاه، ریاست دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس سپاه)، آموزش و تربیت نیروی انسانی، از جمله مسئولیت‌های مختلف ایشان در لباس سبز پاسداری بوده است که در همه این مسئولیت‌ها موفق و سربلند بوده است.

نیلفروشان بعد از اتمام جنگ، تحصیل خود را ادامه داد و با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین (ع) در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت علمی بود و در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین (ع) نیز تدریس می‌کرد.

شهید سردار عباس نیلفروشان؛ معاون عملیات سپاه که بود؟

شهید سردار عباس نیلفروشان؛ معاون عملیات سپاه که بود؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی چه واکنشی به شهادت سردار نیلفروشان داشتند؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی با اعلام خبر قطعی شهادت سردار نیلفروشان در کنار شهید سیدحسن نصرالله واکنشی جز افسوس و حسرت نداشتند. گروهی از کاربران مجاهدت‌های او در سال‌های پس از انقلاب و دوران هشت سال جنگ ایران و عراق را یادآوری کردند و برخی دیگر از شجاعت و هوشمندی او در سال‌هایی که در سپاه قدس فعالیت می‌کرد، سخن گفتند و با حسرت برای فقدان این مرد بزرگ سوگواری کردند.

گروهی دیگر هم به دفاع از سیاست‌های جمهوری اسلامی و نیروهای نظامی ایران پرداختند و شهادت سردار نیلفروشان را نماد حضور مستقیم ایران در معرکه و میدان می‌دانستند و افرادی را که جمهوری اسلامی را متهم به محافظه‌کاری می‌کردند و مخاطب محتوای خود قرار داده بودند.