نماوا و فیلیمو؛ رکوردداران تبلیغ جن-جادو/در ازازیل حاکمیّت، مقهور اجنّه، وودو و جادوست
ادای دین به شیاطین، تجاوز به حقوق_معنوی_مخاطب و تبلیغ موهوماتی نظیر «تسلّط ابلیس و شیاطین بر عالم مادّی، جسم و روح انسانها، تجسّم و زندگی شیاطین در کالبد انسانهای زنده و مرده، مشروعیّتبخشی و نمایش جنگیری، جادوی سیاه و وودو»، توسّط برخی سکّوها، آن هم به طور ناگهانی و در بازهی زمانی فشردهی حدوداً دو ساله، نمیتواند اتّفاقی و غیر هدفمند باشد

به گزارش جهت پرس؛ احسان رستگار منتقد سینما نوشت: تا دیروز، ازازیل و «فیلم میمون»، از شش پیشنهاد ویژهی نماوا بودند؛سکّوهای رکورددار تولید و انتشار آثار مرتبط باجادوگری، اجنّه و جنسان (موجودی مشترک از جن و انسان که واقعیّت ندارد)، نماوا و سپس فیلیمو با سریالهای جیران و عقرب عاشق و فیلم قیف هستند و کارگردان رکورددار در این زمینه، حسن فتحی!
ادای دین به شیاطین، تجاوز به حقوق_معنوی_مخاطب و تبلیغ موهوماتی نظیر «تسلّط ابلیس و شیاطین بر عالم مادّی، جسم و روح انسانها، تجسّم و زندگی شیاطین در کالبد انسانهای زنده و مرده، مشروعیّتبخشی و نمایش جنگیری، جادوی سیاه و وودو»، توسّط برخی سکّوها، آن هم به طور ناگهانی و در بازهی زمانی فشردهی حدوداً دو ساله، نمیتواند اتّفاقی و غیر هدفمند باشد؛
متأسّفانه، به همان اندازه که در وطن ما، #حکمرانی_یکپارچه_فرهنگی مهجور و مغفول واقع شده و شبکهی نفوذ، شبانهروز سخت مشغول اخلالگریاند تا مانع تحقّق حکمرانی یکپارچه شوند امّا متناظر آن، اتاقهای فکر فرهنگی-هنری مرتبط با سفارتخانهها، از یک طرف همافزا و یکپارچه در حال تولید سوژهها و طرّاحی خطّ داستانهای متنوّعند و از سوی دیگر، مافیای نمایش خانگی وشرکایشان، سعی دارند تا نگاههای هوشیار و تیزبین را با برچسبهایی همچون «توهّم توطئه»، با کمک عوامل نفوذی خود در زیستبوم فرهنگ، هنر و رسانه، کاملاً هوشمندانه، منکوب و منزوی کنند.
قطعاً این نکتهای بسیار تعیینکننده است که از منظر دینی و قرآنی، هرگز نباید این حریمهای ممنوعه، چه انواع خرافی آن و چه علوم غریبهاش، تبلیغ و تکثیر شوند و قانوناً هم پرداخت به آن و کسب درآمد از قِبَل آن، چه با دکّانها و دفاتر خصوصی و خانگی، چه به وسیلهی شبکهی نمایش خانگی، حرام و جرم محسوب میشود، ولی قدرتمند نمایاندن اجنّه و ابلیس در ایران و تهران، دقیقاً کدام تمثیلها و مشابهسازیها را میخواهد به اذهان القاء کند و تسلّط شیاطین بر جانها، اموال و نوامیس در جمهوری اسلامی ایران و ناکام، کند، ناکافی و کمبنیه نشان دادن حاکمیّت (فراجا) در سریالهایی مثل ازازیل، دقیقاً با چه اهدافی، به سفارش کدام اشخاص و یا با حمایت کدام نهادها، پیگیری میشوند و به نتیجه میرسند؟
فارغ از آنکه اجنّه و شیاطین، بسفراتر از مفهوم قرآنی و اسلامی خود و کاملاً مبسوطالید و به صورتی خرافی و تخیّلی در ازازیل به تصویر کشیده شدهاند، چرا این موجودات مضحک و یارانشان، مقابل چشمان نیروی انتظامی ایران، میتوانند بتازانند، بتارانند، بکشند و مدّتها هر غلطی میخواهند مقابل قوای مسلّح جمهوری اسلامی ایران بکنند؟
نظرات
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
از ارسال نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد خودداری کنید.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نماييد.
نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.