در گزارش جهت پرس بخوانید

نقش بر آب شدن نقشه دشمن در دیدار صمیمانه رهبر انقلاب با علمای اهل سنت/علاج و راه مقابله با توطئه‌ها تکیه بر وحدت است

در دیدار صمیمانه رهبری با علمای اهل سنت که به مناسبت هفته وحدت باز هم رمز پیروزی و علاج هر دشمنی را اتحاد آحاد مسلمانان دانستندو به آن تاکید کردند.

نقش بر آب شدن نقشه دشمن در دیدار صمیمانه رهبر انقلاب با علمای اهل سنت/علاج و راه مقابله با توطئه‌ها تکیه بر وحدت است

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ در آغاز هفته وحدت، جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. از دیدار اخیر رهبر انقلاب با علمای برجسته و بزرگان اهل‌سنت ایران نباید به‌راحتی گذشت، زیرا این دیدار مهم و پرمعنا را باید یکی از تأثیرگذارترین جلسات مشابه دو دهه اخیر باید دانست.

در روزگاری که اقلیتی پر زور تلاش دارند خودشان را نماینده تام الاختیار تمام افراد اهل سنت ساکن در ایران بنامند باید روی این دیدار و لبیک علمای اهل سنت به رهبر انقلاب تاکید ویژه‌ای کرد تا اثر رسانه‌ای این اقلیت افراطی کمرنگ شود و همگان دریابند اکثریت اهل سنت ایران تحت ولای جمهوری اسلامی هستند و با شیعیان هم وطن مشکلی ندارند و می‌توانند با اتکا به نقاط مشترک فرهنگی و مذهبی بی‌شماری که دارند، هم زیستی مسالمت آمیزی داشته باشند و برای پیشرفت و اعتلای وطن در کنار هم باشند و توجهی به افراد تفرقه افکن و افراطی از هر دو طرف نداشته باشند.

این دیدار صمیمانه با حضور عملمای تراز اول اهل سنت به نوعی یک پیروزی برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، چراکه ضدانقلاب داخلی و خارجی از فتنه 1401 تمام تلاششان را کردند تا با ایجاد تفرقه در کشور آشوب به پا کنند ولی به لطف خدا و هوشمندی رهبر انقلاب و درایت علمای اهل سنت بازنده این بازی خطرناک فقط عوامل ضدانقلاب و سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف بود.

نکات مهم دیدار رهبری و علمای اهل سنت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.

ایشان با اشاره به تلاش‌های خصمانه برای بی‌تفاوت کردن مسلمانان به هویت اسلامی خود، افزودند: این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علاج و راه مقابله با این توطئه‌ها را تکیه بر وحدت خواندند و تاکید کردند: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از برخی اقدامات دانسته یا نادانسته برای مخدوش کردن وحدت شیعه و سنّی گفتند: البته با وجود انبوه توطئه‌ها، جامعه اهل سنت ما مجدانه با این انگیزه‌های خصمانه مقابله کرده است که گواه آن ۱۵ هزار شهید اهل سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر و شهادت جمع زیادی از علمای اهل سنت در راه حق و انقلاب است.

در این دیدار، مولوی عبدالرحمن چابهاری از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه چابهار، مولوی عبدالرحیم خطیبی از علمای اهل سنت استان هرمزگان و امام جمعه قشم، و ماموستا عبدالسلام امامی از علمای اهل سنت آذربایجان غربی و امام جمعه مهاباد، با تقدیر از رویکردهای وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و حمایت‌های ایشان از جامعه اهل سنت، بر تقویت زمینه‌های وحدت‌زا و استفاده از ظرفیت‌های بومی بخصوص در مناطق سنی‌نشین برای پیشرفت کشور تأکید کردند و موضوع مقابله با جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا را نیز یک ضرورت دانستند.

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دیدار رهبری با علمای اهل سنت

کاربران شبکه‌های اجتماعی متن محور تحت تاثیر صمیمیت این دیدار قرار گرفته بودند و به شدت این قبیل دیدارهایی که رهبری ترتیب می‌دهند استقبال کردند تنها به این دلیل که به همه دنیا نشان داده می‌شود که نقشه‌های تفرقه آمیزشان بی‌اثر بوده و شیعه و سنی سالیان سال است که در کنار هم بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند.