پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کنعانی مقدم در گفتگو با جهت پرس مطرح کرد

یک کارشناس سیاسی در خصوص دستاورد آزادی حمید نوری برای کشور گفت: وقتی میدان و دیپلماسی هماهنگ عمل کند، می توان به اقدامات خصمانه دشمن خصوصا در صحنه های دیپلماتیک غلبه کرد.

منتشر شده در 26 خرداد 1403
در سرویس
به گزارش جهت پرس؛ ساعاتی پیش، غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر از آزادی حمید نوری خبر داد. به گفته غریب آبادی حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می‌برد، با تلاش های دولت سیزدهم آزاد شد؛ وی این موفقیت را مرهون تلاش قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، به‌خصوص شهید امیرعبداللهیان دانست. باید اذعان داشت حمید نوری شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضاییه ۱۸ آبان‌ ۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس سوئد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. اتهام این شهروند ایرانی براساس ادعاهای واهی و متناقض گروهک تروریستی منافقین طراحی و آنها مدعی‌ شدند که حمید نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این موضوع که مبنای محکمه سوئدی قرار گرفت، سبب شد تا اصل برائت و حق آزادی رفت‌وآمد این شهروند ایرانی از سوی مقام‌های سوئدی نقض‌ شود و این تبعه ایرانی بیش از چهار سال در زندان سوئد با محدودیت‌های زیادی مواجه و در شرایطی که غرب مدعی حقوق بشر است وی از ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان محروم شود.
حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی، آزادی این شهروند ایرانی را نتیجه همسویی میدان و دیپلماسی عنوان کرده و معتقد است اگر تلاش های دولت فراجناحی سیزدهم نبود شاهد چنین دستاوردی نبودیم.
وی در گفتگو با جهت پرس ابراز کرد: از همان زمانی که آقای حمید نوری دستگیر شد و دادگاه فرمایشی در سوئد شکل گرفت، نشان داد که غرب در چالش استاندارد دوگانه حقوق بشری کاملا شکست خورده و دادگاه فرمایشی و اقداماتی که انجام شد و شکنجه ها و انفرادی ها و محرومیت هایی که حتی در دیدار با خانواده بر این شهروند ایرانی روا شد، حاکی از آن بود که صهیونیسم پشت این ماجراست.
کنعانی مقدم افزود: صهیونیسم به دنبال این بوده و هست که در مورد دیپلمات های ایرانی اقدامات خصمانه ای را انجام دهد.
وی با اشاره با آغاز تلاش ها برای آزادی این شهروند ایرانی در زمان شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان گفت: شاهد تلاش جدی این بزرگواران در وزارت امور خارجه و دنبال کردن ماجرای آزادی وی توسط ایشان بودیم و این امر نشان داد وقتی میدان و دیپلماسی هماهنگ عمل کند می تواند به اقدامات خصمانه دشمن خصوصا در صحنه های دیپلماتیک غلبه کرد.
نگاه دوگانه غرب به حقوق بشر
این کارشناس ابراز کرد: آزادی این شهروند ایرانی هم باعث خوشحال شد و هم اینکه به نظر می رسد جای دارد از این اقدامات و نگاه دوگانه دادگاه های اروپا فیلمی ساخته شود و استاندارد حقوق بشر غربی نسبت به دیپلمات ها و دیگر افراد حاضر در مقابل سناریوهای ساخته شده غربی ها، منافقین و صهیونیست ها و آمریکا نسبت به بحث حقوق بشر در ایران به نمایش گذاشته شود.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد این مستند بسیار خوبی خواهد شد که نشان می دهد غرب چگونه نسبت به حقوق بشر همه چیز را زیر پا می گذارد.
جنگ روانی غربی ها علیه ایران
وی ادامه داد: حقوق بشر قربانی دادگاه هایی شد که غربی ها برای یک جنگ روانی و اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران ساخته و پرداخته کرده بودند.
کنعانی مقدم با اشاره به تلاش های دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم و دیپلماسی که دولت آینده در پیش خواهد گرفت، گفت: قطعا همکاری بین دستگاه ها و اراده سیاسی کشور مبنی بر اینکه این پرونده مختومه شود و آقای نوری آزاد شود در دوره آقای امیرعبداللیهان و شهید رییسی شکل گرفت و سازمان ها و نهادهای مختلف از قوه قضائیه و وزارت اطلاعات و همه مجموعه هایی که در این دستاورد دخیل بوده و  یک همکاری و هماهنگی بسیار خوب و جدی را دنبال کردند که به پیروزی دیپلماسی ایران منجر شد.
سناریوی شکست خورده منافقین
وی ادامه داد: سناریویی که منافقین چیده بود تا به نفع خودشان از این پرونده بهره برداری کنند همچنین اقدامات خصمانه و سیاسی صهیونیست ها به نفع ایران باطل شد.
کنعانی مقدم  با اشاره به حمله سال گذشته پلیس آلبانی به کمپ منافقین و آزادی اسد الله اسدی در فرانسه هم گفت: شاهد این هستیم که امروز هم در فرانسه به مقر منافقین حمله کردند و بسیاری از اسناد جاسوسی و اقداماتشان بر علیه جمهوری اسلامی و اینکه تشکیلاتی برای دعوت مردم به شورش و اقدامات خرابکارانه تشکیل داده اند، لو رفت.

وی با بیان اینکه در آلبانی هم  مرکز منافقین تحت تاثیر همین دیپلماسی ایرانی قرار گرفت، افزود: به هر حال دولت هایی که می خواهند با ایران روابط داشته باشند باید این را بدانند که در چهارچوب قوانین بین الملل، پناه دادن به گروه های تروریستی و اقدامات بر علیه جمهوری اسلامی بی پاسخ نمی ماند.

مشت محکمی بر دهان جنگ های روانی
این کارشناس با اشاره مجدد به آزادی حمید نوری و تلاش دیپلماسی ایرانی در این زمینه گفت: به نظر می رسد این اقدام به موقع دولت سیزدهم مشت محکمی بر دهان جنگ های روانی است که عمدتا توسط صهیونیست ها و منافقین با حمایت آمریکا انجام میشود.
وی در پاسخ به اینکه چرا حمید نوری که چهره ای اصلاح طلب است نه در دولت دوازدهم بلکه در دولت سیزدهم اقدامات اساسی برای آزادسازی اش انجام شد، تاکید کرد: حمید نوری یک شهروند ایرانی است و ایرانی برای جمهوری اسلامی تفاوتی ندارد که اصولگرا یا اصلاح طلب باشد، مستقل یا اعتدال گرا باشد؛ در دولت سیزدهم که دولتی فراجناحی بود و نگاه جناحی به مسائل نداشت، نگاهی جدی به این امر شد که وی فردی ایرانی است و باید تلاش جدی برای دفاع از حقوق ایرانی ها انجام شود.

وی تاکید کرد: سهل انگاری هایی که در این خصوص در دولت دوازدهم انجام شد،خود باعث شد که در کشور سوئد اقداماتی انجام شود که عمدتا بر علیه آقای نوری پیش برود و فشارهایی که به ایشان وارد آمد شاید بی ربط نباشد با اینکه سوئد تصور می کرد دولت ایران پیگیر کار ایشان نیست و قطعا می تواند فشارها و محرومیت های بیشتری بر وی وارد کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/173079

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی