میزان مشارکت مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ بالای ۶۰% خواهد بود/ برخی خودشان را به انتخابات دعوت کرده‌اند

به گزارش جهت،محمدرضا عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم چیست؟ جواب داد: معتقدم که احتمالا میزان مشارکت و حجم حضور مردم برای انتخابات خردادماه امسال بالای ۶۰ درصد خواهد بود؛ نظر من مبنی بر مشارکت مردم […]

میزان مشارکت مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ بالای ۶۰% خواهد بود/ برخی خودشان را به انتخابات دعوت کرده‌اند

به گزارش جهت،محمدرضا عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم چیست؟ جواب داد: معتقدم که احتمالا میزان مشارکت و حجم حضور مردم برای انتخابات خردادماه امسال بالای ۶۰ درصد خواهد بود؛ نظر من مبنی بر مشارکت مردم کمی با دیدگاه سایر اصلاح طلبان متفاوت است؛ زیرا آن‌ها معتقدند که آمار مشارکت پایین‌تر خواهد بود. این اختلاف نظر به این سبب است که انتخابات ریاست جمهوری و حجم مشارکت با انتخابات نمایندگان مجلس کاملا متفاوت است و داوطلبان در انتخابات مجلس حوزه‌های انتخابی متکثری دارند و انگیزه‌ها و تعلقات خاطر بیش از همه به صورت منطقه‌ای و بومی خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری به صورت یکپارچه و در یک حوزه انتخابیه خواهد بود و انگیزه‌های ملی قوی را در آن شاهد خواهیم بود؛ به همین جهت مردم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری احساس‌شان این است که در حال رقم زدن سرنوشت خودشان هستند و سرنوشت مهم یک مسئول برجسته کشور را رقم خواهند زد؛ از همین رو نیز تفاوت‌های جدی با سایر انتخابات‌ها دارد.

بخشی از نامزدهای انتخاباتی هستند که به صورت خودخوانده وارد عرصه رقابت خواهند شد و خودشان خود را به عرصه رقابت دعوت کردند و از سوی برخی از دوستان خود هم تعریف و تمجید و تبلیغ می‌شوند. این اقدام از همین الان شروع شده و ما شاهد ده ها چهره انتخاباتی هستیم که خود را به این عرصه دعوت کرده‌اند؛ اما این نشانگر راه و روند طبیعی حضور نامزدهای انتخاباتی نیست، بلکه انتخابات و طرح نام نامزدهای انتخاباتی باید متکی بر یک گروه سیاسی و طرفداران یک نظریه سیاسی باشد تا آنها را برای انتخابات معرفی کنند.

امروز مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در ابتدا موضوع معیشت است و رئیس جمهور باید پاسخگوی وضعیت اقتصاد و معیشت مردم به خصوص طبقات متوسط و محروم باشد.