پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جلیلی از امروز در یک موقعیت و موقف جدید قرار گرفته است که باید امیدوار باشیم بتواند از آن جهت گشایش عرصه ای نو به روی کشور و مردمِ ایران، نهایت حسن استفاده را ببرد.

منتشر شده در 11 تیر 1403

به گزارش جهت پرس؛ سعید یوسفی‌پور نوشت : او موفق شد پس از یک دوره سستی امر سیاسی، مجددا طرف سیاست قرار گرفته و نشاط و تمنا و هیجان را به آن بازگرداند و در برابر یک پروژه ی بزرگ سیاست زدایی از عرصه عمومی کشور استقامت عاقلانه کند و ضلعی از یک رقابت انتخاباتی جدی و مردمی را شکل دهد.

این توفیق البته بنا به دلایل مختلف و بعضا در هم تنیده، در گام اول همراه با موفقیت در افزایشِ میزان مشارکت در انتخابات که همواره طی چند دوره اخیر سیر نزولی داشته، نبوده است.

اما با احیای مفهوم رقابت در انتخابات ٨ تیر، می توان امیدوار بود رقابت به مشارکت نیز بیانجامد و  بی اعتنایی های موجود را کاهش دهد.

امروز، جلیلی در موقعیتِ احیای امر سیاسی که ذاتا همراه با تقویت امید اجتماعی است قرار گرفته. اما حرکت به سمت این موقعیت، بایستی اِشراف او به پیام ها و پیامدهای «مشارکت پایین» را بیشتر، جدی تر و عمیق تر کند.

این یعنی همان دالِ مرکزی و گفتمانی که بایستی به جلیلی، ستاد او و کمپین تبلیغاتی اش پیشنهاد داد. تلاش برای گفت و گو با آحاد مردم، پیرامون موضوع مشارکت از نگاه و زاویه ای جدید و بدیع، بدون آنکه خود را به نشنیدن و ندیدن بزند!

استماعِ پیام اجتماعی و سپس گفتگوی صادقانه و روان با مردم پیرامون آن، می تواند مهم ترین گام بعدی جلیلی در صحنه ی پیچیده ی پیش رو و خلق رویدادی بدیع باشد.

 

سعید یوسفی‌پور

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/175847

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی