موج محکومیت جوامع بین المللی نسبت به اقدام اسرائیل علیه ایران

کشورهای مختلف با صدور بیانیه هایی ضمن محکومیت شدید تجاوزگری نظامی رژیم صهیونیستی علیه اهدافی در ایران، درباره احتمال واکنش متقابل تهران به این اقدام ابراز نگرانی کردند.

موج محکومیت جوامع بین المللی نسبت به اقدام اسرائیل علیه ایران

به گزارش جهت پرس؛ کشورهای مختلف با صدور بیانیه‌هایی ضمن محکومیت شدید تجاوزگری نظامی رژیم صهیونیستی علیه اهدافی در ایران، درباره احتمال واکنش متقابل تهران به این اقدام ابراز نگرانی کردند.

عربستان: حمله نظامی به ایران را محکوم می‌کنیم

عربستان: حمله نظامی به ایران را محکوم می‌کنیم

وزارت خارجه عربستان تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه عربستان به تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشورمان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: ما حمله نظامی به ایران را محکوم می‌کنیم.

این وزارت خانه تاکید کرد: این حمله، نقض حاکمیت ایران و در تضاد با قوانین و عرف‌های بین المللی است.

لازم به ذکر است بامداد امروز پدافند هوایی کشورمان با هوشیاری و قدرت کامل اهداف متخاصم را بر فراز حریم هوایی ایران شناسایی و هدف قرار دادند.

امارات متحده عربی حمله رژیم صهیونیستی به ایران را به‌شدت محکوم کرد

امارات متحده عربی با محکومیت شدید حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران، خواستار خویشتنداری و پرهیز از تشدید تنش‌ها برای حفظ امنیت و ثبات منطقه شد.

به گزارش وبگاه العین، وزارت خارجه امارات متحده عربی با صدور بیانیه ای رسمی، به شدت حمله نظامی به ایران را محکوم کرد و نگرانی عمیق خود را از ادامه تنش‌ها و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات منطقه ابراز داشت.

وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که اهمیت رعایت حداکثری خویشتنداری و حکمت برای جلوگیری از افزایش خطرات و گسترش دامنه درگیری را نمی‌توان نادیده گرفت.

این وزارتخانه همچنین بار دیگر بر اعتقاد امارات به اهمیت تقویت گفت‌وگو، پایبندی به قوانین بین‌المللی و احترام به حاکمیت کشورها به‌عنوان بهترین راهکارها برای حل بحران‌های کنونی تاکید کرد.

در همین راستا، امارات بر ضرورت حل اختلافات از طریق روش‌های دیپلماتیک و دوری از زبان مقابله و تشدید تنش‌ها تاکید کرد.

امارات متحده عربی حمله رژیم صهیونیستی به ایران را به‌شدت محکوم کرد

هراس آمریکا از پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که واشنگتن در حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران مشارکت نداشته و از تهران می‌خواهد که «حملاتش به اسرائیل را متوقف کند.»

به گزارش رویترز، ساعاتی پس از اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که واشنگتن در حمله نظامی علیه ایران مشارکت نداشته و از ایران خواست که تجاوزگری رژیم صهیونیستی را پاسخ ندهد و حملاتش علیه اسرائیل را متوقف کند.

وی در این بیانیه نوشت که «آمریکا در عملیات اسرائیل علیه ایران مشارکتی نداشت و این هدف ماست که با افزایش دیپلماسی تنش‌ها را در خاورمیانه کاهش دهیم. ما از ایران می‌خواهیم که حملاتش به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه جنگ بتواند بدون تشدید تنش متوقف شود.»

ساعاتی پیش «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «حمله به اهدافی در ایران تمام به پایان رسید» و از ایران خواست که از تشدید تنش‌ها خودداری کند.

هم‌زمان ارتش رژیم صهیونیستی نیز رسماً اعلام کرد که «حمله علیه اهدافی در ایران به پایان رسیده است.»

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شده که «اهدافی در ایران را با موفقیت هدف قرار داده» که قرارگاه پدافند هوایی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط نظامی» وارد شده است.

متن قرارگاه پدافند هوایی کشور به شرح ذیل است:
«به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه ننمایند.»

هراس آمریکا از پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی

پاکستان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را «قویاً» محکوم کرد

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را «قویاً و به‌شدت» محکوم کرد.

در این بیانیه که در وب‌سایت وزارت خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است که «حمله نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل محد و قوانین بین‌المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است که «این حملات مسیر دست‌یابی به صلح و ثبات در منطقه را تضعیف می‌کند و همچنین موجب افزایش خطرناک تنش‌ها در منطقه می‌شود که هم‌اکنون در شرایط ناپایداری قرار دارد.»

به نوشته وزارت خارجه پاکستان «اسرائیل مسئول کامل چرخه کنونی تنش‌ها و گسترش جنگ است.»

بیانیه وزارت خارجه پاکستان در پایان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته به نقش خود در «حفظ صلح و امنیت در جهان» پایبند باشد و «گام‌های ضرروی برای پایان‌دادن به بی‌پروایی‌های اسرائیل در منطقه رفتارهای جنایت‌کارانه‌اش» بردارد.

پاکستان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را «قویاً» محکوم کرد

نخست وزیر انگلیس از ایران خواست تا «پاسخ ندهد»

نخست وزیر انگلیس با اشاره به تجاوز بامدادی رژیم صهیونیستی علیه ایران، از طرفین خواست تا خویشتنداری نشان دهند!

به گزارش رویترز، کِر استارمر، نخست وزیر انگلیس با اشاره به تجاوز نظامی بامداد امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی علیه ایران، از طرفین خواست تا خویشتنداری کنند!

استارمر در نشستی خبری در «ساموآ» با تکرار ادعای قبلی درباره آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود برابر حمله ایران» خوانده است، گفت: به همان اندازه روشن است که باید از تشدید تنش در منطقه خودداری و طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کنیم. ایران نباید پاسخ دهد!

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شده که «اهدافی در ایران را با موفقیت هدف قرار داده» که قرارگاه پدافند هوایی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط نظامی» وارد شده است.

متن قرارگاه پدافند هوایی کشور به شرح ذیل است:

«به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است».

نخست وزیر انگلیس از ایران خواست تا «پاسخ ندهد»

عمان به شدت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه عمان به شدت تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

به گزارش المیادین، وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله هوایی اسرائیل علیه ایران طی بامداد امروز را به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله اسرائیل به ایران نقض آشکار حاکمیت این کشور و قوانین بین المللی به شمار می‌رود.

وزارت خارجه عمان تاکید کرد: این اقدام، باعث تشدید دایره خشونت و از بین بردن تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش تنش‌ها و مهار بحران‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک محسوب می‌شود.

این وزارت خانه از جامعه جهانی خواست به صورت فعال برای توقف این تجاوزات آشکار علیه کشورهای همسایه در منطقه وارد عمل شود.

عمان به شدت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد