پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

مسعود پزشکیان در گفتگوی ویژه در اولین برنامه تلویزیونی انتخاباتی خود بیشتر از دیدگاه‌های خود نسبت به نظام و انقلاب سخن گفت و خود را پیروی خط رهبری معرفی کرد.

منتشر شده در 22 خرداد 1403
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ شب گذشته اولین گفتگوی کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و طبق جدول زمانبندی اولین گفتگو متعلق به مسعود پزشکیان بود.

مسعود پزشکیان کاندید انتخاباتی است که در حوزه تخصص خود خدمات خوبی را در زمان هشت سال جنگ تحمیلی در میدان جنگ به هموطنان خود داشته است. وی به عنوان جراح در تیم پزشکی جنگ در بیمارستان‌های صحرایی جان بسیاری از  رزمندگان را نجات داد.

مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌های جنگ

فرزند مهابادی که در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد در زمان جنگ به همین سبب مسئولیت اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌های جنگ را بر عهده داشت. علاوه بر این مسئولیت، دکتر پزشکیان خود نیز به عنوان پزشک و همچنین رزمنده در جبهه‌های جنگ حضور یافت و به ارائه خدمات پزشکی و حضور در میدان نبرد پرداخت.

وی از همان زمان پیرو خط رهبر و انقلاب بوده است و بر اصول خط رهبری و انقلاب پایبند بوده است. وی در همین زمینه در گفتکوی ویژه‌ی خبری خود در تلویزیون برای سیاست اجرایی دولت خود گفت:

سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مشخص است و نهایتا کاری که دولت محترم در گذشته بر اساس کارشناسی انجام داده، تبدیل به قانون شده و طبیعتاً باید هر دولتی که روی کار می‌آید باید برنامه توسعه را بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اجرایی کند.

چشم اندازی جز چشم انداز رهبری ندارم

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم این کار کنیم اصولاً نباید تا الان که در خدمت شما هستم، بیشتر برنامه‌های ما معطل مانده باشد و چشم‌اندازهایی که مقام معظم رهبری مشخص کردند که قرار بوده ما کشور اول منطقه باشیم و فقر را از بین ببریم و عدالت را گسترش دهیم محقق می‌شد. همه اینها نشان می‌دهد که ما در اجرا نتوانستیم پیاده کنیم،‌در نتیجه اگر روزی ما سیستم اجرایی را در اختیار داشتیم باشیم اولویت اصلی ما رفتن به سمت اجرای سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌های قانونی است.

پزشکیان این ارادت خود به رهبری را حتی در زمان نماینده مجلس بودن خود هم به همراه داشت و در خصوص رد صلاحیت ابتدایی و تایید صلاحیت نهایی‌اش و عملکرد شورای نگهبان گفت: «در جاهای مختلف شنیدم که مقام معظم رهبری اسم ما را آوردند و سوال کردند که به چه دلیلی این طوری شده و اینها. آقا ما را مدیون خودشان کردند…» حرف‌های کامل پزشکان را می‌بینید و می‌شنوید.

هنوز هم  لباس سپاه را به تن می کنم

مسعود پزشکیان هیچگاه خط خود را به دور از خط سپاه و انقلاب جدا نکرد. وی حتی در بحبحه اغتشاشات کشور با اینکه نظرات مثبتی نسبت به واقع کشور نداشت اما هیچگاه در صحبت‌های خود پشت سپاه را خالی نکرد.

پزشکیان در مناظره با موضوع اصل ۲۷ قانون اساسی و اعتراضات اخیر در دانشگاه تهران گفت: من باز هم لباس سپاه می‌پوشم؛ سپاه اگر نبود این مملکت تجزیه شده و کارمان تمام شده بود.

پزشکیان و توافقات aftf

پزشکیان از جمله سیاستمدارانی است که موافق عضویت ایران در FATF است مثلا در یکی از اظهار نظر‌های خود در مورد این موضوع گفت: نظر شخصی من این است که قدم اول برای ایستادن جلوی رانت، فساد، رشوه و قاچاق این است که FATF داخلی داشته باشیم FATF خارجی به ما گفت که در کشور پولشویی داریم و راست هم می‌گفت. به شخصه معتقدم که اگر سازوکار FATF را اجرا می‌کردیم هزاران میلیارد اختلاس صورت نمی‌گرفت. FATF ساختاری شبیه فیفا دارد و اساس نمی‌توانیم آن را اجرا نکنیم. پس دو راه داریم یا اینکه FATF داخلی و مطابق با استاندارد‌های خارجی داشته باشیم و یا اینکه سازوکار‌های FATF خارجی را بپذیریم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172912

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی