معصومه کرباسی اولین شهیده مقاومت

روز گذشته اسرائیل در شمال لبنان دست به عملیات تروریستی زد که در آن رضا عواضه و همسرش معصومه کرباسی به شهادت رشیدند، هدف ترور رضا عواضه از نخبگان شبکه کامپیوتر لبنان بود.

معصومه کرباسی اولین شهیده مقاومت

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ روز گذشته اسرائیل با حمله پهپادی در یکی از منطقه‌های شمال لبنان دست به اقدام تروریستی می‌زند. در این ترور رضا عواضه به همراه همسر ایرانی خود معصومه کرباسی به شهادت می‌رسند.

هدف ترور اسرائیل چه بود؟

در این ترور اسرائیل یک نخبه شبکه کامپیوتر لبنان را مورد هدف خود قرار داده است.

رضا عواضه دکتری مهندس کامپیوتر در گرایش معماری کامپیوتر را در دانشگاه تهران به اتمام رساند و یکی از نخبگان برجسته در زمینه شبکه های کامپیوتر بود. وی در زمینه لینوکس از برترین اساتید محسوب می‌شده است.

عواضه کارشناسی ارشد خود را در سال ١٣٨٩ از دانشگاه آمریکایی علوم و فناوری در بیروت دریافت کرد و به عنوان یک نیروی اصلی در پروژه روتر ملی در دانشگاه تهران به مدت ۳ سال فعالیت می کرد و بخش مهمی از این پروژه را توسعه داد و در راستای همین پروژه یک اختراع را نیز به ثبت رساند.

همسر وی، معصومه (آرزو) کرباسی، اهل ایران و از فعالان رسانه‌ای دغدغه‌مند مقاومت بوده است.

اولین شهیده‌ی مقاومت

همسر سفیر ایران در لبنان در صفحه ایکس خود در خصوص شهادت معصومه کرباشی می‌نویسد: شهد شیرین شهادت گوارای وجودت.

لحظه شهادت 

اولین هدف پهپاد اسرائیلی کنار ماشین اثابت می‌کند. شهید عواضه برای نجات جان همسر خود او را از ماشین دور کرده و در حال یافتن جایی برای پناه گرفتن بودند که با دومین شلیک به شهادت میرسند.

واکنش‌ها در فضای مجازی

کاربران شبکه اجتماعی ایکس، در صفحات شخصی خود با ناراحتی از این اتفاق از سکوت حامیان زن می‌گویند که برای آزادی پوشش کشوری را برهم زدن اما الان برای ترور و به شهادت رساندن یک بانوی ایرانی توسط دشمن مسلمانان سکوت را انتخاب کرده‌اند.

واکنش وزارت خارجه به شهادت بانوی ایرانی

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت جدید رژیم صهیونیستی در ترور بی‌رحمانه بانوی شریف ایرانی و مادر پنج فرزند خانم معصومه کرباسی و همسر لبنانی ایشان دکتر رضا عواضه را به شدت محکوم کرد و شهادت این زوج بزرگوار را به خانواده محترم آنها و دو ملت شریف و مقاوم ایران و لبنان تبریک و تسلیت گفت.

بقائی با ادای احترام به مقام شامخ این مادر عزیز که سوابق علمی و پژوهشی و دغدغه‌مندی ایشان در عرصه حمایت رسانه ای از مقاومت، گواه فرهیختگی ایشان است، قساوت رژیم اسرائیل در ترور وی را نشانه دیگری از ضدیت ذاتی این رژیم با ایران و ایرانی دانست و از مراجع حقوق بشری خواست در برابر این قتل خودسرانه که بخشی از نسل کشی و کشتار در فلسطین اشغالی و لبنان است، ساکت نمانند.