پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

معصومه ابتکار در پیشنهادی عجیب درخواست پذیرفتن لقب و وظایف بانوی اول از جانب دختر پزشکیان را داشتند که با واکنش‌ تندی مواجه شد.

منتشر شده در 19 تیر 1403

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در دولت‌های خاتمی و روحانی، با انتشار تصویری از دختر مسعود پزشکیان، در شبکه ایکس نوشت:  با احترام به شخصیت مستقل و حق انتخاب خانم زهرا پزشکیان، نظر به “مادری” ای که در این ایام در حق پدر کردند و به یاد مادرش فاطمه و به پاس وجود دختران و جوانان عزیز ایران، چه خوب است عنوان و مسئولیت ‎دختر اول را بپذیرند و همان وظائف First Lady را داشته باشند.

حواشی مربوط به لقب “بانوی اول” در ایران زیاد است، مدتی قبل هم حواشی نامطلوبی علیه همسر شهید رئیسی مطرح شد و ایشان خیلی صریح اعلام کردند که نباید به او همچین لقبی بدهند.

دکتر جمیله علم‌الهدی در همایش زنان تاثیرگذار که در مشهد مقدس برگزار شد در واکنش به اظهارنظری که ایشان را بانوی اول کشور معرفی می‌کرد، گفتند که در ساختار جمهوری اسلامی، بانوی اوّل همسر رهبر معظم انقلاب هستند و نباید همچین لقبی را به او منتسب کنند.

در همان زمان هم نقدها و واکنش‌هایی به این القاب و عناوین با وجود مخالفت خانم علم الهدی شده بود و ناراحتی و نارضایتی مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی به صورت واضح برای همه عیان شد و نشان داد که مردم این القاب و عناوین بیزار هستند و نمی‌خواهند آن را نسبت به وابستگان مسئولین کشور ببینند اما باز هم معصومه ابتکار چنین اظهار نظر جنجالی مطرح  و باعث مخالفت و اعتراض شدیدی شد.

نظر کاربران و فعالان رسانه‌ای نسبت به لقب بانوی اول

 

ابتکار صدای اصلاح طلبان را هم درآورد

این اشتباه عمدی یا غیر عمدی ابتکار در ابتدای امر صدای خود اصلاح‌طلبان را درآورد که با ادبیات مختلف و گاها غیرمودبانه به او تذکر دادند که انتشار این مطلب از جانب او درست نیست. برخی معتقد بودند که اعتراض چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب به ابتکار بیشتر شبیه یک دعوای زرگری است تا اذهان عمومی را با فریب با خود همراه کنند و برخی دیگر تصور می‌کردند که ابتکار برایشان دیگر مهره‌ای سوخته است که به کارشان نمی‌آید پس برای سفید سازی خود او را تخریب کردند. البته که گروهی دیگر هم بودند که اعتقاد داشتند نظر اصلاح‌طلبان به مردم نزدیک‌تر است و آن‌ها می‌دانند و می‌توانند مطابق خوشایند و بدآیند مردم عمل کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/177329

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. به خانم ابتکار بگین بشینن سره کار خودشون و مشغول کار خودشون باشن خب!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی