لزوم ادغام ظرفیت خیرین، مردم و گروههای جهادی در نهضت توسعه فضاهای آموزشی
وزیر آموزش و پرورش گفت: در نهضت توسعه فضاهای آموزشی، ظرفیت خیرین، مردم و گروه های جهادی با یکدیگر ادغام می شود
به گزارش جهت پرس؛ علیرضا کاظمی در گردهمایی تبینی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم که بهصورت برخط با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری و مدیران کل نوسازی ، آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز برگزارشد، با بیان اینکه در دولت چهاردهم آموزش و پرورش از اولویتهای رئیس جمهوری است، گفت: در گذشته کمتر رئیس جمهوری به موضوع آموزش و پرورش تا بدین اندازه توجه میکرد.
وی ادامه داد: دکتر پزشکیان بهصورت ویژه و با دو رویکرد نظام آموزش و پرورش را دنبال میکند.
کاظمی تصریح کرد: توسعه عدالت فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی دو رویکرد مهم رییس جمهوری در این حوزه است، یعنی هم به بعد کیفی و هم کمی پرداخته شده است .
وزیر آموزش و پرورش افزود: در جلسه استانداران که چند روز پیش برگزار شد، تمامی مباحث، مرتبط با آموزش و پرورش بوده است.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در دولت تنها نیست، گفت: نشست توجیهی و تبینی امروز برای شبکه اقدام است. در واقع می خواهیم برنامه ریزی های اجرایی مشخص و مدون شود .
کاظمی ادامه داد: فضای اجرا و طراحی این اقدامات در آموزش و پرورش انجام می شود و میدان عمل در استانها، فرمانداری ها و دهیاری هاست.
وی اضافه کرد: نظام مسائل استانها به تفکیک در اختیار استانداران قرار گرفته است.
کاظمی با تأکید بر اینکه باید شبکه های شهرستانی و منطقه ای برای انجام این اقدامات توجیه شوند، افزود: انتظار می رود که مدیران به صورت حضوری و مجازی جلسه توجیهی برگزار کنند.
وی با بیان اینکه شناسایی نقاط هدف باید در دستور کار باشد، ادامه داد: در اولویت اول مدارس کانکسی، سنگی و کلاس های با تراکم بیش از ۳۵ نفر و در نهایت افزایش سرانه آموزشی ۴۰ منطقه هدف در کشور مدنظر است .
کاظمی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت گروههای جهادی برای این اقدام بهره گرفت، گفت: باید از ظرفیت های مردمی و روستایی استفاده کرد.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در این نهضت برآنیم تا ظرفیت خیرین، مردمی و گروه های جهادی را ادغام کنیم و الگوی جدیدی از ساخت و ساز با توجه به کمبود منابع ارائه دهیم.
وی ادامه داد: الگوی جدید در ساخت، تامین منابع، تجهیزات و مدل اجرایی از رویکردهای جدید این اقدام است.
کاظمی با بیان اینکه از بسته های ارائه شده به استانداران سه نسخه تهیه شود، گفت: یک بسته به مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران نوسازی و رئیس مجمع خیرین داده شود تا اطلاعات کافی از استان مربوطه را در اختیار داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت نظام ارزیابی افزود: گزارشها از روند کار به معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ارائه شود. در این مسیر نظام گزارش دهی به صورت هفته ای نیز طراحی میشود .
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در کنار سامانه ای که از روند اجرای کار به صورت لحظه ای گزارش می دهد، گزارش های ارزیابی و نظارت هفتگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی به مستندسازی در روند اجرای نهضت توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: با هدف فرهنگسازی و جریان سازی نیازمند مستند سازی هستیم. در این مسیر نظام انگیزشی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا تحرک و پویایی شکل بگیرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، کاظمی در پایان اظهارکرد: باید مدارس کانکسی و سنگی تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده شود و در ساخت مدارس بهترین و مجهزترین امکانات ارائه شود.
نظرات
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
از ارسال نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد خودداری کنید.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نماييد.
نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.