پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 25 آبان 1399

به گزارش جهت، روسکام نادزور، سازمان نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه به‌تازگی از رسانه‌های داخلی درخواست کرد جهت حفظ امکان دسترسی مطمئن و سریع به محتوا به‌جای یوتیوب از پلتفرم‌های بومی استفاده کنند.

بر طبق گزارش رسمی این سازمان، یوتیوب همچنان محتوای رسانه‌های جمعی و خبرنگاران روسیه را مسدود کرده و برچسب می‌زند.

در گزارش این سازمان آمده است:

موارد استفاده از مسدودسازی، برچسب‌زنی، هشدارها و سایر محدودیت‌ها توسط مدیریت ویدئوهاستینگ یوتیوب افزایش‌یافته است. این یک سیاست هدفمند تأثیر پلتفرم‌های خارجی بر دسترسی شهروندان روسیه به اطلاعات عینی است. برای حفظ امکان دسترسی مطمئن و سریع به محتوا به رسانه‌ها و منابع اطلاعاتی روسیه توصیه می‌کنیم محتوای ویدئویی را در پلتفرم‌های شرکت‌های اینترنتی روسیه که از شبکه‌های پیشرفته تحویل محتوا برخوردارند، منتشر کنند.

شایان ذکر است اواخر ماه اکتبر روسکام نادزور مجدداً از فیس بوک، توییتر و گوگل درخواست کرده بود سانسور محتوای رسانه‌های روسیه را متوقف سازند.

بر اساس گزارش روسکام نادزور، گوگل، فیس بوک، توییتر همچنان دسترسی به محتوای 20 رسانه روس ازجمله ریانووستی، راسیا-۱، راشاتودی و اسپوتنیک را مسدود می‌کند.

روسکام نادزور اوایل ماه ژوئیه به علت اقدامات ناکافی گوگل در راستای فیلتر محتوای غیرقانونی از نتایج جستجو پروتکلی در خصوص تخلفات اداری علیه این شرکت تنظیم کرده و اعلام نمود گوگل به‌طور جزئی محتوای غیرمجاز را از نتایج جستجو حذف می‌کند و بیش از یک‌سوم لینک‌های محتوای غیرمجاز همچنان در گوگل ایندکس می‌شوند.

در فوریه ماه جاری میلادی دادگاه بین‌المللی منطقه تاگانسکی مسکو توییتر و فیس بوک را به علت امتناع از انتقال اطلاعات شخصی کاربران روس به سرورهای داخلی این کشور به پرداخت 4 میلیون روبل جریمه کرده بود. قرار بود در صورت نقض مجدد قوانین روسیه این جریمه به 18 میلیون روبل افزایش یابد.

دادگاه مذکور شرکت گوگل را نیز به علت نقض مجدد قوانین روسیه و فیلتر ناکافی محتوای غیرمجاز در موتور جستجو به پرداخت 1.5 میلیون روبل جریمه محکوم کرده بود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/134033

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی