پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 13 بهمن 1399
در سرویس

به گزارش جهت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت رئیسه مجلس با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) منطق روشن و راه روشن داشت و امام ما باور بر سنت های الهی، خدا باوری و مردم باوری داشت، امام خمینی(ره) باعث عزت مسلمانان در جهان شد؛ امام(ره) ما خداباوری و مردم باوری و خود باوری داشت.

او افزود: امروز اگر کسانی فقط بخواهند با چند جمله و تمجید و موزه و چند عکس و عبارت امام را خلاصه کنند، ظلم به امام و راه و مکتبش است.

رئیس مجلس بیان کرد: امام یک حقیقت بود و یک زندگی واقعی و ملموس را در جهان پیش پای همه ما گذاشت؛ امام با این منطق اسلام را در این مقطع از تاریخ احیا و مسلمین را عزیز کرد.

قالیباف افزود: امام(ره) به ما یاد داد که اگر بر راهش مصمم و پایبند باشیم، رژیم تا دندان مسلح و منحوس پهلوی و قدرت طلبان و مستکبران جهانی، می‌توان ایستاد و مبارزه کرد و نتیجه گرفت.

وی اظهار کرد: اگر امروز در اداره کارهایمان چالش داریم و مردم در زندگی روزمره خود کم و کاستی‌هایی را تحمل می‌کنند به دلیل فاصله گرفتن از مسیر امام است. او به محرومان اعتقاد داشت و تلاش می‌کرد باری از دوش زحمتکشان و مزدبگیران و کارگران بردارد؛ امام به قشر محروم جامعه توجه داشت و برای عدالت نهیب می زد و تلاش می‌کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز در هر جایی ضعف و اشکال داریم ریشه در فاصله گرفتن از افکار و مکتب امام(ره) دارد؛ در نتیجه برگشت به راه و مکتب امام(ره) مسیر موفقیت یکایک ماست؛ امروز انقلابی کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد. ما به عنوان یک مجلس انقلابی که این نام را از مقام معظم رهبری گرفته‌ایم، باید سنگربان این راه و مکتب امام باشیم و اگر بخواهیم کلام رهبری را تحقق ببخشیم، مجلس انقلابی باید بر خدا محوری و مردم باوری و خودباوری منطبق باشد.

قالیباف گفت: امروز مجموعه هیئت رئیسه مجلس انقلابی و روسای کمیسیون‌ها برای بیعت با آرمان‌های امام گرد هم آمدند تا در نتیجه همه طوری عمل کنیم که شرمنده مردم عزیز و فردای قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم و خدمتگزاری خوب برای مردم شویم؛ همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی ایشان را عملی کنیم و تفسیرمان از انقلابی بودن را چنین بدانیم که باید ایرانی قوی داشته باشیم و تک تک ایرانیان قوی باشند. این باید هدف‌گذاری ما باشد و در مسیر پیشرفت و عدالت گام برداریم و کارآمدی دین در اداره جامعه را به عنوان فلسفه کار ما و امام به منصه ظهور برسانیم.

رئیس مجلس بیان کرد: امام(ره) فقه را از کنج حجره ها به دل مردم آورد و ما باید فرهنگ قرآن و اهل بیت را در کارمان وارد کنیم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/125182

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی