پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی به ترور ناموفق دونالد ترامپ

در سخنرانی تبلیغاتی انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ مورد هدف گلوله قرار گرفت که جان سالم به در برد، آیا این ترور هم همسو با شوهای تبلیغاتی ترامپ بود؟

منتشر شده در 25 تیر 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ در یکی از گردهمای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شهر در پنسیلوانیا، ترامپ مورد هدف گلوله قرار گرفت که این ترور ناموفق بود. بعد از انتشار تصاویری از این ترور احتمال نمایشی بودن ماجرا قوت بیشتری را به خود گرفت.

چرا ترور ترامپ نمایشی است؟

طبق گفته‌ی سرویس مخفی آمریکا فاصله ضارب تا سکوی سخنرانی ترامپ 120 تا 125 متر بوده است. با تصاویر هوایی منتشر شده از محل حادثه هیچ مانعی برای دیده نشدن فرد ضارب بر پشت بام مشرف بر محل وجود نداشته است.

این در صورتی است که جاگیری تک تیرانداز محافظ ترامپ دقیقا در جهت فرد ضارب بوده است. اینکه چگونه با دوربین قوی اسلحه زمانیکه تماما در حالت آماده باش بوده است جاگیری و تحرکات فرد ضارب را ندیده است خود جای سوال است؟ این نکته را ضعف نیروی امنیتی آمریکا بدانیم یا هماهنگی نیروها برای ادامه نمایش؟

نکته دیگر در حادثه ترور ترامپ دیده شدن ضارب توسط افراد است. قبل از شلیک کردن برخی افراد با سر و صدا کردن جای او را به نیروهای امنیتی نشان می‌دهند اما او به راحتی به کار خود ادامه می‌دهد و بعد از شلیک چند گلوله تک تیرانداز تازه اقدام به شلیک میکند.

 

نکته دیگر در این حادثه انتشار عکسی توسط یکی از خبرنگاران در محل حادثه است که نشان از حرکت فشنگ از کنار گردن ترامپ است که برخی از کارشناسان اذعان داشته اند که حرکت این چنین تیر با دوربین عادی قابل تصویر برداری نیست و احتمال ساختگی بودن عکس را بسیار بالا میبرد.

در شبکه اجتماعی عکسی از لباس ترامپ در حال انتشار است گلوله‌ای به سمت سینه وی شلیک شده و وجود جلیقه ضد گلوله وی را از مرگ نجات داده است که با مقایسه با عکس‌های دیگر ترامپ چنین اسیبی در لباس وی دیده نمی‌شود و این عکس منتشر شده نیز ساختگی است.

یکی دیگر از نکات نمایشی بودن این حادثه هنگام خروج ترامپ از صحنه است. دقایقی ابتدادی ترور تمام محافظان خود را سپر ترامپ کرده و هنگام خروج از سن و در لحظه‌ای خاص محافظان پشت ترامپ پنهان شده و گویا احتمالات حمله‌ای دیگر در آن لحظه صفر شده است.

کار عجیب محافظان خالق عکسی حماسی از ترامپ شد که این عکس با عنوان قهرمان آمریکا در رسانه‌ها در حال انتشار است.

یکی دیگر از نکات این اتفاق آن است که هیچ اطلاعاتی از توماس متیو کروکس در دسترس نیست. اطلاعات منتشر شده اطلاعات اندکی است که سرویس مخفی آمریکا منتشر کرده است. او یک جوان 20 ساله جمهوری خواه است. پاک بودن گوگل از اطلاعات افراد زمانی رخ می‌دهد که فرد یکی از ماموران امنیتی مهم آمریکایی باشد. برخی از کارشناسان زنده بودن ضارب را بعید ندانسته و استفاده کردن از یک نیروی قهار تیرانداز ارتش آمریکا را برای تکمیل نمایش تراپ بعید نمی‌دانند

یکی دیگر از دلایل نمایشی بودن ترور ترامپ آسیب وی است. گوش ترامپ بدون هیچ آسیبی دچار خونریزی شدید شده است که ادعا داشتند گلوله به گوش وی اصابت کرده است.

بعد از ترور ترامپ چه شد؟

این ترور یک نمونه تاریخی دیگر در آمریکا دارد. بعد از ترور ریگان در سال 1984 ورق شانس به سمت ریگان برگشت و تمام آمریکا او را قهرمان خود دانسته و به او رای دادند.

بعد از ترور ترامپ نیز چنین تغییراتی در آمریکا رخ داد. با سؤظن به دموکرات‌ها، مقبولیت و محبوبیت ترامپ بالا رفت و همچنین این اتفاق باعث آن شد که میم کوین ترامپ ۸۰٪ رشد کرد و بیت کوین گارد صعودی گرفت است.

این نتایج یعنی نقشه ترامپ برای مقبولیت او در بین مردم آمریکا رشد قابل چشم گیری را داشته باشد و در ادامه سفر خود سکانس اعلام سلامت بودن وی با خروج از هواپیما و خروجی با قدرت و ابهت یک فرد پیروز.

باراک اوباما و بایدن نیز بعد از این حادثه در صفحات ایکس خود در مورد این حادثه نوشتند و از اینکه در آمریکا چنین حادثه ای رخ داده است متعجب شدند در حالی که در سال 2023 ، 43 هزار آمریکایی در خشونت های مسلحانه کشته شدن!

این حادثه از چشم اهالی رسانه دور نماد و در صفحات ایکس خود در این خصوص مطالبی را منتشر کردند.

حالا باید دید این فیگور قهرمانانه‌ی هالیوددی ترامپ در انتخابات آمریکا به چه میزان خود را نمایش خواهد داد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/178388

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی