روایت یک چهره اصلاح طلب از دیدار با معاون راهبردی رئیس جمهور

فعال اصلاح‌طلب: ظریف را مناسب جایگاه وفاق ملی ندیدم

یاسر عرب، فعال فرهنگی اصلاح‌طلب، پس از دیدار با محمدجواد ظریف و چند چهره اصلاح‌طلب دیگر، ظریف را از نظر خلق‌و‌خُلق و تجربه برای سِمَت وفاق ملی مناسب ندانست. عرب معتقد است در جامعه‌ی متنوع ایران، وفاق بدون تعریف مسئله‌ی مشترک ممکن نیست و به جای توافق همگانی، باید بر همزیستی و مدارا تمرکز کرد.

فعال اصلاح‌طلب: ظریف را مناسب جایگاه وفاق ملی ندیدم

به گزارش جهت پرس؛ یاسرعرب، فعال فرهنگی اصلاح طلب روایتی از جلسه چند چهره اصلاح طلب با ظریف با موضوع وفاق ملی منتشر کرده و نوشته است: حقیر ایشان را در خلق و خُلق و منطق و تجربه و توانمندی و رویکرد، مناسب چنان سمت یا جایگاهی ندیدم!

وی نوشته است:‌ آقایان سیدهاشم فیروزی. حجت الاسلام محمدرضا زائری. احمد زیدآبادی. ادریس راموز. محسن بدره. و خانم‌ها مرضیه ادهم و زهرا اردکانی تشریف داشتند. نوبه‌ی بنده‌ی کمترین عرض شد؛
وفاق از ریشه‌ی 《موافقت》در جامعه ایران شدنی نیست! چرا که لایه‌های متکثر جامعه اساسا یک یا دو مسئله واحد ندارند. پس ابتدا باید بر روی《چیستی مسئله》 وفاق صورت بگیرد و سپس بر روی چگونگی پاسخ به آن…

همچنان که می‌بینیم وفاق یک وجه‌ی دولتی و عملیاتی پیدا کرده که همین نشاندن همه‌ی متضلعین قدرت بر سر سفره‌ی حکمرانی و ثروت است. اما وفاق لایه‌های بسیار گوناگونی از حوزه‌ی نظریه و گفتمان تا شبکه سازی دارد که اهل فن باید به آن اهتمام داشته باشند.

من معتقد هستم بخاطر وضعیت روان جمعی جامعه‌‌ی ایران و روانپریشی تاريخی ما، بهتر است بجای وفاق، از رفق و مدارا سخن گفت و یکدیگر را به همزیستی فرا بخوانیم، بدون اینکه لازم باشد همه بر روی موضوع یا رویکردی توافق داشته باشیم.

این چهره اصلاحطلب در پایان نوشته است: حقیر ایشان را در خلق و خُلق و منطق و تجربه و توانمندی و رویکرد، مناسب چنان سمت یا جایگاهی ندیدم!