فردا/ دیدار قالیباف با لاوروف

به گزارش جهت، یک رسانه روسیه‌ای گزارش داده «محمد باقر قالیباف»، رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ایران سه‌شنبه با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه و «نیکلای پاتروشوف»، دبیر شورای امنیت این کشور دیدار خواهد کرد. محمدباقر قالیباف روز گذشته (یکشنبه) در رأس هیأتی وارد مسکو شد. در همین خصوص مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در این […]

فردا/ دیدار قالیباف با لاوروف

به گزارش جهت، یک رسانه روسیه‌ای گزارش داده «محمد باقر قالیباف»، رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ایران سه‌شنبه با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه و «نیکلای پاتروشوف»، دبیر شورای امنیت این کشور دیدار خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف روز گذشته (یکشنبه) در رأس هیأتی وارد مسکو شد. در همین خصوص مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در این باره عنوان کرد که ارتقای همکاری‌های ایران و روسیه به سطح راهبردی و افزایش تعاملات اقتصادی یکی از مهم‌ترین اهداف سفر قالیباف به مسکو است.

وی افزود: «رئیس مجلس به دعوت رئیس دومای روسیه در راس هیأتی، روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه به مسکو سفر می‌کند و در این سفر سه روزه علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت روسیه، دیدارهایی با همتایان خود در دوما و سنا خواهد داشت.»

به نوشته ایتارتاس، «والنتینا ماتوینکو»، رئیس سخنگوی مجلس اعلای روسیه در جریان دیدار با آقای قالیباف گفت: «سفر شما با آنکه مختصر است بسیار پرمشغله است. در جریان هستم که گفت‌وگوهای ثمربخشی با همکارم ویاچسلاف وولودین (رئیس مجلی سفلی روسیه) داشته‌اید و فردا در دستور کارتان گفت‌وگو با وزیر خارجه لاوروف و پاتروشوف، دبیر شورای املی قرار دارد.»

وی اضافه کرد: «اما می‌خواهم قول بدهید یک بار دیگر به روسیه می‌آیید. از شما دعوت می‌کنم سفری به مناطق ما داشته باشید.»