جهت پرس واکنش ها را بررسی میکند

فائزه هاشمی چه افشاگری علیه براندازان کرد؟

اخیرا فائزه هاشمی دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی، که به خاطر جرائم امنیتی در زندان به سر میبرد، ذات جریان برانداز در داخل زندان را بار دیگر افشا کرده است؛ هرچند فائزه هاشمی خودش یکی عناصر همین جریان است اما روایت وی از رفتارهای فاشیستی و دیکتاتورانه بسیار قابل اهمیت است. موضوعی که مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

فائزه هاشمی چه افشاگری علیه براندازان کرد؟

به گزارش جهت پرس؛ اپوزیسیون جمهوری اسلامی طی سال های اخیر همه تلاش های خود را برای براندازی جمهوری اسلامی و نابودی ایران به کار برده اند؛‌ آن ها حتی با اجتماع جهانی و داخلی سعی کردند که وجه مقبولی از خود بین افکار عمومی نشان بدهد اما این  تلاش ها آن قدر دروغین بود که هر بار نه تنها ناکام ماندند بلکه تشت رسوایی شان از بام افتاد.

این جریان برانداز که شامل طیف های مختلفی از جریان های خودفروخته داخلی تا منافقین، سلطلنت طلبان و ملی گرایان می شود؛ بسیار تلاش دارند که خود را منسجم هم نشان دهند اما تجربه های تاریخی نشان داده است که به شدت از درون دچار اختلاف هستند.

شعارها و وعده های دروغ این برانداز و ذات پلیدشان موضوعی نیست که از چشم مردم پنهان بماند اما اعتراف و افشاگری برخی چهره ها از ذات براندازان بسیار قابل توجه است.

اخیرا فائزه هاشمی دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی، که به خاطر جرائم امنیتی در زندان به سر میبرد، ذات این جریان در داخل زندان را بار دیگر افشا کرده است؛ هرچند فائزه هاشمی خودش یکی عناصر همین جریان است اما روایت وی از رفتارهای فاشیستی و دیکتاتورانه بسیار قابل اهمیت است.

افشای پشت پرده خبرسازی‌های دروغ درباره زندان‌ها

فائزه هاشمی در بخشی از یادداشت خود درباره زندان اوین  از شیوه دروغ های زندانیان سیاسی راویت کرده است؛ دروغ هایی که بسیاری از مردم شاید به خاطر پمپاژ توسط رسانه های خارجی، گاهی باور می کنند.

فائزه هاشمی در این باره نوشته است:  خبرسازی از طریق انتشار اخبار مبالغه آمیز و نادرست درباره افراد و وقایع داخل زندان. در فرهنگ لغات آن‌ها ممنوع‌الملاقاتی یعنی تبدیل یک جلسه ملاقات حضوری به ملاقات کابینی. عدم دسترسی به پزشک یعنی ویزیت شدن زندانی دو هفته یکبار توسط پزشک زنان، دو نوبت یا بیشتر سونوگرافی در دوران حاملگی، چک شدن فشار و قند و … چندبار در هفته و حضور پرستار در موارد ضروری. تغذیه نامناسب یعنی در اختیار داشتن مواد غذایی خام ماهانه از جمله لبنیات و حبوبات و برنج و … و دریافت ناهار و شام آماده بصورت روزانه با هزینه زندان و امکان خرید روزانه از فروشگاه کوچک زندان و خریدهای هفتگی از بیرون با خرج از جیب خود. دفاع از خود یعنی حمله. بدنی کبود یعنی یک نقطه سرخ شده به اندازه حداکثر ۲ در ۲ سانتی متر.

در ادامه برخی واکنش های شبکه های اجتماعی را میخوانیم.

کاربری به نام فائزه طلایی در این زمینه نوشت: فائزه هاشمی تو ۶۰سالگی، تازه فهمیده که براندازا دیکتاتور های تمام عیاری اند، که اگر دستشون به قدرت برسه حمام خون راه میندازن نمونه اش رو داریم تو جنگ سلطنت طلبا با مصی علینژاد میبینیم!

یک کاربر خارج از کشور و نزدیک به اپوزسیون به نام نازلی کامروی نیز نوشته است:

نامه فائزه هاشمی را یک رنج‌نامه شخصی نخوانید. این نامه جنبه سیاسی دارد. خط سیاسی است. فائزه بخشی از نخبه‌های سیاسی مهم اتحاد کارگزاران و اصلاح‌طلب‌های پشیمان است که در ده سال گذشته از همکاری با جمهوری اسلامی پشیمان شده و به سمت «براندازی» رفته‌اند. حالا از همین هم پشیمان شدند.

هنگامه شهیدی از چهره های اصلاح طلب نیز نوشت:

سال۹۰ که آزاد شدم به #فائزه_هاشمی درباره #مافیای_بند_زنان گفتم، مرا متهم به ناسازگاری در زندان کرد.اکنون پس از١۵سال حرفهای مرا تکرار میکند با این تفاوت که آنروز ترجیح داد نبیند و امروز مجبورست باین حقایق تلخ اعتراف کند. من از۱۵سال پیش تنها جنگیدم و امروز او نیز باید تنها بجنگد.

کاربر دیگری نیز نوشته بود:

هیچکس مثل فائزه هاشمی نمیتونست افشا کنه که این جماعت برانداز تا چه حد دیکتاتور و تو خالی هستن. حالم از تندرو های داخل و خارج بهم میخوره.
کاربر دیگری نیز نوشت: این قسمت از نامه #فائزه_هاشمی «در این زندان آموختم که ما مبارزین طبلی توخالی و دیکتاتورهای حقیری بیش نیستیم. سرود آزادی و عدالت می‌خوانیم و در چرخه زندگی، ستم را بازتولید می‌کنیم. » خیلی نکته مهمیه ، جامعه ما عمیقا دچار فروپاشی شده و اکثر ارزشها به ابتذال کشیده شدن

مهدی پناهی فعال رسانه نیز نوشت:

حب و بغض باعث ندیدن حقیقت می شود؛ ولی گاهی حقایق آنقدر قویند که حب و بغض نمیتواند مانع شود؛مواردی که فائزه هاشمی درباره فاشیسم و دیکتاتوری اپوزیسیون ج.ا در زندان میگوید، همان حقایقند.هرچند بغض ج.ا باعث شده بازم لگدی به ج.ا بزند اما افشای ذات اپوزیسیون اززبان فائزه قابل توجه است!
کبری آسوپار روزنامه نگار نیز با اشاره به سکوت افکار عمومی نسبت به این نامه نوشت:
نامه افشاگرانه فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی و امنیتی زن در اوین، امروز تیتر یک هیچ روزنامه‌ی انقلابی و اصولگرایی نبود. دلیلش روشن است؛ ما کار رسانه و موضوع‌سازی برای افکار عمومی بلد نیستیم و نمی‌خواهیم یاد هم بگیریم. به نظرم حتی نیاز وایرال چنین موضوعی را هم درک نمی‌کنیم.