حجت الاسلام بهاری:

غدیر سرنوشت ساز اسلام/ نقطه تلاقی ایمان و تعهد/ از زنده نگه داشتن اسلام تا وحدت آفرینی 

یک کارشناس مسائل دینی در خصوص مسئله غدیر و اهمیت آن برای جامعه اسلامی گفت: مسئله غدیر و اهمیت آن این است که اگر جامعه اسلامی آن روز منحرف نمیشد و براساس غدیر پیش می رفت و در آنچه حضرت رسول عنوان کرده بود اختلافی به وجود نمی آمد قطعا امروز رشد اسلام به عالی ترین شکل ممکن رخ داده بود.

غدیر سرنوشت ساز اسلام/ نقطه تلاقی ایمان و تعهد/ از زنده نگه داشتن اسلام تا وحدت آفرینی 
به گزارش جهت پرس؛ هجدهم دی الحجه مصادف با عید غدیر خم  بزرگترین اتفاق تاریخ اسلام و عید اکبر است. واقعه ای که به گفته حجت الاسلام ابراهیم بهار، کارشناس مسائل دینی  مسئله غدیر و اهمیت آن این است که اگر جامعه اسلامی آن روز منحرف نمیشد و براساس غدیر پیش می رفت و در آنچه حضرت رسول عنوان کرده بود اختلاف پ به وجود نمی آمد قطعا امروز رشد اسلام به عالی ترین شکل ممکن رخ داده بود.
رسالتی که کامل شد
 حجت الاسلام ابراهیم بهاری  در گفتگو با جهت پرس گفت:  اگر بخواهیم جریان غدیر را بررسی کنیم و اهمیت آن را بدانیم باید به این نکته اشاره کنیم که پروردگار متعال در قرآن کریم به رسول گرامی اسلام می فرماید که آن دستوری که به تو دادیم را ابلاغ کن و آن چیزی که از جانب پروردگار عالم بر تو نازل شده اگر انجام ندهی رسالت تو به هدف نرسیده و دچار صدمه و نقصان می شود.
وی ابراز کرد: از این سخن پروردگار در قرآ« کریم خطاب به پیامبر اینطور معلوم می شود که جریان غدیر و جریان اعلان حاکمیت حضرت علی(ع) بعد از وجود مبارک حضرت محمد(ص) یک اعلان الهی و یک انتساب الهی است.
اهمیت غدیر خم 
حجت الاسلام بهار اظهار کرد: راجع به این حادثه با اهمیت هم می‌بینیم که شیعه و سنی هزاران هزار حدیث و مطلب و تاریخ نگاری و سرایش شعر دارند و میبینیم که مرحوم علامه امینی ۱۱ جلد کتاب الغدیر را به رشته تحریر در آورده و تمام اسرار روز غدیر را از قرن اول تا بدین لحظه آورده و بیان کرده که مجموعه علمای اهل سنت و همه آزادی خواهان عالم به این موضوع اشاره و مطرح کردند که رسول اکرم در آن گرمای جانسوز حجاز جمعیت رفته را بر می گرداند و منتظر جمعیت عقب مانده می ماند تا همه میرسند و بیش از ۱۲۰هزار حاجی در آن مکان مقدس جمع می شوند و از جهاز شتران منبری درست میشود.
من کنت مولاه و هذا علی مولاه
بهاری گفت:  پیغمبر بر بالای این تپه و منبر خطاب به جمعیت می فرمایند آیا قبول دارید که من صادقم و بر شما از جانب حضرت حق این تسلط را دارم؟  همه عنوان می کنند که بله شما صاحب چنین جایگاهی هستید؛  و حضرت می فرماید بدانید که پروردگار متعال به من امر کرده که جانشینی برای خود انتخاب کنم و بعد دست امیر المومنین حضرت علی(ع) را بالا می گیرد و می فرماید: «من کنت مولاه و هذا علی مولاه» هر کس من امیر و مولای اویم بعد از من علی(ع) امیر و مولای اوست.
آثار زنده نگه داشتن غدیر برای جوامع اسلامی 
وی عنوان کرد:  قطعا آثار غدیر و زنده نگه داشتن آن در بین جوامع مسلمان جایگاه  ویژه ای دارد. چنانچه بزرگان فرمودند در عید غدیر لباس نو بپوشید و به همدیگر تبریک بگویید و بزرگتر ها به کوچکترها عیدی بدهند و به هم تبربک بگویند و مرتب تکرار کنند که« الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین به علی ابن ابیطالب».
این کارشناس دینی تاکید کرد:  غدیر جایگاه تاریخی مهمی در تاریخ همه بشریت و نه تنها مسلمانان دارد روزی که وصی و جانشین آخرین فرستاده خداوند از جانب شخص پروردگار مشخص شده و همه مردم مرد و زن با ایشان بیعت می کنند. غدیر نقطه عطف تاریخ برای رقم خوردن تاریخ بشریت است.
از زنده نگه داشتن اسلام تا وحدت آفرینی 
وی گفت: مسئله امامت و مسئله ولایت و زنده نگه‌داشتن غدیر، زنده نگه‌داشتن اسلام است. مسئله فقط مسئله شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (ع) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم و البته اینکه خود مسئله غدیر می‌تواند وحدت‌آفرین باشد.