در گزارش جهت پرس بخوانید

غافلگیری ارتش اسرائیل از حملات مداوم حزب‌الله/ شمارش معکوس نابودی صهیونیست‌ها آغاز شد

صهیونیست در پی عملیات‌های تلافی جویانه لبنان شرق، حملات موشکی وسیعی به شرق لبنان داشتند که باعث تلفات مالی و جانی بسیاری شد.

غافلگیری ارتش اسرائیل از حملات مداوم حزب‌الله/ شمارش معکوس نابودی صهیونیست‌ها آغاز شد

به گزارش جهت پرس؛ در پی عملیات‌های تروریستی و انفجار پیجرها که منجر به شهادت مردم عادی در کوچه و خیابان شد، سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان وعده انتقام و حملات تلافی جویانه را داده بود و ظرف مدت کوتاهی چند حمله موشکی به حیفا و مناطقی از سرزمین‌های اشغالی داشت که صهیونیست‌ها هم در پی آن حمله به شرق لبنان را آغاز کردند.

نتانیاهو مدعی است که نظامیان رژیم صهیونیستی آماده «اقدامی به شدت قدرتمند» در شمال لبنان هستند و در جریان سفر به «کریات شمونا» در شمال اراضی اشغالی که این روزها هدف حملات گسترده حزب‌الله لبنان بوده است، این ادعا را مطرح کرد. در این سفر همچنین با نیروهای لشکر ۷۶۹ ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کرد و در جریان وضعیت عملیاتی در نواحی مرزی لبنان و اسرائیل قرار گرفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ویدئویی در «ایکس» مدعی شد: برای اقدامی به شدت قدرتمند در شمال علیه لبنان آماده‌ایم. این در حالی است که رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که کابینه رژیم صهیونیستی فراخوان ۵۰ هزار نیروی ذخیره را در آستانه تشدید احتمالی تنش در جبهه لبنان، تایید کرده است.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی دیروز مدعی شد که تل‌آویو در آستانه تصمیم‌گیری درباره حملات روزانه حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی است.

تنش‌های مرزی میان اسرائیل و حزب‌الله در بحبوحه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تشدید شده است. در پی حملات بی‌وقفه صهیونیست‌ها به این باریکه تاکنون بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

تهدید رژیم صهیونیستی به بمباران منطقه البقاع لبنان

به نقل از رسانه‌های عربی، ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حملات گسترده‌ای را به منطقه البقاع آغاز خواهد کرد.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین ادعا کرد که موشک‌ها و پهپادهایی در برخی از منازل در منطقه بقاع، نگهداری می‌شود که هواپیماهای این رژیم قبل از شلیک این موشک‌ها، آنها را مورد هدف قرار خواهند داد. در همه منازلی که در لبنان مورد حمله قرار دادیم سلاح‌هایی از حزب الله وجود داشته است.

ارتش اسرائیل تاکید کرد که مأموریتش، بازگرداندن اهالی مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به شهرک‌هایشان است، به سلاح‌های استراتژیک حزب الله در بقاع حمله می‌کنیم و غیر نظامیان این منطقه باید آن را ترک کنند. در اکثر مناطق لبنان، موشک‌ها و پهپادهایی وجود دارند که ما آنها را بمباران خواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی همچنین طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی دیروز و امروز دوشنبه بر شدت حملات هوایی خود به مناطق مختلف لبنان افزوده است که تاکنون ۵۰ شهید و بیش از ۳۰۰ زخمی برجای گذاشته است. این جنایات با پاسخ موشکی و پهپادی حزب الله لبنان روبرو شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

حمله موشکی گسترده به شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری

از آغاز جنگ در غزه برای اولین بار است که این شهرک‌ها از جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار می‌گیرند. در بسیاری از شهرهای کرانه باختری از جمله جنین، سلفیت و قلقیلیه صدای انفجارهایی شنیده شده است. آژیر خطر در فرودگاه بن‌گوریون و حیفا به صدا درآمد، منابع عبری زبان از شلیک موشک‌های سنگین به سمت حیفا و تل آویو خبر داده و تاکید کردند که آژیر خطر در این مناطق به صدا درآمده است.

انفجارهای قوی تل آویو را لرزاند

حزب‌الله از هدف‌گیری مخازن اصلی وابسته به منطقه شمالی ارتش اسرائیل در پایگاه نمیرا و مقر گردان موشکی و توپخانه در پادگان یوآف خبر داد. منابع اسرائیلی از شلیک ۱۱ موشک به سوی حیفا و خلیج آن و همچنین شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در الکریوت واقع در جنوب عکا خبر دادند.