«ظریف» و «محسن هاشمی» کاندیدای کارگزاران/ رد ادعای وقوع تقلب در سال 88

به گزارش جهت، محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب «کارگزاران سازندگی» در جدیدترین سخنان خود به موارد جالب توجهی اشاره کرده است که خلاصه آن در دسترس شما قرار می‌گیرد.   اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تمام نمی‌شود * اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هیچ وقت تمام شدنی نیست. نظام تقسیم بندی همیشه وجود دارد، اگر امروز تمامی اصلاح […]

«ظریف» و «محسن هاشمی» کاندیدای کارگزاران/ رد ادعای وقوع تقلب در سال 88

به گزارش جهت، محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب «کارگزاران سازندگی» در جدیدترین سخنان خود به موارد جالب توجهی اشاره کرده است که خلاصه آن در دسترس شما قرار می‌گیرد.

 

اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تمام نمی‌شود

* اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هیچ وقت تمام شدنی نیست. نظام تقسیم بندی همیشه وجود دارد، اگر امروز تمامی اصلاح طلبان را از منتها الیه مثبت تا منفی در یک کشتی جمع کنید و آنها را در دریا غرق کنید و کشور را یکپارچه نه به دست جریان اصولگرای معتدل بلکه به دست محمدرضا نقدی، جلیلی و الله کرم دهید، فردای آن روزی که احساس کردند مسلط هستند از درون به دو بخش تقسیم خواهند شد و این جدا شدگی و دو پاره گی در سیاست یک امر محتوم تاریخی و ذاتی است.

 

کف مشارکت بالای ۵۵ درصد است
* بنده به صراحت عرض می کنم کف مشارکت بالای ۵۵ درصد است(اگر از ۶۰ درصد بالاتر نرود).

* مصیبتی که جریان راست، امروز اسیر آن است شباهتی به حادثه ای دارد که ما در سال ۸۴ گرفتار آن بودیم و چند پارگی شد و تاثیر رای ۱۶ میلیونی اصلاحات کمتر از ۹ و نیم میلیونی اصولگرایی شد و در عمل شکست خوردیم.

 

پالس وحدت اصولگرا اصلاح‌طلب

دو رفتار انتخاباتی می توان در ۱۴۰۰ داشت؛ یا رفتاری که در سال ۶۸ در پیش گرفته شد و یا رفتاری که در سال ۷۶ ظهور و بروز کرد. در انتخابات سال ۶۸ چپ و راست بر روی مرحوم هاشمی رفسنجانی توافق کردند و از پیش هم مشخص بود که رأی او قطعی است. ما یا باید در این مقطع با این مدل پیش برویم که اتفاقا به لحاظ زمان و شرایط هم شباهت دارد. در آن مقطع جنگ تمام شده بود و ما الان برجام را داریم، الان هم چنین وضعیتی شکل گرفته است، تجربه هایمان را کسب کرده بودیم و وضعیت اقتصادی کشور بد بود بنابراین با استفاده از آن تجربه امروز هم می توان این رویکرد را مدیریت کرد و بر روی یک شخصیت توافق کرد.

 

شبیه هاشمی رابسازیم/ ظریف و لاریجانی شبیه‌ترین‌ها به هاشمی هستند

الان باید مشابه او (هاشمی) را بسازیم. البته قطعا هاشمی تکرار نشدنی است. الان در این زمان بسیاری شاخص ها تنازل پیدا کرده و همه چیز دچار تنزل شده و آن صداقت سابق و آن حجم از اخلاصی که در سطوح عالی قدرت آن زمان بود الان وجود ندارد. ما قطعا هاشمی نداریم ولی می توان چهره ای شبیه به او را با مدیریت بسازیم. ما باید این را به یک رقابت کاملا معنادار تبدیل کنیم. از نظر من الان لاریجانی و ظریف، هرچند تفاوت بسیاری بین آنهاست ولی چنین شباهتی مدنظر است.

ظریف مجبور می‌شود و می آید!

جبر زمانه و منحصرشدن امر منافع ملی، او را مجبور می کند (بعنوان کاندیدا، به کارزار انتخابات) بیاید. ما به صفت جبهه ای ظریف و به صفت حزبی، محسن هاشمی را برگزیده ایم.

تفکر خاتمی به کارگزاران نزدیک تر است/ کارگزاران جوهره اصلاح‌طلبی

میانه روی عین اصلاح طلبی است. میانه روها و اصلاح طلبان یک گروه هستند. اگر حمل بر خودستایی نباشد حقیقت و جوهره مرکزی نظریه اصلاح طلبی نوع نگاه کارگزاران است. بنده جناب آقای محمد خاتمی را به صفت ذاتی، اخلاقی و فکری در مقایسه با دیگر گروه های اصلاحات به کارگزاران نزدیک تر می بینیم.

همه باید به نظریه سیاسی امام وفادار باشیم
* همه ما اگر بخواهیم در عرصه سیاست ، در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی بمانیم باید تلاش کنیم و به نظریه سیاسی امام وفادار باشیم. آقای خاتمی به نظام وفادار است و ما هم وفادار هستیم و می توان صحبتهای مشترک داشت ، تفاوت دیدگاه هم اشکالی ندارد، باید اجازه دهیم اتحادی ها تا حدودی تندروتر باشند، ایرادی ندارد.

مگر پست ها و مسئولیت ها، ارث پدر اصولگرایان است؟!
* یعنی این میانه روی کارگزاران باعث می شود که اگر در دولت بعدی اصولگرایان بودند، این میانه روی به دردشان بخورد و پست و سمتی بگیرند؟ اگر مسئولیتی عرضه کنند شاید به عهده بگیریم و اشکالی هم ندارد. اگر جایی فراهم شد ما مشکلی نداریم. مگر پست ها و مسئولیت ها، ارث پدر اصولگرایان است؟!

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد 

اگر آقای رئیسی بیایند باید معادلات را به گونه ای دیگر مطالعه کنیم. بالاخره تجربه ۱۶ میلیون رای برای ایشان تجربه مهمی است ولی من می خواهم توصیه کنم اگر چنانچه جریان اصولگرا به این داستان دل بسته است، حادثه آقای کروبی را از نظر دور ندارد.

درواقع حتما کاندیدا شدن برای دومین بار به معنای بیشتر شدن آرا نیست؛ رای ۴ میلیونی آقای کروبی در سال ۸۴ در سال ۸۸ تبدیل به یک رای ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزاری شد. ایشان مدعی بودند مگر می شود ۴ میلیون رای به ۷۰۰هزار رأی تقلیل پیدا کند؟ بله ممکن است.

جریان راست به ۱۶ میلیون رییسی دل نبندد
* دلبستگی جریان راست به ۱۶ میلیون رأی نباید آنها را اغوا کند؛ آنها باید فکر کنند که می خواهند از صفر وارد عرصه شوند یعنی به این امید که پیروزی آنها قطعی است، نباید بیکار بنشینند، چون ممکن است معادلات به گونه ای پیش برود که آقای رئیسی هم به پیروزی نرسد.

* اگر سید حسن اقا در انتخابات حاضر می‌شد آقای جهانگیری نمی‌آمد. اصلاح طلب‌ها اگر در صحنه بطورجدی ظاهر شوند باید فقط یک نامزد داشته باشند.