در گزارش جهت پرس بخوانید

ضعف صهیونیست‌ها در عملیات وعده صادق2 سوژه طنز کاربران شد

در پی حملات گستاخانه رژیم صهیونیستی به خط قرمزهای ایران و هم‌پیمانان ایران عملیات وعده صادق 2 شکل گرفت که باعث شادی و غرور مردم ایران شد.

ضعف صهیونیست‌ها در عملیات وعده صادق2 سوژه طنز کاربران شد

به گزارش جهت پرس؛ در پی حملات وحشیانه و گستاخانه رژیم صهیونیستی به هم‌پیمانان ایران در غزه، لبنان و یمن مردم ایران از نیروهای نظامی خود توقع داشتند که این دست درازی را بی‌پاسخ نگذارند، در عین حال ترور شهید دکتر اسمائیل هنیه در خاک تهران مردم ایران را بسیار خشمگین و معترض کرد و دائما تقاضای انتقام و تلافی داشتند که با حمله تروریستی لبنان و شهادت رهبر حزب الله لبنان به همراه سردار نیلفروشان عزم ایران برای پاسخ قاطعانه دادن جزم شد و شب گذشته با حمله موشکی از استان‌های مختلف ایران، اراضی اشغالی را شخم زدند.

این عملیات که «وعده صادق ۲» نام گذاری شد، چنان وسیع و با قدرت بود که مردم ایران از اقصی نقاط کشور توانسته بودند موشک‌های ایرانی را ببینند و حتی از آنها فیلم و عکس بگیرند.

اما نکته مهم آن بود که این موشک‌ها طی ۱۲ دقیقه بالای سر اسرائیلی‌ها رسیده بودند و برای اینکه در عملیات وعده صادق خیلی از رسانه‌های غربی اظهار کرده بودند که موشک‌های ایران به هدف اصابت نکرده، این بار از صدا و سیما گرفته تا رسانه‌های خود اسرائیلی برخورد موشک‌های ایرانی به مناطقی از تل آویو را به تصویر کشیدند.

واکنش مردم ایران و کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار دیدنی و راضی کننده بود تمام شب با شادی در خیابان‌ها شیرینی و شکلات پخش می‌کردند و هر کدام سعی داشتند با ابراز شادی و خشنودی خود به نوعی در این اقدام غرورآمیز سهم داشته باشند.کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با تولید محتوا در این فضا واکنش‌های طنزآمیز بسیاری نشان دادند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

کاربرانی که به مسائل فنی و روزمره پرداخته و به نوعی از جنبه‌های غیرسیاسی وارد این بحث شده بودند، از طنز و شوخی‌های خود بهره گرفتند. یکی از کاربران در توییتی با طنز نوشت: «آقا قبل جنگ یه اعترافی کنم، من تیلور سوئیفت گوش می‌دم.»

در همین راستا، کاربری با استفاده از ادبیات فارسی به نقد واکنش‌ها پرداخت و نوشت: «این جوکاتون خیلی بی غزه‌س، لطفا دیگه نفلسطین.» که به غزه و فلسطین اشاره کرده بود.

کاربر دیگری به زمان پرتاب موشک‌ها و روابط و ادبیات احساسی اشاره کرد و با کنایه نوشت: «موشکای ما رفتناشونو گذاشته بودن برا پاییز.»

کاربر دیگری با الهام از ترانه‌ای به شکل شوخی نوشت: «یا منو ببر به پناهگاهتون یا بیا به پناهگاه ما.»

علاوه بر این، یکی از کاربران با کنایه به اقدامات مکرر اسرائیل نوشت: «اگه انتقاما رو تو طول ترم گرفته بودی الان همه‌ش جمع نمیشد تو یه شب»، که به تأخیر در واکنش‌های جدی اشاره داشت.

در این بین، کاربر دیگری به نحوه عملکرد جواد نکونام، مربی فوتبال، به پرتاب موشک‌ها اشاره کرد و نوشت: «از وقتی نکونام استعفا داده ایران هجومی شده.»

کاربر دیگری نیز با کنایه به ساعات عملیات‌های پیشین اظهار داشت: «دم دکتر پزشکیان گرم. سر شب زد. زمان شهید جمهور مجبور بودیم تا ۶ صبح بیدار باشیم.» این اشاره به دکتر پزشکیان با یادآوری اینکه وی در شب انتخابات نیز گفته بود سر شب رفتم خوابیدم، در فضای طنز گونه کاربران مورد توجه قرار گرفت.

کاربر دیگری هم نوشت: «فرهنگ ما ایرانی‌ها خیلی جذابه. فکر کن. وسط پرتاب صدها موشک، فرمانده سپاه تلفنی به رئیس‌جمهور می‌گه بچه‌ها سلام می‌رسونن، بچه‌ها آقای دکتر هم سلام می‌رسونن:))) ببخشید توروخدا شما رو به زحمت انداختیم :)))»

در ادامه، کاربر دیگری به طنز گفت که؛ دکتر پزشکیان هم از آن‌طرف گفت: «من می‌خوابم حواستون باشه اگه اونا زدن:)) اینا هم گفتن نه حواسمون هست خیالت راحت:))» که مفهوم قدرت دفاعی ایران را القا می‌کند.

کاربر خانم دیگری توییت زد: «ببخشید ولی از ادایی بودن و نشون دادن قدرت ایران خوشم اومد😂»

همچنین، کاربران با انتشار گسترده ویدئو قدیمی رهبر معظم انقلاب که گفته بود «حالا وقت چای است» به دفاع از ایران پرداخته و از این ویدیو به عنوان نمادی از آرامش و خونسردی و قدرت در شرایط بحرانی استفاده کردند.

حسام الدین آشنا نیز وارد بازی جوان‌ترها شد و در توییتی نوشت: «بی‌بی را به پی‌پی تبدیل کردند»، که در اینجا «بی‌بی» به نتانیاهو اشاره دارد و به نوعی انتقاد از عملکرد او را به نمایش می‌گذارد.

کاربری با اشاره به تلگرام و عملکرد پدافندی اسرائیل و اصابت موشک‌های ایرانی توئیت زد: «امیدوارم اسرائیل سین کنه و نه تنها جواب نده بلکه چت رو دو طرفه پاک کنه.»

کاربری دیگری با کنایه به دروس حوزه نوشت: «مکاسب شیخ انصاری ۱ – تلمود ۰.»

این واکنش‌ها نشان‌دهنده‌ی نگرش‌های متنوع و متفاوت کاربران فضای مجازی به وضعیت پیش‌آمده و تلاش آنان برای بیان دیدگاه‌های خود در قالب طنز و شوخی‌های اجتماعی است. ادبیات نغز و شوخی‌های خلاقانه‌ای که کاربران به کار بردند، نه تنها به افزایش روحیه در میان مردم کمک کرده، بلکه به عنوان یک ابزار برای بیان انتقادات و نظریاتشان در برابر اوضاع جاری نیزقابل تامل است.