پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازرس کل استان کرمان از بازداشت مجدد شهردار سابق ماهان خبر داد و گفت: جرائم جدیدی از سوء استفاده‌های متعدد مالی در این شهرداری کشف شده است.

منتشر شده در 20 تیر 1400
در سرویس

احمد آبیار بازرس کل استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات جدید بازرسی استان کرمان برای مقابله با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: به تازگی شهردار ماهان و یکی از ناظران اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان بازداشت شدند.

وی در پاسخ به علت بازداشت مجدد شهردار سابق ماهان بیان کرد: جرائم جدیدی از شهردار وقت ماهان کشف شده که حکایت از سوء استفاده‌های متعدد مالی در شهرداری ماهان است.

وی جرائم فرد مذکور را تبانی در معاملات شهرداری و سوء استفاده‌های مالی بیان کرد و گفت: این سوء استفاده‌های مالی باعث ورود ضرر و زیان جبران ناپذیری به شهرداری شده است.

بازرس کل استان کرمان ادامه داد: با اقدام قاطع دستگاه قضایی، حقوق چپاول شده شهرداری از متهم و متهمین اخذ و برای توسعه شهر و رفاه حال مردم ماهان هزینه می‌شود.

وی با تقدیر از بازپرس پرونده و پلیس امنیت اقتصادی استان بیان کرد: موارد سوء جریان مالی دیگری در دست بررسی است که گزارش آن پس از تکمیل به مرجع قضایی اعلام خواهد شد.

آبیار همچنین از بازداشت یکی از ناظرین پروژه‌های عمرانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: فرد مذکور در تاریخ سیزدهم تیرماه جاری با دستور بازپرس پرونده بازداشت شده است.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده بیان کرد: این ناظر بر ساخت برخی از مدارس شهرستان رفسنجان نظارت داشته است و در تحقیقات به عمل آمده توسط بازرسان بازرسی کل استان کرمان مشخص شد که این ناظر در تایید کارکرد پیمانکاران از آنها رشوه دریافت کرده است.

12 اردیبهشت ماه جاری بازرس کل استان کرمان از بازداشت شهردار ماهان به جرم با تبانی با بعضی از پیمانکاران خبر داد و گفت: فرد مذکور وجوه شهرداری را مورد اختلاس قرار داده و از پیمانکاران رشوه دریافت می‌کرده است.

لازم به ذکر است فروردین ماه امسال نیز در بررسی عملکرد شهرداری ماهان مشخص شد مسئول فنی این شهرداری با تبانی با یکی از مهندسان ناظر و جعل فیش‌های دایره درآمد شهرداری، وجوه فیش‌ها را به حساب شخصی خود واریز می‌کردند که متهمان توسط دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بازداشت شده و بیش از 4 میلیارد ریال از وجوه اختلاس شده کشف و 2 میلیارد و 170 میلیون ریال به حساب شهرداری برگردانده شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/103412

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی