بررسی افتخار آفرینی دختر ایرانی در المپیک 2024

زینب موسوی؛ مردتر از کشورهای عربی حامی جنایات غزه

یکی از اتفاقاتی که در چند روز اخیر برگزاری مسابقات المپیک 2024 مورد توجه همگان قرار گرفته است، حمایت ورزشکاران شرکت کننده در این المپیک از مردم مظلوم فلسطین بود که در مقابل حمایت سیستماتیک برگزار کنندگان المپیک بسیار قابل توجه بود.

زینب موسوی؛ مردتر از  کشورهای عربی حامی جنایات غزه

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ بعد از انصراف ادریس، بازیکن جودوی الجزایر مقابل بازی با بازیکنی از اسرائیل و از دست دادن مدال طلای خود اینبار نوبت بانوی قایقران ایرانی است. زینب موسوی، قایقران تیم ملی با در دست گرفتن پرچم فلسطین و حمایت از مظلومان غزه صدای آنها در جهان شد.

در ابتدای مسابقه، هنگام معرفی تیم‌ها گوینده بجای خواندن نام ایران، نام اسرائیل را به عنوان تیم ما به حضار در مجموعه اعلام می‌کند. زینب موسوی بعد از اتمام مسابقات با به دست گرفتن پرچم فلسطین پیامی مهم تر را به جهانیان اعلام کرد. وی در استوری خود نوشت بابت اشتباه گوینده پرچم را به دست گرفتم تا همه بدانند کشورم حامی صلح و فرهنگی ناب است.

بانوان قایقران ما تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه مناسب از میدان مسابقات را داشتند اما با کسب مقام چهارم باز هم خود را تاریخ ساز کردند.

در این رقابت تیم ایران با ترکیب زینب نوروزی و مهسا جاور در گروه اول با تیم‌های آرژانتین، کانادا، ایرلند و چین مسابقه داد و با ثبت زمان ۷:۳۵.۵۶ دقیقه به مقام چهارم رسید و ضمن ناکامی در صعود به مرحله نیمه نهایی، به فینال C رفت.

لحظه عبور مهسا جاور و زینب نوروزی از خط پایان را مشاهده می‌کنید.

اما چیزی که این بار دشمنان ایران را به آتش کشید حجاب بانوان ایرانی نبود؛ بلکه حمایت آنها از فلسطین بود. شبکه‌های معاند در صفحات خود با اشاره به باخت موسوی و جاور در به حاشیه بردن حمایت آنها از فلسطین تلاش کردند که به نتیجه نرسیدند و این حمایت جهانی شد. آنها در صفحات خود با به سخره گرفتن باخت بانوان قهرمان ایرانی  نوشتند:

اگر خانم نوروزی با پرچم فلسطین مقابل دوربین‌ها حاضر نمی‌شد قطعا این شبکه‌ها به حجاب وی ایراداتی را می‌گرفتند و علت باخت را حجاب و استبداد ایران معرفی می‌کردند اما برای به حاشیه بردن حمایت شجاعانه او از فلسطین باخت او را بهانه خوبی برای مورد حمله قرار دادن پیشرفت و شجاعت زنان ایران دانستند.

 

زینب موسوی و دنیای مجازی

حمایت زینب موسوی در شبکه‌های اجتماعی به خوبی دیده شد. در شبکه اجتماعی ایکس کاربران عرب زبان با انتشار تصویر وی او را زنی مقتدر و قوی از سرزمین ایران معرفی کردند. این کاربران در صفحات خود نوشتند:

در اینستاگرام کاربرانی ایرانی از شجاعت وی نوشتند و در پست‌ها و استوری‌های خود از او تقدیر کردند.

کاربران ایرانی شبکه اجتماعی ایکس از وجدان مردانه زینب موسوی نوشتند و حمایت او از فلسطین را در این روزها که کشورهای عربی سکوت معنا داری دارند را مورد تحصین قرار دادند.

عصبانیت شبکه‌های معاند درحالی است که هیچکدام به نحوه برگزاری افتضاح افتتاحیه المپیک که باعث ناراحتی تمام مردم دنیا مخصوصا مسیحیان جهان شد واکنشی نشان نداده و در مقابل آن سکوت کردند. هیچکدام از شبکه‌های پوشش دهنده خارجی از وضعیت بی سامان فرانسه، از نبود نظم در حمل و  نقل، نبود اسکان مناسب و نبود غذای کافی برای ورزشکان صحبت نکرده و فقط واکنش‌ها به ورزشکاران حامی فلسطین را منتشر می‌کنند. المپیک 2024 تا کنون وظایف خود در قبال اعتبار اجباری بخشیدن به اسرائیل را خوب به منصه حضور رسانده است.