رژیم صهیونیستی از جنایات لبنان چه هدفی را دنبال میکند؟

هرچند سرنوشت رهبر حزب الله مشخص نیست اما چرا رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله را ترور کرد؟ و پاسخ به این ترور چیست؟‌ آیا پاسخ فراتحلیلی مقاومت به مواضع آمریکا همچون اتفاق اردن، بازدارنده صهیونیست‌هاست؟ بهمن ۱۴۰۲ برای اولین بار شاهد حمله به پایگاه آمریکا در اردن بودیم، آزمونی که نتایج خوبی همچون پذیرش آتش بس مقاومت توسط نتانیاهو و تبادل اسرا در غزه را داشت؛ اما این آزمون تبدیل به یک راهبرد نشد!

رژیم صهیونیستی از جنایات لبنان چه هدفی را دنبال میکند؟

به گزارش جهت پرس؛ ما در آستانه جنگ نیستیم، در خود جنگ هستیم و این واقعیت را باید پذیرفت تا تصمیم درست گرفت، در ادامه چند نکته در اتفاقات چند سال اخیر و شرایط امروز منطقه به بهانه تلاش صهیونیست‌ها برای ترور سید حسن نصرالله می‌گویم:

۱- هیئت حاکمه فعلی رژیم صهیونیستی، یک هیئت حاکمه ایدئولوژیک است و نگاهش به تحولات جهان از منظر خیر و شر است، لذا نمیتوان فقط روی دیپلماسی تکیه کرد!

۲- طوفان الاقصی یک ترمز برای مسیری بود که از شهادت حاج قاسم سلیمانی شروع شده بود، یعنی جنایات وحشیانه امروز صهیونیست‌ها صرفا بخاطر طوفان الاقصی نیست، بلکه تغییر مبنای تصمیم‌گیری‌ها و تحلیل‌هایشان است…

۳- غافلگیری ویژگی جنگ جدید بین محور مقاومت و صهیونیست‌هاست؛ قبلا دو طرف ضمن رعایت خط قرمز‌ها صرفا دنبال بازدارندگی بودند، یکی زدی یکی میخوری اما در ۷ سال اخیر با تغییر دکترین صهیونیستها، این رژیم با همکاری آمریکا ریسکهای بالاتری را میکند؛ از ترور حاج قاسم تا حمله به سفارت ایران.

۴- پاسخ مقاومت به این دکترین گسترش و توسعه زیرساخت محور مقاومت از لبنان و سوریه به عراق و یمن بود؛ یمن ید بیضای موسی بود که با هدایت رهبری و تدبیر حاج قاسم امروز به تنهایی خار در چشم صهیونیست‌هاست اما سلسله اتفاقات چندماه اخیر به ویژه بعد از طوفان‌الاقصی نشان داد، این پاسخ کافی نیست

۵- ویژگی جنگ امروز مقاومت و دشمن غافلگیری است، لذا
وقتی فرای تحلیل‌ و انتظار عمل کنیم، دشمن دچار فلج تحلیلی میشود، وعده صادق چنین تدبیری بود.
امروز نه تنها عملیات وحشیانه حذف سیدحسن نصرالله بلکه تمام جنایات صهیونیست‌ها در نسل‌کشی مردم فلسطین و ناامنی منطقه با هدایت و همکاری آمریکاست.

۶- آیا پاسخ فراتحلیلی مقاومت به مواضع آمریکا همچون اتفاق اردن، بازدارنده صهیونیست‌هاست؟
بهمن ۱۴۰۲ برای اولین بار شاهد حمله به پایگاه آمریکا در اردن بودیم، آزمونی که نتایج خوبی همچون پذیرش آتش بس مقاومت توسط نتانیاهو و تبادل اسرا در غزه را داشت؛ اما این آزمون تبدیل به یک راهبرد نشد!

۷- در جنگ امروز به ویژه موشک‌باران وحشیانه لبنان با هدف حذف سیدحسن نصرالله، کنار میدان نظامی، میدان افکار عمومی اهمیت دارد.
راهبرد صهیونیست‌ها رسیدن به اهداف جنگ، بدون جنگ است؛ حمله وحشیانه به لبنان یعنی سگ‌ هار منطقه بعد از لبنان سراغ سایر کشورهای عربی و منطقه خواهد رفت!

۸- هرچه قدر جنگ گسترده برای محور مقاومت و ایران خط قرمز باشد، برای صهیونیست‌ها و آمریکا خط قرمزتر است؛ فهم همین راهبرد در محاسبات و تحلیل‌های اهمیت دارد.
و در پایان یادمان نرود،
به تعبیر رهبری شرایط منطقه هم برای دشمن صهیونیستی و هم جبهه حق؛ شرایط مرگ و زندگی است.