پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فتنه جدید اصلاحات در راه است؟

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور سابق، روز گذشته با انتشار توییتی مرموز، کاربران شبکه‌های اجتماعی را در ابهام فرو برد. این توییت که تنها حاوی نقطه ویرگول بود، هیچ توضیحی در مورد منظور آقای جهانگیری ارائه نمی‌دهد. این اقدام جهانگیری با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران روبرو شده است. برخی کاربران از او خواسته‌اند تا منظور خود را از این توییت روشن کند، در حالی که برخی دیگر به گمانه‌زنی درباره معنای این توئیت پرداخته‌اند.

منتشر شده در 20 خرداد 1403

به گزارش جهت پرس؛ روز گذشته 20 خرداد 1403 بود که اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت حسن روحانی با انتشار پست زیر در شبکه اجتماعی ایکس، از قرار جدید سخن گفت و ابهاماتی را برای کاربران  باقی گذاشت.

اما فارغ از تمسخر او توسط کاربران و با نگاه عمیق به این پست توسط سعید بامرام از فعالان شبکه اجتماعی ایکس به نکات قابل تاملی خواهیم رسید که در ادامه به آن می‌پردازم:

سعید بامرام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

این یک #قرار_جدید است؟ خیر. فتنه جدید است. سال‌ها است که این علامتِ نقطه ویرگول به لوگوی جهانی برای سلامت روان و پیشگیری از خودکشی در سراسر جهان تبدیل شده است. در آوریل 2013، خانم امی بلوئل با ایده ای وارد شبکه‌های اجتماعی شد. ایده چی بود؟ هر کسی که تا به حال با یک بیماری روانی دست و پنجه نرم کرده بود، یک نقطه ویرگول روی مچ دست خود بکشد و در فضای مجازی منتشر کند. از دید او نقطه ویرگول نشان می داد که یک زندگی هنوز تمام نشده است و زندگی آنها نیز تمام نشده است و باید ادامه دهند. حالا شعار این گروه ها چی بود؟ داستان شما تمام نشده است. از آن زمان، میلیون ها نفر عکس های نقطه ویرگول بر روی بدن خود را به اشتراک گذاشتند و روی پوست خود یا نقاشی میکردند و یا خالکوبی. خانم امی بلوئل با راه اندازی این کمپین(پویش) میلیون ها نفر را جذب پویش خودش کرد و خب هدف او هم مشخص بود: جلوگیری از خودکشی! اما از راه اندازی این طرح توسط اسحاق جهانگیری و جریان اصلاح‌طلب احساس خطر کنید چون چنین هدفی قطعا ندارند، بنا بر دو دلیل که مختصر عرض میکنم: 1- جریان اصلاح طلب سابقه حمایت از براندازی‌های نرم( انقلاب رنگی و …) را دارند مانند سال 88 و انتخاب رنگ سبز. شاید یادتون بیاید که پارچه سبز دور دست به یک نماد تبدیل شده بودو یا مانند رنگ بنفش که حتی با لباس مریم رجوی هم ست شد! حتی الان نیز رنگ سبز را انتخاب کردند. 2- مخاطب بیشتر این کمپین بانوان هستند. سرمایه گذاری دشمن روی بانوان و تحریک زنان چیزی است که سالها در دستور کار آنها قرار دارد مانند فتنه مهسا امینی. حالا آیا اصلاحات به مرحله خودکشی رسیده است که قصد راه اندازی چنین پویشی را دارد؟ احتمالا بله و آیا مقصودی از این شبکه سازی دارند؟ نمیدانم. اطلاعی ندارم. انشالله نهاد‌هایی که باید بررسی کنند، بررسی می‌کنند.”

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172610

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی