در گزارش جهت پرس بخوانید

رسوایی دیگر اسرائیل با حمله موشکی یمنی‌ها به قلب تل‌آویو/دنیا شاهد انفعال صهیونیست‌ها بود

در حمله موشکی یمن به اسرائیل، صهیونیست‌ها در انفعال و سردرگمی محمض به سر می‌بردند و نتوانستند آبرو و اقتدار خود را در دنیا حفظ کنند.

رسوایی دیگر اسرائیل با حمله موشکی یمنی‌ها به قلب تل‌آویو/دنیا شاهد انفعال صهیونیست‌ها بود

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _  صبح روز یکشنبه تل‌آویو با حمله موشکی از سمت یمن لرزید. صهیونیست‌ها که هنوز از شوک حمله لبنان بیرون نیامده بودند و در حال بررسی ابعاد حمله حزب الله لبنان بودند با حمله موشکی یمنی‌ها مواجه شدند و نتوانستند کوچکترین واکنش تدافعی داشته باشند و انفعالی که از خود نشان دادند تمام اقتدار و آبروی آن‌ها را به تاراج برد. صدها هزار نفر به پناهگاه‌ها رفتند و به قول کارشناسان عبری زبان و حتی غربی اسرائیل با واقعیت جدیدی بنام یمن روبرو شده است.

«گادی آیزنکوت»، نماینده کنست و رئیس اسبق ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی یمن گفته است که واقعیت به‌طرز چشمگیری تغییر کرده است. درست هم می گوید، چون اولین موشک بالستیک یمن توانسته با پشت سر گذاشتن شبکه‌ای از سیستم‌های پدافندی اسرائیل تل آویو را هدف قرار دهد:

سامانه گنبد آهنین: فعال‌ترین و معروف‌ترین سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی با کاربرد برای موشک‌های کوتاه برد و پهپادها و ناتوان از رهگیری موشک‌های بالستیک

سامانه سی دوم: نسخه دریایی سامانه گنبد آهنین برای رهگیری از دریا و همچنان ناتوان در برابر موشک‌های بالستیک

شعاع آهنین: سامانه‌ای پدافندی و آزمایشی برای استفاده از پرتو لیزری برای رهگیری پرتابه‌ها

سامانه فلاخن داود: سامانه پیشرفت برای رهگیری پرتابه‌های میان برد و دوربرد، محصول مشترک شرکت «رافائل» و شرکت «رایتیون تکنولوجیز» آمریکا و شکست خورده در برابر شناسایی و انهدام موشک‌های بالستیک

سامانه آرو یا پیکان: سامانه دفاع موشکی پیشرفته برای رهگیری و ساقط کردن موشک‌های پرتاب شده از فاصله ۲۴۰۰ کیلومتری در اتمسفر یا در خارج از جو و شکست خورده در برابر موشک بالستیک یمن

ماهواره های اسرائیلی و آمریکایی ناکام ماندند

رسانه «واللا» اعلام کرد که ماهواره های اسرائیلی و آمریکایی که باید مرکز شلیک موشک را رصد می‌کردند در رصد موشک ناکام ماندند. ماهواره های آمریکایی می بایست حرارت شدید ناشی از موتور موشک را دریافت و ارتش اسرائیل اطلاع می دادند. رادارهای ناوهای آمریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ و نیز رادار دوربرد «اکس» مستقر در النقب باید این کار را انجام می داد که هرگز رخ نداد.

استقبال توام با شادی فلسطینی‌ها از یمن

حمله موشکی یمن به تل آویو در فلسطین اشغالی با استقبال گسترده در میان فلسطینی‌ها روبرو شده است: «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس: نوع سلاح به کار گرفته شده در این عملیات و ماهیت هدف مورد حمله قرار گرفته شده و جزئیات دیگری که برادرانمان در یمن، ما را در جریان آن قرار دادند، بیانگر تحولی بزرگ است که تاثیرات مهمی در روند و آینده نبرد طوفان الاقصی بر جای خواهد گذاشت.

«باسم نعیم»، از رهبران حماس هم گفت: آنچه اتفاق افتاد، پیامی بود به همه طرف‌هایی که به امنیت و ثبات منطقه اهمیت می‌دهند مبنی بر اینکه ادامه این جنگ دیوانه وار، امنیت و ثبات کل منطقه را سلب خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حمله یمن گفت: ضمن استقبال از حمله موشکی قهرمانان یمن به قلب تل‌آویو، تاکید می کنیم که این حمله بحران‌های دشمن را تشدید کرد و ضعف و سستی آن را نشان داد.

عملیات یمن، دودستگی رژیم صهیونیستی را تقویت می‌کند

از سوی دیگر، نارضایتی و ناامیدی شهرک نشینان در شمال فلسطین اشغالی به دلیل تبعیض کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی و حمله موشکی اخیر یمن به تل‌آویو در حال افزایش است.

شهرک نشینان شمال ناامیدی عمیق خود را از عدم توجه به وضعیت این منطقه ابراز کردند و گفتند: «یک منطقه کامل وجود دارد که اسرائیل در حال رها کردن آن است»‌. آنها بر وجود این واقعیت تأکید کردند که خون شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی ارزشی ندارد.

تحلیل عجیب کارشناس بی‌بی‌سی درباره حمله موشکی یمن

کارشناس شبکه بی بی سی در یک برنامه بیان کرد:‌ حمله موشکی به اسرائیل، تستی از طرف ایران و پیامی به اسرائیل است؛ ایران می‌خواهد بگوید توانایی حمله موشکی به اسرائیل بدون اینکه موشک‌هایش توسط سامانه‌های پدافندی رهگیری شوند را دارد! اسرائیل در شرایط سخت و بحرانی قرار دارد!

کاربران شبکه‌های اجتماعی به حمله یمن به اسرائیل چه واکنشی نشان دادند؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای واکنش‌های قابل توجهی نسبت به این حمله و غافلگیر شدن اسرائیل داشتند. گروهی از کاربران راضی و خشنود بودند که گوشه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها جبران شده و استرس و ترس شهرک‌نشینان هنگام فرار به پناهگاه‌ها را تصویر سازی کرده بودند.

تعدادی دیگر از کاربران به ارزیابی فنی ماجرا پرداختند و نوع حمله و موشک‌های استفاده شده را بررسی کردند و معتقد بودند موشک‌ها هایپرسونیک بوده و احتمالا از ایران ساپورت شده بودند و پای ایران یک سر داستان است در صورتی که خود یمن هم به صنعت موشک‌سازی دست یافته و حتی مقامات اسرائیلی هم به پیشرفت چشمگیر و توان دفاعی بالای یمن اعتراف کرده‌اند.

برخی دیگر که توقع دارند ایران خیلی کوبنده و محکم جلوی جنایات صهیونیست‌ها را بگیرد افسوس خوردند که یمن با این حجم از محرومیت انقدر جسورانه عمل می‌کند و گاها از در سرزنش نیروهای نظامی و امنیتی خودمان برآمدند.

در کل کاربران و فعالان رسانه‌ای ایرانی با هر نظر و تفکری از این اقدام یمن استقبال کردند و این استقبال به نوعی حمایت مردم ایران از یمن و فلسطین را نشان می‌دهد.