مقاومت یمن خواب اماراتی‌ها را پراند

دیشب در امارات و ابوظبی چه خبر بود؟

وزارت دفاع امارات عملیات موشکی یمن به این کشور را تأیید کرد و مدعی شد که پدافند موشکی امارات، دو فروند موشک بالستیک را بر فراز ابوظبی رهگیری و منهدم کرده است.

دیشب در امارات و ابوظبی چه خبر بود؟

جمعه گذشته نیروهای مسلح یمن بعد از حمله هوایی ائتلاف مشترک سعودی و اماراتی به زندان مرکزی صعده که 87 شهید و 266 زخمی برجای گذاشت، امارات را کشور ناامن دانسته و از شرکت‌های خارجی خواسته بود این کشور را ترک کنند.

ساعتی بعد شبکه المسیره یمن نیز به نقل از نیروهای مسلح یمن گزارش داد که سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی این نیروها تا ساعاتی دیگر درباره عملیات گسترده خود در عمق خاک عربستان و امارات بیانیه صادر خواهد کرد.

 وزارت دفاع امارات عربی متحده بامداد امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گزارش‌های حمله موشکی به این کشور را تأیید کرد و مدعی شد که سامانه پدافندی امارات دو موشک بالستیک را بر فراز ابوظبی رهگیری و منهدم کرده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که دو موشک بالستیک از سوی یمن شلیک شده و انصارالله مسئول این حملات است.

هاآرتص: بنادر اسرائیل دیگر امن نخواهد بود

بعد از هدف قرار گرفته شدن عمق امارات توسط نیروهای یمنی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که موسسه امنیت داخلی اسرائیل به این حادثه اهمیت زیادی می‌دهد. رسانه‌های صهیونیستی طی چند روز گذشته عمیقا به بررسی حمله موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن به عمق ابوظبی پرداخته و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دادند؛ عملیاتی که به گفته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن عملیات «اعصار الیمن» (طوفان یمن) انجام شد. این مسئله نشان دهنده هراس رژم صهیونیستی از انصارالله است.

در همین زمینه روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص در مقاله‌ای به قلم «یوسی میلمان» کارشناس صهیونیست نوشت، انصارالله قبلا اسرائیل را تهدید به هدف قرار دادن مواضع آن توسط موشک‌ها کرده بود و اکنون نهادهای امنیتی اسرائیل این تهدیدات را به شکل جدی مورد بررسی قرار داده‌اند. این رسانه صهیونیستی افزود، حمله به ابوظبی نشان می‌دهد که بندر «ایلات» (در فلسطین اشغالی) نیز مصون نیست.

روزنامه هاآرتص در ادامه افزود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق اسرائیل قبلا یمن را به عنوان یک تهدید دیگر برای اسرائیل عنوان کرده بود. بنا به اعلام رسانه‌های صهیونیستی، منابع سیاسی و امنیتی این رژیم ارزیابی می‌کنند که علت حمله مستقیم انصارالله علیه امارات بازگشت این کشور به جنگ یمن است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین به افزایش توجه جنبش انصارالله یمن به درگیری فلسطینی -صهیونیستی در اراضی اشغالی اشاره و اعلام کردند که یمنی‌ها تهدیدات خود را افزایش داده‌اند و از سلاح‌های خود ضد اسرائیل استفاده خواهند کرد.

روز سه‌شنبه نیز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی برای «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی حملات انصارالله به عمق امارات را محکوم کرد. «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در تماس با محمد بن زاید اعلام کرد که حمله یمنی‌ها در ابوظبی را محکوم می‌کند.