دفاع عباس عبدی از انتصاب یک دیپلمات به مدیرعاملی ایرنا

یک روزنامه نگار اصلاح طلب نوشت: به گمانم آقای جابری انصاری شرایط مناسبی دارند به‌ویژه پس از گفتگویی که حضوری داشتم متوجه شدم معضل رسانه‌ را می‌شناسند و ایده‌های خوبی هم دارند.

دفاع عباس عبدی از انتصاب یک دیپلمات به مدیرعاملی ایرنا

به گزارش جهت پرس؛ در پی انتقاد برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب از واگذاری مدیریت ایرنا به یک چهره دیپلماتیک عباس عبدی روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی نوشت:

پس از انتصاب آقای جابری انصاری به مدیرعاملی خبرگزاری رسمی کشور یا ایرنا از سوی وزیر محترم فرهنگ، برخی همکاران رسانه‌ای انتقاداتی را به این انتصاب وارد کردند.

همه می‌دانیم که وضعیت اطلاع‌رسانی در کشور اصلا خوب نیست. بنابراین بحق انتظار داریم، افراد خبره‌ای به مدیریت نهادهای رسانه‌ای حکومت منصوب شوند.

بنده نیز شخصا معتقدم ایرنا توان این را دارد که بخشی از ضعف‌های اطلاع‌رسانی کشور را حل آن کند ولی اصلاح این امر بیش از این که موضوعی فنی رسانه‌ای باشد، مسأله‌ای حاکمیتی است و باید مجموعه قوا را با چنین رویکردی همراه کرد. از این نظر و به گمانم آقای جابری انصاری شرایط مناسبی دارند به‌ویژه پس از گفتگویی که حضوری داشتم متوجه شدم معضل رسانه‌ را می‌شناسند و ایده‌های خوبی هم دارند.

گرچه اطمینانی از آینده نمی‌توان داشت ولی به نظرم همکاران رسانه‌ای می‌توانند با رویکرد حمایتی وی را در تحقق برنامه‌هایش کمک کنند.

ضمنا برای مدیران و وزرا حق انتخاب همکار را باید قایل شد.

در واقع اگر فکر می‌کنیم که انتصاب وزیر مربوط به ساخت و پاخت فراتر از حرفه و به تعبیری فاسد است آن را محکوم کنیم ولی هنگامی که هم به رویکرد و هم به سلامت رفتاری آقای وزیر اعتماد است، از اینجا به بعد فقط از او کار بخواهیم و به انتخاب‌هایش باید احترام گذاشت و هر کس هم وزیر بود احتمالا یک شخص دیگری را منصوب می‌کرد. درباره انتصاباتی که اطمینان به فاسد بودن آن نیست ترجیحاً با همدلی باید برخورد کرد.

نکته پایانی این‌که اگر این انتقادات از محدوده متعارف خارج نشود، می‌تواند به آقای انصاری کمک کند و متوجه شوند که حساسیت‌های زیادی وجود دارد و باید با کارایی بیشتری عمل نمایند.