پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی پایگاه هوایی ارتش

سه شنبه 19 بهمن 1401 همزمان با روز فضایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه هوایی رو نمایی کرد که این پایگاه در عمق زمین ساخته شده است در این گزارش چرایی ساخت این پایگاه را بررسی کرده‌ایم.

منتشر شده در 19 بهمن 1401
در سرویس

در مورد مقاومت پایگاه “عقاب ۴۴” در حمله هسته‌ای با ارجاع به آخرین نتایج عددی حساب شده توسط آمریکایی ها این توضیح را میتواد داد که اگر عمق را ۱۵۰ متری در نظر بگیرید با یک بمب هسته‌ای تنها ۱۰ کیلوتنی که تنها ۳ متر در گرانیت با مقاومت ۱۰۰ مگاپاسکال نفوذ کند و cep تنها ۱۰ متر داشته باشد، ۴۰ درصد احتمال نابودی ساختار‌های درونی‌ وجود خواهد داشت. توجه کنید تنها یک بمب تاکتیکی هسته‌ای ۱۰ کیلوتنی! در نمودار زیر احتمال تخریب با یک بمب ۳۰۰ کیلوتنی (اگر سه متر در گرانیت نفوذ کند و خطای ۱۰ متری داشته باشند) برای تاسیساتی که ۴۰۰ متر زیر کوه هستند نزدیک به ۵۰ درصد است! نتیجه: حمله هسته‌ای به غیر از تاثیرات FALL OUT و روانی‌ از این پایگاه چیزی بر جای نخواهد گذاشت.

رسانه

با بررسی‌های نقشه‌های به دست آمده مشخص شده است که محل پایگاه هوایی زیر زمینی‌ ارتش “عقاب ۴۴” معروف به “زیارتگاه شاه پریان” در استان هرمزگان در جنوب کشور است. در تصاویر که قدیمی‌ و مربوط به ۲۰۱۹ هستند، می‌بینید که پایگاه در حال ساخت و ساز است. ۴ ورودی در این تصاویر است، هر کدام دو ورودی در شرق و در غرب، در رشته کوهی کله قندی (مشابه شهر موشکی خورموج) دیده می‌‌شوند و همان طور که از تصاویر صدا و سیما هم معلوم بود ساختار‌ها از درون به یکدیگر متصل هستند.

رسانهرسانه

پایگاه در نقطه خوبی‌ در پشت دو رشته کوه به سمت جنوب و تنگه هرمز واقع شده است.

رسانهرسانهرسانهرسانه

رشته کوه اول ارتفاع بسیار قابل توجهی‌ دارد، رشته کوه دوم که پایگاه زیر آن ساخته شده از ارتفاع ۱۷۰ متری برخوردار است. ارتفاع زیاد نیست، اما از سوی رشته کوه مقابل خود که ارتفاع حدودا ۱۵۰۰ متری دارد محافظت می‌‌شود.

رسانهرسانهرسانهرسانه

رشته کوه کوچک سومی‌ هم (اگر از جنوب به شمال) نگاه کنید دیده می‌‌شود که در آن هم یک تونل وجود دارد. محل ساخت این پایگاه نزدیک خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای مکران کاملا نشان می‌‌دهد که یک پایگاه ضربتی و آماده عملیات در لحظه است و مخصوصا حملات دور ایستا انجام خواهد داد. پایگاهی خواهد بود که آمریکایی‌ها سعی‌ خواهند از دور عملیاتی خارج کنند.

رسانهرسانه

بدین ترتیب تمامی امکانات غربی‌ها و تازی‌ها در جنوب خلیج فارس در تیر راس مستقیم موشک‌های هوا پرتاب ارتش خواهند بود. این پایگاه قادر خواهد بود تهاجم سنگینی‌ را در کسری از زمان جامه عمل بپوشاند. ساختمان‌های فراوانی هم خارج از پایگاه دیده می‌‌شوند که پیداست پرسنلی فراوانی باید در این نقطه مستقر باشند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/16117

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی