یادداشت تحلیلی؛

دروغی به اسم شعار داعشی سبزی پلو با ماهی در پیام‌رسان‌های داخلی

دشمن در حوزه رسانه آنچنان ضعیف شده است که برای از دست ندادن کارزار خود بدست به دروغ سازی و تخریب پیامرسان های ایرانی آورده است.

دروغی به اسم شعار داعشی سبزی پلو با ماهی در پیام‌رسان‌های داخلی

در اغتشاشات اخیر برخی شبکه های اجتماعی که تبدیل به بنگاه های خبری دروغ و نقطه قوت دشمنان جمهوری اسلامی در تحریک احساسات مردم به جهت ایجاد آشوب و برهم زدن امنیت کشور شده بودند با دستور شورای امنیت کشور فیلتر شدند. به واسطه اعمال فیلترینگ بر این پلتفرم ها و کاهش سطح دسترسی به آنها و از طرفی ارتقای کیفیت و کارآمدی پلتفرم های ایرانی، کاربران روی به استفاده از پلتفرم های داخلی برای انجام نیاز های پیامرسانی و مجازی خود آوردند.
حال که دشمن زمین بازی خود را از دست داده و دیگر کاربران فهیم ایرانی را نمی تواند به واسطه رسانه های مزدور فریب دهد منطقی است که روی به حذف پلتفرم های ایرانی از استور ها و تخریب آنها با بیان شبهاتی مانند عدم آزادی بیان،کنترل موبایل کاربران، بررسی پیام های شخصی آنان و مطالب دروغ و بدون منبعی بیاورد تا شاید بتواند زخمی که بر پیکر دیکتاتوری رسانه ای‌اش وارد آمده را التیام بخشد.
یکی از شبهاتی که در روزهای اخیر علیه پیامرسان های ایرانی مطرح شد، نوشتن متن شعار زشت و زننده در فضای پیام دهی پیامرسان ایتا بود که داعشی های وطنی آن را در طی اغتشاشات خیابانی سر میدانند، و خوانش صوتی پیامرسان ایرانی این پیام را توهین آمیز می دانست.

ایتا

شاید جالب باشد که بدانید بر خلاف چیزی که در رسانه های دشمن مطرح شد این پیام در پیامرسان آیگپ ارسال شده بود و نه در پیامرسان ایتا و این کار یک صداگذاری ناشیانه برای تحریک مردم به عدم استفاده از پیامرسان های داخلی و تخریب آنها بود.
فارغ از این مطلب نکته ای که از آن نباید غافل شد وجود چنین امکاناتی مثل خوانش صوتی در پیامرسان های ایرانی که حتی در پلتفرم های خارجی مانند تلگرام و واتساپ وجود ندارد، و این خود نشان از رشد ایران در حوزه فناوری و پلتفرم های پیامرسان و اجتماعی است.

شاید وجود همین پیشرفت و رشد های اتفاق افتاده در شرایط تحریم و سختی های موجود باعث شگفتی و خشم دشمنان از پلتفرم های ایرانی شده و درصدد تخریب آن برآمده اند.
بیان این موضوع که فیلترینگ نمیتواند باعث رشد پلتفرم های داخلی شود کاملا اشتباه است چرا که یک موضوع ارتقای سطح کیفیت و زیرساختی آنهاست که با کمک های وزارت ارتباطات و بخش ها خصوصی در حال انجام است و پیشرفت های آن در پلتفرم های ایرانی کاملا مشهود است.
موضوع دیگر اعتماد مردم و رغبت آنها برای استفاده از پلتفرم های داخلی بدلیل وجود قانون و نظارت بر فعالیت کانال های خبری و کسب و کارهای مجازیست که امکان کلاهبرداری و عدم پاسخگویی بر خلاف نمونه های خارجی را به صفر رسانده و امکان رسیدگی و به نتیجه رساندن شکایت های کاربران را میسر ساخته است.