در گزارش جهت پرس بخوانید

خوشحالی نفرت‌انگیز سعودی‌ها از شهادت رهبران مقاومت/اتحاد عربستان با اسرائیل علنی شد

شبکه سعودی MBC در اقدامی توهین‌آمیز به شهدای مقاومت از جمله سردار سلمانی و یحیی سنوار جسارت کرد و همین حرکت خوشحالی آل سعود از ضربه محور مقاومت را نشان داد.

خوشحالی نفرت‌انگیز سعودی‌ها از شهادت رهبران مقاومت/اتحاد عربستان با اسرائیل علنی شد

به گزارش جهت پرس؛ شبکه MBC عربستان در گزارشى جنجالى تحت عنوان «هزاره رهايى از تروريست ها» به رهبران شهيد مقاومت از جمله شهيد ابو مهدى المهندس پرداخت و اين شهيد را مؤسس تعدادى از گروه هاى شبه نظامى و عامل تعدادى از ترورهاى عراق و ساير كشورها دانست.

اين شبكه سعودى، شهيد قاسم سليمانى را «نماد تروريست و عامل جنگ و ويرانى» توصيف كرد و افزود: «فعاليت هاى بيهوده وى در سال 2020 در بغداد پايان يافت».

در اين گزارش در خصوص شهيد سيد حسن نصر الله آمده است: نصر الله، رهبر شبه نظاميان مسلح حزب الله كه مسبب وخيم شدن اوضاع لبنان و ساير كشورها بود.

اين شبكه در توصيف شهيد يحيى السنوار گفت: يحيى السنوار آخرين چهره تروريستى خون آشام و رهبر تعداد زيادى از جنايت هاى وحشيانه بود كه جهان از شر او خلاص يافت.

خشم مردم عراق در مقابل توهین به شهدای مقاومت

مردم عراق در اعتراض به توهین شبکه ام‌بی‌سی عربستان سعودی به شهدای مقاومت مقابل دفتر این شبکه در بغداد تجمع کردند. سرانجام این شبکه مجبور شد که این گزارش را به دلیل خشم و اعتراض عراقی‌ها از خروجی خود حذف کند.

اما هرگز حاضر به عذرخواهی نشد؛ این گزارش در آرشیو این شبکه همچنان موجود است.شبکه MBC شهید «صالح العاروری» را «مسئول حملات تررویستی خونین» و شهید «یحیی السنوار» را «قصاب خان یونس» خطاب کرد و هیچ اشاره‌ای به نسل‌کشی 42 هزار فلسطینی با اکثریت زن و کودک در غزه به دست رژیم تروریستی اسرائیل نکرد.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای با ابراز نفرت از این گزارش، آن را یک فروپاشی اخلاقی برای این شبکه و مدیرانش دانست و خواستار عذرخواهی این شبکه سعودی شد.حماس در بیانیه خود گفت که این گزارش حاصل روزنامه‌نگاری زرد و به دست عوامل ستون پنجم دشمن ساخته و پرداخته شده است.

جوانان عراقی به داخل ساختمان شبکه mbc عربستان در بغداد نفوذ کردند؛ بخشی از ساختمان دچار آتش‌سوزی شده است. عراقی‌ها دفتر این شبکه در بغداد را به تصرف خودشون درآوردند و کار این شبکه را در عراق تمام کردند و رسما تعطیل شد و دیگر فعالیتی در این کشور ندارد.

ماجرا تا حدی پیش رفت که به دنبال این شیطنت رسانه‌ای شبکه سعودی MBC در اهانت به رهبران مقاومت، شورای اطلاع رسانی و رسانه عربستان در بیانیه‌ای از احضار مدیران این شبکه برای ارائه پاره‌ای از توضیحات خبر داد.

حمایت صهیونیست‌ها از شبکه هتاک سعودی

یک کانال خبری عبری نوشت: بغداد مملو از تروریست‌هاست! وقت آن است که مراقب عراق نیز باشیم و کاری را که آمریکا شروع کرده و قادر به اتمام آن نیست، به پایان برسانیم.

خوشحالی سعودی‌ها در راستای عادی ساز روابط با اسرائیل است

خوشحالی سعودی‌ها از شهادت سنوار پیام‌های زیادی را به مخاطب و کاربران سراسر دنیا منتقل کرد، به طوری که این نفرت پراکنی را به شدت مذموم دانستند و علیه آن دست به قلم شدند. برخی از کاربران علت این خوشحالی را مربوط به عادی سازی روابط با اسرائیل می‌دانند و سعودی‌ها انسان‌های ابلهی تعریف می‌کنند که صرفا برای گاو شیرده بودن صهیونیست‌ها و آمریکا آفریده شده‌اند.

عبدالطیف بن عبدالله آل الشیخ(مفتی عربستان سعودی): ما امروز از مرگ سنوار بسیار خوشحالیم و مرگ سنوار را به تمامی مسلمانان در شرق و غرب دنیا تبریک میگوییم.

لشکر سایبری سعودی نیز به طور فعال از روز پنج‌شنبه اقدام به نفرت‌پراکنی علیه رهبران مقاومت فلسطینی کرده است، شدت این نفرت‌پراکنی به حدی بود که «حسام حامدی» خبرنگار تونسی در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: «نصرالله شیعه شهید شد و عده‌ای از سعودی‌ها شادی کردند، السنوار سنی شهید شد و برخی از سعودی ها باز هم خوشحال شدند. خب به ما بگو دین پدرت چیست؟ نکند از یهودیان خیبر باشد ما نمی‌دانیم؟».

انیس منصور مشاور رسانه ای و استراتژيست عرب بعد از اینکه سعودی ها را به دلیل شادی از مرگ سنوار «کثیف ترین سگها» خطاب کرد، گفت: دلیل دشمنی آنها با سنوار این است که یحیی سنوار این جمله حوثی ها را تائید کرد:
«راه آزادسازی بیت المقدس با آزادسازی سرزمین حرمین (عربستان) آغاز میشود»

کاربران ایرانی چه واکنشی به هتاکی سعودی‌ها نشان دادند؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای در ایران علت این هتاکی به شهدای مقاومت را خوش خدمتی سعودی‌ها به اسرائیل عنوان کردند و معتقد بودند که هدفشان علنی کردن هم‌پیمان یا متحد بودن با صهیونیست‌هاست که این بی‌غیرت جهان عرب و سکوت حکام عرب نسبت به جنایات رخ داده بیش از بیش نشان می‌دهد.