جهت پرس بررسی می‌کند

خشم اصلاح‌طلبان از انتخاب یک میانه‌رو برای خبرگزاری ایرنا

نتیجه انتخاب افراد جوان در دولت سیزدهم نتیجه رشد و توانایی بیشتر خبرگزاری ایرنا بود آیا با انتصاب فردی که از محیط رسانه خبری ندارد می‌تواند امید داشت که این خبرگزاری روزهای خوشی را سپری کند؟

خشم اصلاح‌طلبان از انتخاب یک میانه‌رو برای خبرگزاری ایرنا

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ امروز در مراسمی مدیر جدید ایرنا معرفی و از زحمات مدیر قبل تشکر شد. اما این انتخاب حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

منتقدین اصلاح طلب بر این نظر خود متکی بودند که فردی که سابقه دیپلماتیک خوبی دارد اما سابقه رسانه‌ای موفقی در پرونده خود نارد می‌تواند مسئول یک مجموعه رسانه‌ای شود؟

برخی اصلاح طلبان به کنایه در صفحات خود نوشتند:

محمدجواد روح سردبیر روزنامه هم میهن در خصوص این انتصاب نوشت: انتقاد به انتصاب جناب جابری‌انصاری به‌هیچ‌وجه متوجه شخص ایشان نیست.  ایشان شخصیتی وزین، بادانش و توانمند در حوزه مسائل دیپلماسی و درعین‌حال، معتدل است. اما آیا هرکس که شخصیتی معتدل و در حوزه‌ای تخصص و اعتبار داشت، می‌تواند در حوزه‌ای دیگر نیز مؤثر و موفق باشد؟

آیا توانمندی مدیرعامل جدید ایرنا در تحلیل مسائل منطقه، دلیل مناسبی برای برگزیدن وی در مقام مدیریت مهمترین رسانه دولت و خبرگزاری رسمی کشور است؟ آیا امکان انتصابی معکوس وجود داشت و مثلاً می‌شد یک روزنامه‌نگار را به مناسبت توفیق و توانمندی در کار رسانه و اعتدال و وزانت در شخصیت، بر کرسی وزارت امورخارجه نشاند؟

شاید این نوع نگارش و ادبیات رسانه‌های اصلاح طلب به این خاطر بود که برخی از نزدیکان و دوستان شفیعیان وی را گزینه اصلی مدیرعاملی ایرنا عنوان می کردند و حتی به دنبال فرستادن نماینده تام الاختیار به ایرنا نیز بوده اند اما این انتصاب رویای آنها را بهم زد.

اما برخی روزهای خوب ایرنا را در 3 سال تلاش نادری می‌دانند و به اوج رسیدن این رسانه را جوان گرایی و اعتماد به جوانان متخصص در دولت سیزدهم می‌دانند. برخی اصحاب رسانه در خصوص تلاش‌های نادری و اوضاع ایرنا قبل از تحویل گرفت نادری نوشتند: