حامیان احمدی‌نژاد سابق شبیه فرقه عمل می‌کنند / احمدی‌نژاد به مهدویت حول محور خودش اعتقاد دارد

به گزارش جهت، عبدالرضا داوری طی گفت‌وگو  با سایت عصر ایران (نزدیک به دولت اعتدال)  گفته است که نقش سیاسی و اعتقادی احمدی‌نژاد به زیان جامعۀ ایران است. دواری سال‌ها یکی از نزدیکان احمدی نژاد بود اما در حال حاضر ضمن جدا شدن از وی و یارانش، سخنان افشاگرانه علیه او بر زبان می‌آورد. خلاصه‌ای […]

حامیان احمدی‌نژاد سابق شبیه فرقه عمل می‌کنند / احمدی‌نژاد به مهدویت حول محور خودش اعتقاد دارد

به گزارش جهت، عبدالرضا داوری طی گفت‌وگو  با سایت عصر ایران (نزدیک به دولت اعتدال)  گفته است که نقش سیاسی و اعتقادی احمدی‌نژاد به زیان جامعۀ ایران است. دواری سال‌ها یکی از نزدیکان احمدی نژاد بود اما در حال حاضر ضمن جدا شدن از وی و یارانش، سخنان افشاگرانه علیه او بر زبان می‌آورد.

خلاصه‌ای از مهمترین بیانات او را در ادامه می‌خوانید:

فرقه حامیان احمدی‌نژاد

* من در توئیت‌هایم به ماهیت فرقه‌گون جریان آقای احمدی‌نژاد اشاره کرده‌ام. در این ماهیت فرقه‌گون، رهبر فرقه دارای یک حریم قدسی می‌شود.
* من در سال‌های اخیر در جلساتی بوده‌ام که در آن جلسات آقای احمدی‌نژاد در تراز انبیا و اولیاء الهی توصیف می‌شد و این توصیفات در حضور خود او مطرح می‌شد. در ذهن ما این نکته فرو رفته بود که هر انتقادی به آقای احمدی‌نژاد همسویی با اسرائیل و صهیونیسم است. چون “شیمون پرز” گفته بود باید کاری کنیم که بودن در کنار احمدی‌نژاد به ننگ تبدیل شود، ما بدون اینکه به فراز و فرود انتقادها دقت کنیم، با منتقدین احمدی‌نژاد مخالفت می‌کردیم.

* انتقادها علیه احمدی‌نژاد را نمی‌خواندیم و  فکر می‌کردیم هر انتقادی که به سمت آقای احمدی‌نژاد روانه می‌شود، از یک کانون واحد صهیونیستی است و این منتقدین دشمنان امام زمان هستند و آقای احمدی‌نژاد هم نایب خاص امام زمان است.

* در حال حاضر هیچ کدام از نقدها (به احمدی‌نژاد) را در خدمت صهیونیست‌ها نمی‌دانم. به نظر من آقای احمدی‌نژاد چهره‌ای است با سیاست‌ورزی به شدت معوج و پرخطا، که صحنۀ سیاست ایران را به جهت رویکردهای افراطی‌اش در بعضی محورها، از حالت تعادل خارج می‌کند.

احمدی نژاد درباره خود چه فکری می‌کند؟

* آقای احمدی‌نژاد خودش را در جایگاه ولیّ خدا یا حداقل در جایگاه “نایب خاص” می‌بیند. ایشان الان خبر از “ظهور صغری” می‌دهد. تا حالا چنین حرفی را به این صراحت نگفته بود.

* من در جلسات (دفتر احمدی نژاد) حضور داشتم و می‌دانستم آقای احمدی‌نژاد با چه ادبیات و عباراتی راجع به حاج قاسم صحبت و قضاوت می‌کند. وقتی پیام توام با تجلیل را از آقای احمدی‌نژاد درباره شهادت حاج قاسم خواندم، دود از سرم بلند شد! یعنی از دوگانگی‌ای که ایشان در درون و بیرونش دارد، حیرت کردم.
* احمدی‌نژاد طرحی در ذهنش است که بر اساس این طرح جمهوری اسلامی به زودی فرومی‌پاشد و مانند شوروی سابق، که غرب از یلتسین استفاده کرد، الان هم جهان غرب از ایشان (احمدی‌نژاد) استفاده می‌کند و یک یلتسین ایرانی در دوران پس از جمهوری اسلامی متولد می‌شود! این تحلیل آقای احمدی‌نژاد است.

پیش بینی احمدی نژادی از سقوط نظام

* احمدی‌نژاد هم اعتقادش این است که جمهوری اسلامی نظام پایداری نیست و سقوط خواهد کرد. این آقایان احتمالاتی را برجسته می‌کردند برای سقوط نظام از جمله موضوع حمله آمریکا به ایران و آشوب‌های اجتماعی

احمدی نژاد خود را امام زمان می‌داند؟

* احمدی‌نژاد سعی کرد با نیروهایی که با اصل ولایت فقیه تضاد یا زاویه دارند، ارتباط برقرار کند. من خودم در چند مورد از طرف آقای احمدی‌نژاد با عده‌ای از نیروهای سیاسی صحبت کردم. مثلا با آقای تاج‌زاده یا اعضای جبهۀ ملی و اعضای نهضت آزادی. من تلاش کردم نظر این افراد را نسبت به رویکرد آقای احمدی‌نژاد جلب کنم. هر چند که موفق نشدم.

* آقای احمدی‌نژاد با نفی “نیابت عام” می‌خواست قرائتی مهدوی و آخرالزمانی از حکومت دینی ارائه و با این قرائت به نظریۀ ولایت فقیه حمله کند.
* احمدی‌نژاد اخیرا در عید نیمه شعبان به صراحت اعلام کرد که امام زمان چند سال است که ظهور کرده و منتظر تصمیم و ارادۀ ماست. این یعنی احمدی‌نژاد به “ظهور صغری” و “نیابت خاص” باور دارد. وقتی او می‌گوید امام زمان ظهور کرده، یعنی افراد معدودی با امام زمان در ارتباطند.
* احمدی‌نژاد یک همسانی بین خودش و امام زمان برقرار می‌کند! آنچه به صورت حداقلی بروز می‌دهد، خودش را به عنوان یکی از نواب خاص ترسیم می‌کند. ولی تصویری که در جلسات خصوصی ترسیم می‌شود این است که خود آقای احمدی‌نژاد ولیّ خداست!

* ایشان به مهدویت حول محور خودش اعتقاد دارد. به نظرم ایشان دچار یک نوع بیماری اختلال روانی است و از نوعی توهم رنج می‌برد که اخیرا یکی از روانشناسان کشور هم به این موضوع پرداخت.

*  صد در صد. آقای احمدی‌نژاد دچار یک نفاق پیچیده است. آشکار شدن این موضوع برای هر کسی زمان خاص خودش را لازم داشته.